yamaha_demo_tour




KTM 790 Adventure R Rally je nabroušená limitka

Rakouská letošní novinka se jeví jako velmi schopný adventure bike a verze R toho zvládne pravděpodobně o dost víc, než na co si většina jeho majitelů troufne. Jenže KTM je zkrátka Ready to Race, a tak vzali pár vymazlených dílů, osadili jimi standardní Rko, a my se můžeme kochat limitovanou 500 kusovou sérii 790 Adventure R Rally.

Kapitoly článku

Patříte mezi jedince, které hned po zveřejnění této motorky napadne otázka „proč“? Odpověď má sám Hubert Trunkenpolz, marketingový ředitel značky: „KTM 790 Adventure R Rally jsme postavili jednoduše proto, protože můžeme! V KTM se snažíme neustále pracovat, posouvat se a zdokonalovat naše produkty – to je směr Ready to Race. Potřebné vybavení a díly máme k dispozici, a díky našim zkušenostem víme, jak postavit pro naše hardcore zákazníky opravdu speciální motorku. Značka WP se svou řadou Pro Components nabízí tlumiče na stejné úrovni, jako má tovární tým na dakarských speciálech, takže je Adventure R Rally připravena na jakékoli dobrodružství“.

Je fakt, že postavit motorku na špičkový podvozek není pro fabriku nejmenší problém. Stačí přejet z Mattighofenu do vedlejšího městečka Mundenfing, kde stojí továrna na tlumiče WP, která patří pod křídla rakouské KTM. Už je vám jistojistě jasné, že Rally bude hlavně o podvozku. Vpředu najdeme vidlici WP Xplor Pro 7584 s technologií Cone Valve, zadní tlumič nese název WP Xplor Pro 6746 a má být vyvinut na základě poznatků top rallyových jezdců. S tímhle vybavením bude jezdec jako v peřince, ale to není veškerý přínos nových tlumičů. Ty přináší pro advíka ještě dalších 30 milimetrů zdvihu, jejichž finální hodnota je 270 milimetrů. Spolu s tím se samozřejmě zvedla i výška sedla, a to na úctyhodných 910 milimetrů.

Další bonusy jsou oproti tlumičům jen drobnosti. Rovnou můžeme pokračovat u sedla, které je závodnicky ploché, krom něj ergonomii pomůžou ještě větší rallyové stupačky. V základu dostanete také výfuk Akrapovič, co ušetří nějakou tu váhu, obousměrné rychlořazení nebo karbonové protektory nádrže. Pro opravdu vážné terénní použití se hodí i užší ráfky s dušemi a tím posledním, co by u každé limitované edice mělo být, jsou barvy. V případě KTMky je tu hlavně čirá přední maska s křidélky, nádrž v moc zajímavé modré barvě, to vše doplněné oranžovo-bílými plasty. Moc pěkné, a jestli už na ni máte chuť a chystáte se vybrat peníze, nemusíte úplně spěchat. Továrna detaily včetně ceny a systému objednávek upřesní během několika příštích měsíců, motorky by měly být dostupné během roku 2020.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pernik92 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist