Eicma: Kymco a Quadro
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 8.11.2013 | Zobrazeno: 15 659x
Taiwanská značka Kymco přijela do Milána se svojí širokou nabídkou skútrů nejrůznějších kubatur od 50 do 700 ccm, a nezapomněla přibalit ani podstatné novinky na příští rok. Faceliftem prošla populární stopětadvacítka na velkých kolech Agility City, některé větší modely dostaly do příplatkové výbavy ABS. U švýcarské firmy Quadro se nejvíc čekalo na finální podobu čtyřkolového skútru.
Kapitoly článku
Kymco
Agility City 125 (v Itálii označovaný jako Agility R16+) patří k nejprodávanějším modelům značky Kymco celkem logicky - velká šestnáctipalcová kola se skvěle umí vyrovnat s nástrahami velkoměsta, dynamický motor nabízí spolehlivý zátah v každé situaci, a pohledný sportovní look zaujme hlavně mladé publikum. Po pěti letech už přesto bylo načase jej modernizovat podle současných trendů, a tak městská Agilitka dostala zbrusu nové přední světlo s LED diodami, sportovnější směrovky, upravený multifunkční displej a řadu dalších vylepšení.Při vývoji ale nezůstalo pouze u designových úprav. Konstruktéři si vzali do parády také kompletní rám, aby zvýšili jízdní stabilitu, posílili brzdový systém větším předním kotoučem a výměnou zadního bubnu za disk, zvětšili úložný prostor pod sedlem tak, aby se do něj vešla i velká otevřená přilba nebo laptop. Samotné sedlo je přitom ve srovnání s předchozím modelem o 8 centimetrů níž (760 mm), takže z něj pohodlněji dosáhnou na zem i slečny. A protože tu máme samá pozitiva, klidně mu u nás můžeme říkat Agility City 125 plus.
Design je jednodušší, nicméně si pořád zachovává svou eleganci a uhlazenost. Přední kolo zůstalo u rozměru šestnáct palců, ale vzadu už se zmenšovalo na čtrnáctku, z čehož profituje úložný prostor pod sedlem, a také výška sedla, která by měla přitáhnout větší pozornost dámské části populace. Kymco People One zůstává u osvědčeného vzduchem chlazeného motoru, jehož výkon dosahuje maximální hodnoty necelých 9,5 k.
Quadro
Nový název dostal i tříkolový skútr, který se příští rok bude jmenovat Quadro S. Ten je vybaven stejným čtyřventilovým motorem (27 koní) jako Quadro 4, a pyšní se novou přístrojovkou, vyladěným zadním odpružením a pohodlnějším sedlem.
Quadro nezapomíná ani na přírodu, a do budoucna chystá vybavit tříkolku elektromotorem. Projekt Oxygen je zatím ve fázi prototypu, ale kdo ví, zda už za rok nebude Quadro vystavovat v sekci Green Planet...
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)