yamaha_demo_tour




Jaký bude Royal Enfield Himalayan 452? Větší, silnější a vodou chlazený

První oficiální snímky a také neoficiální reporty ze setkání s testovacími prototypy dávají poměrně přesnou představu, jaká bude nová  generace Himalayanu. Bude o něco uhlazenější a o dost modernější, pořád to ale bude ten správný mix nové doby a staré Indie.

Modernizace Himalayanu přichází v nejvyšší čas, vždyť tenhle jednoduchý model je tu s námi už přes šest let, a to mluvím jen o evropském trhu, v Indii ještě o dva roky déle. A za tu dobu se přeci jen posunuly technologie i požadavky zákazníků. Ale nejen to, úspěšným Himalayanem se inspirovaly i další značky a začaly nabízet kopie nebo hodně podobné modely, jeden z nic jsme mohli vidět třeba na loňské jarní motocyklové výstavě v Praze pod názvem Yezdi Adventure 350.  I proto teď Royal Enfield ukázal první fotografie a prozradil hlavní údaje, přestože oficiálně bude nový model kompletně představený až za měsíc.

Na prvních snímcích vidíme elegantnější linie tohoto svérázného adventure bajku. Už to není tak hranatý traktor, začíná používat podobné křivky jako evropské modely, stále ale zůstalo hlavní poznávací znamení, ochranný rám kolem nádrže, který vepředu částečně chrání i světlomet. Samotná nádrž se zvětšila o 4 litry na celkový objem 19 litrů, dopředu se nastěhoval LEDkový světlomet z modelu Super Meteor a hodně odlišné je i dvoudílné sedlo. Přední kolo zůstává 21palcové, ačkoli se pravděpodobně časem dočkáme i silničnější verze Scram s devatenáctipalcovým kolem. Zadní kolo se zvětšilo a místo předchozí sedmnáctky byl nová verze měla vzadu mít osmnáctipalcové kolo.

Ta hlavní změna se ale odehrává uvnitř. Místo obstarožního dvouventilu s výkonem necelých pětadvaceti koní by teď nový kapalinou chlazený jednoválec s rozvody DOHC a čtyřmi ventily měl ze zdvihového objemu 452 cm3 vykouzlit výkon 40 koní. Ano, půjde o první moderní kapalinou chlazený motor z fabriky Royal Enfield a tím i o hodně přelomovou záležitost, která startuje novou éru značky. A přestože předchozí archaický agregát s pomalým chodem měl své zvláštní kouzlo, nový motor s téměř dvounásobným výkonem bude určitě o pořádný kus zábavnější a na dálnici už s ním nebudete za brzdu provozu.

Video upoutávka

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Celkově nový Himalayan znatelně narost i co se týče celkových rozměrů, o další optické zvětšení se postaral malý plexištít nad světlometem. Podvozek se teď tváří robustněji, nový rám už využívá motor jako nosnou část, takže celkově by motocykl mohl shodit pár přebytečných kilogramů. Vepředu je modernější obrácená USD vidlice a samozřejmě i v dnešní době již nutné ABS. O elektronické výbavě se žádné oficiální ani neoficiální informace neobjevily, nový model bude mít velký kulatý budík s displejem. Nezbývá než doufat, že to Royal Enfield nepřežene a zachová si ten správný robustní přístup maximálně jednoduché mašiny, díky které má Himalayan tolik příznivců.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist