Moto Guzzi překvapila konceptem cestovního endura
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Moto Guzzi | Zveřejněno: 7.11.2017 | Zobrazeno: 24 549x
V85, jak se stroj jmenuje, by mohl částečně zaplnit díru vzniklou po vypadnutí Stelvia z nabídky. Enduro současně odhaluje technický základ pro novou řadu, se kterou výrobce oslaví v roce 2021 stoleté výročí značky. Samotné enduro přijde do výroby v roce 2019.
Kapitoly článku
Guzzi designem svého konceptu odkazuje na doby dávno minulé, kdy se například nádrž podobá motorkám, které od jezera Como vyrazily dobýt Dakar. Dvě přední světla zase dávají vzpomenout na model Quota 1000 z roku 1989.
V útrobách osmdesát pětky bije nový dvouválec, který ctí tradice značky. Je chlazený vzduchem a z objemu 850 ccm dostane osmdesát koní. Trubkový rám spolu se sedlem nabídne podle továrny dostatek prostoru pro řidiče, spolujezdce i jejich zavazadla. Motorka má být zároveň dobře ovladatelná a pohodlná pro řidiče rozličného vzrůstu. Spolu s novým rámem studie přijíždí s novou asymetrickou kyvkou a kardanem.
Design se sice odvolává na minulost, použitá technika je ale soudobá. Přední světla jsou vybavená LED technologií, budíky jsou plně digitální a podvozkové komponenty nesou jméno Öhlins. Zadní tlumič je umístěný na pravé straně a umožňuje tak snadný přístup k jeho seřizovacím prvkům. Přední vidlice je od téhož výrobce a o zastavení stroje se starají brzdy Brembo.
Na motorkách s označením V7 továrna demonstruje jejich potenciál k různým úpravám. Vznikly tři nové stroje s názvy Carbon, Milano a Rough. Karbonová verze bude dostupná v limitovaném počtu a kombinuje klasický vzhled s hi-end vizáží uhlíkového vlákna. Z tohoto materiálu se objevuje přední blatník, boční panely a zadní blatník, zbytek motorky je matně černý s výjimkou rudě nalakovaných dílů. Exkluzivní vzhled doplňuje sedlo z Alcantary.
Model Milano zase odráží styl módní metropole a tak je vše blyštivé a evokuje život v luxusu. To je svět, do kterého by patrně ani nevkročil poslední z party – temný Rough. Ten je vybavený drátěnými koly, matnou barvou a pneumatikami s hrubým vzorkem.
Drobných vylepšení se dočkala i dvojce z řady V9 – Roamer a Bobber. Prvně jmenovaný se nově zaměřuje víc na cestování, když přijíždí s novými zadními tlumiči pro pohodlnější výlety ve dvou, plus nově doplňuje přední štít. Zlobivější bratříček zůstává stejný, jen dostal nové barvy Impeto blue, Nero Notte black a Tempesta grey.
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.