globalmoto_duben_nolan




Eicma: Quadro

Poměrně mladá švýcarská značka Quadro nemá se světem jedné stopy zas tak moc společného - všechno, co vyrábí za sebou totiž zanechává minimálně stopy dvě. Přesto její stánek v Miláně nemohl uniknout naší pozornosti. Quadro totiž na příští rok přichystalo modernizaci tříkolového skútru 3D a do finále se dostal také vývoj jedinečného čtyřkolového modelu Parkour.

Kapitoly článku

Quadro Parkour

V roli hlavní atrakce stánku značky Quadro se představil revoluční čtyřkolový skútr s naklápěním všech kol. O této specialitě nejspíš neslyšíte poprvé, ale doposud cestoval po výstavách pouhý prototyp, kdežto v Miláně si odbyl svou premiéru finální produkt, připravený do sériové výroby. Unikátní stroj dostal příznačný název Parkour, a podobně jako jeho tříkolové předlohy má v první řadě vyřešit obavy z nedostatku adheze na komplikovaném povrchu. Komu zkrátka nestačí při jistota dvou kol vepředu, může od příštího roku posílit svou bezpečnost pomocí druhé pneumatiky na zadní nápravě, a přitom si zachovat všechny ostatní výhody skútru.
Patentované řešení, umožňující nezávislý pohyb zadních kol, pochází ze stejné hlavy jako naklápěcí systémy pro tříkolky Piaggio MP3 a později Quadro 350D. Celý princip doslova stojí a padá na olejo-pneumatickém zavěšení předních kol, převzatém z tříkolky Quadro, ale na zadních hnaných kolech bylo třeba přidat ještě diferenciál a druhý hnací řemen. Ano, tušíte správně: tento netradiční podvozek je dílem Luciana Marabese, který italskou společnost Quadro Technologie založil.
Pohonnou jednotku tvoří čtyřventilový jednoválec se zdvihovým objemem 346 ccm, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva. Kromě posádky musí dostat do pohybu ještě 240 kilogramů suché hmotnosti stroje plus všechny náplně, a k tomu by mu mělo stačit udávaných 27 koní v 7 000 otáčkách a 25,5 Nm točivého momentu v 5 500 ot. Převodovka má podobu klasického variátoru, jaký známe z většiny skútrů.
Z pohledu řidiče se čtyřkolový Parkour nijak neliší od tříkolky, a se šířkou 811 mm nebude mít o moc víc starostí s projižděním mezi kolonami aut. Výška sedla 780 mm by také neměla dělat nikomu vrásky, a navíc určitě nebude nutné šlapat na zem pokaždé, když padne červená. Zablokování kol ve svislé poloze by mělo být ještě snazší než u tříkolky, kde stačilo přidržet přední brzdu. Pro čtrnáctipalcová kola s hydraulickým odpružením nebude těžké odfiltrovat většinu nerovností, zvlášť když vezmeme v úvahu ještě lepší rozložení váhy. 
Z legislativního hlediska patří Parkour do stejné skupiny jako tříkolové skútry, takže k jeho řízení bude stačit průkaz skupiny B, jako na osobák. O ceně výrobce zatím mlčí stejně jako i přesnějším termínu, kdy se první čtyřkolky Quadro objeví na trhu. Musíme si tedy vystačit s informací, že prodej bude zahájen v průběhu roku 2013.

Quadro 350D

První model tříkolového skútru s naklápěním předních kol v podání firmy Quadro Technologies jsme měli možnost ochutnat letos na jaře. Tříkolka, která ukončila monopol Piaggia MP3, zanechala vesměs pozitivní dojmy, ale námětů na zlepšení se najde vždycky dost. A protože Quadro je skutečně mladá a flexibilní firma, zareagovala na ohlasy zvenku opravdu pružně. Na příští rok vylepšila skútr 3D výkonnějším čtyřventilovým motorem (27 koní) a novou přístrojovkou, a pro zvýšení jízdního komfortu vyladila zadní odpružení a vyměnila sedlo za pohodlnější. Rozšířil se také výběr barevných kombinací.
Že tříkolka 350D není jen šikovným a bezpečným vozítkem do městského provozu, o tom nás na stánku Quadro přesvědčila replika modelu 350 AATW (All Around The World), na kterém italský dobrodruh Maurizio Pistore letos absolvuje trip kolem zeměkoule doslova cestou necestou. Na to, že tři kola obstojí v terénu mimo asfaltové silnice lépe než dvě, se podívejte ve videoklipu na konci článku. A při troše štěstí se Maurizia můžete na zážitky s tříkolkou Quadro zeptat osobně - jeho itinerář totiž vede i přes Českou republiku.

Video



Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist