husqvarna_svartpilen_801_2




MuZ - úspěšná záchrana značky

Historie značky MZ sahá až o 80 let zpět, kdy nesla jméno DKW. Úspěšná německá firma však byla po druhé světové válce rozdělena a patentová práva na tehdy nejúspěšnější model RT125 byla zabavena coby reparace.

Značka DKW pokračovala ve výrobě v západní části Německa, původní továrna tedy založila novou značku MZ (Motorradwerke Zschopau). Kdo by neznal úspěšné modely emzet150 a emzet250, které úspěšně konkurovaly našim jawám? Po pádu komunistiského režimu se značka ještě pozměnila na MuZ (Motorrad und Zweiradwerk) a začala yvrábět nové motocykly s jednoválcovými motory Yamaha a Rotax.
Tento měsíc se slavnostně rozjíždí výroba velkoobjemového motocyklu 1000S s dvouválcem do V o objemu 998ccm a s udávaným výkonem 115 koní a 98 Nm při hmotnosti 210 kg - hydraulické napínání rozvodového řetězu a osm ventilů slibují slušnou spolehlivost i chování. Mezi dalšími parametry je třeba uvést elektronické vstřikování, šestistupňovou převodovku, trubkový rám z Chrom-Molybdenu a obrácené plně nastavitelné vidlice.

Nelze než si postesknout nad situací české Jawy. Po deseti letech potácení sice Jawa podnikla podobný krok, jako kdysi MZ, a na jaře by měla být představena finální podoba nového modelu s motorem Rotax 650. Je ale otázkou, zda se tímto tempem změn podaří značku (doufejme) alespoň udržet při životě.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist