motopoint_unor_shad




Nová Vespa GTS 310 a Piaggio Beverly 310: stejný základ s větším výkonem

Maximální výkon pětadvacet koní a krouťák třicet newtonmetrů znamená další posun Vespy ve světě maxiskútrů. Nový motor ale v modelu Piaggio Beverly dostává ještě o dva koně výkonu víc, také slibuje také nižší spotřebu paliva, nižší emise a větší komfort díky ještě lepšímu potlačení vibrací.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Vespa GTS 310

Nejvyšší řada Vespy GTS (a také speciální GTV) dostane nový čtyřventilový kapalinou chlazený jednoválec, který koncern Piaggio před pár týdny představil v modelu MP3, a bylo jasné, že se postupně rozšíří i do ostatních koncernových třístovek. Základem je předchozí motor 278 cm3, který má teď navýšená zdvihový objem 310 cm3 s novým elektronickým vstřikováním, homologovaný podle normy Euro 5+.

Zvýšení zdvihového objemu bylo dosaženo zvětšením zdvihu, vrtání je shodné. Maximální výkon je u Vespy naladěný na 25 koní v 6500 otáčkách (pro srovnání, u modelu MP3 je to 26,4 k při 7500 ot/min), zato ale Vespa disponuje ještě vyšším točivým momentem 28,9 Nm při 5250 ot/min. To je o 4 Nm víc než u předchozí třístovky, což vůbec není málo a slibuje to pořádný odpich od semaforů.

Výrobce slibuje také výrazné snížení vibrací a hluku. S tím souvisí i odstranění dekompresoru a použití silnějšího startéru spolu s odlehčeným pohonným hřídelem, výsledkem by měl být rychlejší a tišší start motoru. Konstrukce dělené skříně převodovky byla rovněž přepracována s cílem ještě víc snížit hlučnost.

Technika zůstává stejná jako u předchozího modelu: ocelová karoserie, která funguje jako nosný rám, s uprostřed umístěnou motorovou jednotkou, která zároveň drží kyvku zadního zavěšení se dvěma tlumiči. Vpředu je jednostranně zavěšené kolo, které je nepostradatelným prvkem tradice Vespy. Kotoučové brzdy jsou na obou 12“ kolech a nechybí ani asistenční elektronika jako kontrola trakce a systém ABS. Nabídku doplňuje ještě bezklíčový systém zapalování, velká přihrádka pod sedlem plus zásuvka v zadní části s USB zásuvkou pro dobíjení telefonu. Vespa GTS 310 také dostala pohodlnější sedlo a jezdec bude těžit z vylepšené ergonomie, která usnadňuje došlápnutí nohama na zem.

Nejklasičtější varianta Vespa GTS je dostupná v barvách Beige Avvolgente, Nero Convinto a Verde Amabile. Každý detail je zvýrazněný chromovanými prvky, včetně krajů karoserie, typického ozdobného prvku na přídi ve tvaru „kravaty“, pružiny předního odpružení, rámečku světlometu a krytu výfuku. Sedlo i ráfky kol jsou v šedé barvě.

Vespa GTS Super se inspiruje legendárními sportovními modely jako Vespa GS 150 z roku 1955, Vespa 180 SS z roku 1965 a T5 „Pole Position“ z roku 1985. Je snadno rozpoznatelná díky ráfkům v grafitové barvě s diamantově broušeným povrchem a dvojitě potaženým sedlem s lemováním. Nabízí se ve dvou pastelových barvách Bianco Innocente a Rosso Coraggioso nebo v v metalickém odstínu Nero Convinto.

Vespa GTS SuperSport je vrcholnou sportovní verzí Vespy, vyznačuje se unikátní grafikou a černými detaily. Typická „kravata“ je v karbonovém stylu s oranžovými detaily. Tento model je dostupný v pěti různých barvách, doplněných speciálně navrženou grafikou: lesklé barvy Blu Eclettico a Bianco Innocente doplňují Grigio Travolgente Opaco, Nero Convinto Opaco a Verde Ambizioso Opaco. Tato verze už má ve standardu systém konektivity VESPA MIA (k dispozici jako příslušenství pro celou rodinu GTS), který propojuje mobilní zařízení se systémem iOS nebo Android prostřednictvím Bluetooth s palubním systémem a umožňuje ovládání telefonu, pokyny navigace ale na displej přenést nelze.

Piaggio Beverly 310

Model Beverly prošel zásadní modernizací v roce 2021, letos dostává stejně jako výše zmíněná Vespa GTS nový motor 310.  Tento moderní, kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním paliva, splňující normu Euro 5+, je ale v tomto modelu naladěný na ještě větší výkon, celkem 27,7 koní. I tady výrobce slibuje lepší zátah, plynulost jízdy, robustní záběr a komfort.

Výbava modelu Piaggio Beverly 310 je na stejné úrovni jako u jeho předchůdce, tedy velký 5,5palcový LCD displej, bezklíčové zapalování, dálkové ovládání zámku sedla a víčka palivové nádrže, 35mm vidlice Showa a dva zadní tlumiče od stejné japonské firmy s nastavením předpětí pružin, 16palcová přední a 14palcová zadní kola, kontrola trakce ASR a dvoukanálové ABS. Piaggio Beverly 310 nabízí novou škálu lesklých barev, jako jsou Bianco Luna a Nero Cosmo, odstíny kombinované s metalickým povrchem. Piaggio Beverly S se vyznačuje matný provedením Grigio Mercurio a dále Nero Meteora, Verde Jungle a Blu Zaffiro.

Piaggio Liberty 125

Facelift a drobné změny dostává i jeden z nejprodávanějších modelů na našem trhu, cenově dostupné Piaggio Liberty 125. To se může pochlubit modernizovaným designem a také verzí S (Sport) s ještě atraktivnějšími barvami. Nový LED světlomet je vodorovně protažený a pěkně koresponduje se směrovkami v bocích kapotáže.

Trojúhelník tvořený sedlem, madly řídítek a polohou nohou, je přepracovaný a slibuje větší jízdní pohodlí i lepší ovládání díky výše umístěným řídítkům. Všechny přístroje jsou nyní digitální a nový 5palcový barevný přístrojový panel obsahuje všechny informace, včetně průměrné a okamžité spotřeby. Konstrukce i nadále vychází z 16" kol vpředu a 14“ vzadu. Piaggio Liberty se dodává se třemi motory 50, 125 a 150, na našem trhu ale bude jasně vévodit stopětadvacítka. Piaggio Liberty je nabízeno ve dvou barvách: Moon White a Abyss Black. Piaggio Liberty S (Sport) se dodává ve čtyřech barvách na výběr: Bianco Luna, Nero Meteora, Grigio Materia a Blu Ardesia.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist