globalmoto_duben_nolan




Eicma: Kymco a Quadro

Taiwanská značka Kymco přijela do Milána se svojí širokou nabídkou skútrů nejrůznějších kubatur od 50 do 700 ccm, a nezapomněla přibalit ani podstatné novinky na příští rok. Faceliftem prošla populární stopětadvacítka na velkých kolech Agility City, některé větší modely dostaly do příplatkové výbavy ABS. U švýcarské firmy Quadro se nejvíc čekalo na finální podobu čtyřkolového skútru.

Kapitoly článku

Kymco

Agility City 125 (v Itálii označovaný jako Agility R16+) patří k nejprodávanějším modelům značky Kymco celkem logicky - velká šestnáctipalcová kola se skvěle umí vyrovnat s nástrahami velkoměsta, dynamický motor nabízí spolehlivý zátah v každé situaci, a pohledný sportovní look zaujme hlavně mladé publikum. Po pěti letech už přesto bylo načase jej modernizovat podle současných trendů, a tak městská Agilitka dostala zbrusu nové přední světlo s LED diodami, sportovnější směrovky, upravený multifunkční displej a řadu dalších vylepšení.
Při vývoji ale nezůstalo pouze u designových úprav. Konstruktéři si vzali do parády také kompletní rám, aby zvýšili jízdní stabilitu, posílili brzdový systém větším předním kotoučem a výměnou zadního bubnu za disk, zvětšili úložný prostor pod sedlem tak, aby se do něj vešla i velká otevřená přilba nebo laptop. Samotné sedlo je přitom ve srovnání s předchozím modelem o 8 centimetrů níž (760 mm), takže z něj pohodlněji dosáhnou na zem i slečny. A protože tu máme samá pozitiva, klidně mu u nás můžeme říkat Agility City 125 plus.
Kymco nezůstává hluché ani ke stále častěji diskutované otázce aktivní bezpečnosti, a rozšiřuje nabídku modelů s ABS ve volitelné výbavě. Od příštího roku tak zákazník může nově připlatit za antiblokovací brzdový systém u maxiskútrů Xciting 400i (ten je zároveň novinkou na českém trhu), K-XCT 125i a 300i.
Dalším skútrem Kymco, který se na našem trhu objeví příští rok poprvé, je loňská novinka People One 125i. Výrobce se nijak netají tím, že se jedná o low-end model. Pod tím si však není třeba představovat žádné brutální oběti na úkor kvality nebo technologické vyspělosti. Že nový One patří do jiné ligy než stávající "prémiová" řada modelů People, se však pozná už na pohled.
Design je jednodušší, nicméně si pořád zachovává svou eleganci a uhlazenost. Přední kolo zůstalo u rozměru šestnáct palců, ale vzadu už se zmenšovalo na čtrnáctku, z čehož profituje úložný prostor pod sedlem, a také výška sedla, která by měla přitáhnout větší pozornost dámské části populace. Kymco People One zůstává u osvědčeného vzduchem chlazeného motoru, jehož výkon dosahuje maximální hodnoty necelých 9,5 k.

Quadro

Švýcarská firma Quadro představila finální verzi revolučního čtyřkolového skútru s naklápěním všech kol už na loňské výstavě v Miláně pod označením Parkour, letos se však prý jedná opravdu o poslední a definitivní verzi. Ta se bude prodávat pod názvem Quadro 4, jinak se od loňského popisu v ničem neliší. Připomeňme alespoň čtyřventilový jednoválec se zdvihovým objemem 346 ccm, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva s výkonem 27 koní a točivým momentem 25,5 Nm a 240 kilogramů suché hmotnosti.
Nový název dostal i tříkolový skútr, který se příští rok bude jmenovat Quadro S. Ten je vybaven stejným čtyřventilovým motorem (27 koní) jako Quadro 4, a pyšní se novou přístrojovkou, vyladěným zadním odpružením a pohodlnějším sedlem.
Quadro nezapomíná ani na přírodu, a do budoucna chystá vybavit tříkolku elektromotorem. Projekt Oxygen je zatím ve fázi prototypu, ale kdo ví, zda už za rok nebude Quadro vystavovat v sekci Green Planet...

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist