yamaha_demo_tour




Moto Guzzi 2012 - California a Scrambler

Ze dvou prototypů, které měly (údajně) sloužit zatím pouze jako ochutnávka pro účastníky mezinárodního dealerského meetingu Piaggio Group v Monte Carlu, se přes noc staly skoro oficiálně představené modely. Připomeňme, že se jedná o plánované novinky pro rok 2012 – Moto Guzzi California a Scrambler.

Společnost Moto Guzzi reagovala na únik fotografií V7 Scrambler a California z dealerské konference vydáním několika fotek a zveřejněním základních parametrů. Podle oficiálních zpráv nebude California osazena tradičním motorem o objemu 1 151ccm, jako třeba modely Norge nebo Stelvio, ale dostane novou čtrnáctistovku, doplněnou standardním kardanem. Větší zdvihový objem a čtyřventilová konfigurace nového motoru se viditelně odrazily v rozměru válců, ale vynucená úprava nádrže spíš prospěla designu, než uškodila. Modernizace se dočkaly také brzdy, kola a odpružení, které nebylo zrovna chloubou starších Californií. Spolu s ním ocení cestovatelé na delších výletech nový tvar rozšířeného sedla.
Druhým novým modelem Moto Guzzi je V7 Scrambler. Ten vychází z úspěšné sedmsetpadesátky V7 Classic, která si za své prodejní výsledky už vloni vysloužila modifikaci Racer. Scramleru na první pohled nechybí nic, ze základních stavebních prvků jeho retro předlohy: kola s drátěným výpletem, koncovky výfuků vyvedené až pod pravé stehno spolujezdce, gumové tankpady na bocích nádrže, a tak dále. Styl jen trochu kazí hladké pneumatiky - podle etikety se k podobným příležitostem obouvají gumy typu enduro nebo hustší drapáky. Na fotkách ale vidíme jen provizorní "prototyp", a na prodejny třeba Scrambler dorazí už v předpisové obuvi.
A jak o novinkách hovoří jejich výrobce? „Prototyp nové Californie, s originálním, podélně uloženým vidlicovým dvouválcem o objemu 1400 ccm, navazuje na tradici motocyklu vyhlášeného po celém světě svým komfortem, spolehlivostí a jízdními vlastnostmi. Design nového modelu ještě více nechává vyniknout masivní hnací agregát, a díky větší nádrži a sedlu nabídne také více jízdního pohodlí. Palivová nádrž, obepnutá těsně kolem ventilových vík, vytváří v podstatě nový designový prvek neodolatelné Californie. Také všechny ostatní komponenty – kola, brzdy, odpružení – jsou nové, takže se California může začlenit do toužebně očekávané nové generace motocyklů Moto Guzzi.”
“Mnohem víc klasický, ale stejně fascinující model Moto Guzzi V7 Scrambler, jsme postavili na základu proslulého V7 Classic s malým motorem o objemu 750 ccm. Chromové prvky, drátěná kola a sportovní pneumatiky vytváří stroj, který by v šedesátých letech minulého století patřil do stejné kategorie, jako populární model 175 Lodola, kterému se Scrambler podobá nízkým předním světlem a integrovanou přístrojovkou. Výfukový systém se dvěma zdviženými koncovkami na jedné straně je dalších typickým prvkem Moto Guzzi Scrambler.”

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (24x):



TOPlist