globalmoto_kveten




První šťastlivci si mohli prohlédnout KTM 790 Adventure R

KTM se rozhodlo využít European Adventure Rally uspořádanou 20. června na Sardinii k exkluzivnímu prvotnímu představení dlouho očekávané novinky roku 2019. I když se jedná stále o prototyp, finální verze už se pravděpodobně příliš lišit nebude, proto si můžeme představit i pár uvolněných parametrů.

Kapitoly článku

Po prvním jezdeckém dni tohoto 3 denního Rallye eventu pořádaného samotnou továrnou se před zraky 150 jezdců Adventure motorek KTM odehrála malá premiéra nového rodinného přírůstku. U představení byli jak lidé z továrny, tak i Chris Birch. Pokud ho neznáte, tak je to osminásobný Novozélandský mistr v enduru, trojnásobný vítěz Roof of Africa nebo vítěz Red Bull Romaniacs, kde kromě toho stál sedmkrát na pódiu. Chris je taky jedním z prvních, kdo novému „Advíkovi“ mohl protáhnout pérka: „Z nové KTM 790 Adventure R jsem upřímně nadšený. Mám hodně zkušeností s endury a neuvěřitelně schopnými velkými Adventure modely KTM. Tohle je perfektní kombinace obojího. I když jsem zatím jezdil pouze prototyp, i tak vypadá úžasně. Nemůžu se dočkat, až si vyzkouším sériovou verzi!“ Jasně, kluk co spolupracuje s továrnou, to asi nepohaní, ale dá se čekat, že půjde o povedený a velmi schopný stroj. Posuďte sami z videa, kde Chris uhání po trati rychlostní zkoušky WRC.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

A jaké jsou „hajlajty“ stroje, na který se můžeme těšit 6. listopadu? Základem je nový paralelní dvouválec LC8c o objemu 799 kubíků. Letos zažívá svou premiéru v novém Dukovi, oproti němu bude krouťák rozložen do širšího spektra a dá se očekávat, že bude celkově hodnější a přívětivější. KTM dále slibuje dojezd přes 400 km na jednu nádrž, nízké sedlo a nízkou nádrž pro dosažení optimálního těžiště. Oproti Dukovi bude Adventure vybaven plně stavitelnou přední vidlicí, samozřejmostí je její dlouhý zdvih, stejně tak u zadního tlumiče PDS. Obojí nese očekávané logo WP. Čtyřpístkové radiální třmeny budou vybavený ABS s offroadovým režimem a k němu, jak je u KTM běžné, přibude i spousta dalších elektronických vychytávek. Poslední důležitou věcí u terénně orientovaného biku jsou nastavitelné ovládací prvky a drátěná kola. Na další přesnější specifikace si budeme muset ještě chvilku počkat. Uvidíme, jestli až do Milána nebo jestli se objeví dřív.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
cechradovan přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
BELY přispěl 3 Kč
Kuny přispěl 3 Kč
jirka-mz přispěl 3 Kč
Jacob_M800 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist