yamaha_demo_tour




Zemřel Claudio Castiglioni (1947-2011)

Dne 17. srpna 2011 ráno prohrál Claudio Castiglioni svoji bitvu se zákeřnou nemocí a my přišli o významnou ikonu motocyklového světa.

Claudio Castiglioni, prezident MV Agusty, ve středu podlehl rakovině, se kterou už dlouho bojoval. Byl jednou z klíčových osobností osmdesátých a devadesátých let 20. století, kdy v Itálii probíhal motocyklový boom. Jeho stopy vedou především skrze značky Cagiva, Ducati a MV Agusta.
V zákulisí se o něm mluví, jako o motocyklovém magnátovi, který stojí za všemi klíčovými rozhodnutími, které musela Ducati na začátku 90. let minulého století udělat, aby se prokousala do dnešní slávy. Tahal za nitky a upřednostnil inženýra Massima Bordiho, který stojí za desmodromickým rozvodem ventilů u motorů Ducati, nebo zaměstnal známého designéra Massima Tamburiniho a spolu stáli u zrodu legendární Ducati 916 a naked-biků Monster. Aby se Ducati nedostalo do vážných finančních problémů, domluvil Castiglioni v roce 1996 prodej firmy americké investiční skupině Texas Pacific Group.
Poté z propadliště dějin vrátil na výsluní značku MV Agusta, kde opět spolu s Tamburinim poskládali špičkovou supersportovní krasavici F4. V dobách největších finančních problémů uměl Claudio Castiglioni špičkově jednat s řadou investorů: MV Agusta se na chvíli stala majetkem malajského výrobce aut Proton, dále byla prodána firmě GEVI SpA a poté se práva a akcie opět na chvíli vrátily zpět do Itálie.

V roce 2008 předvedl Castiglioni svůj nejlepší tah: prodal zadluženou MV Agustu pod křídla americkému kolosu Harley-Davidson za cca 70 mil. eur. Za dva roky udělal Harley-Davidson maximum, aby MV Agustu vysekal z finančních problémů, ale volné zdroje na podporu prodeje a další vývoj už nebyly, a H-D se neprosperující Agusty potřeboval zbavit. Přihlásil se opět Claudio Castiglioni a za zlomek ceny koupil práva MV Agusty zpět.
Oddlužené MV Agustě se zatím vede dobře. Byl představen nový model, supersport střední třídy F3 675, o který je velký zájem. Zde bohužel cesta Claudia Castiglioniho končí, zrovna v době, kdy mohl být na svoji firmu opět pyšný. Ve vedení MV Agusty bude pokračovat jeho syn Giovanni Castiglioni.
Britský designér Adrian Morton, který pracoval velmi úzce s Castiglionim na nové F3, médiím řekl: "Když se ohlédneme zpět, je tu mnoho krásných motorek, které by nikdy nevznikly, kdyby nebyl Claudio Castiglioni. Jeho nadšení, odhodlání a vášeň pro motocykly byla cítit a vidět na každém, byť sebemenším, detailu. Na jednu stranu to byla pro mne velká noční můra uspokojit jeho velmi náročné požadavky, co se týče nové F3, ale na druhou stranu bylo krásné s ním na motocyklu spolupracovat. Je to pro mne velmi šokující, že se s ním už nikdy neuvidím."

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):



TOPlist