KTM 1390 Super Adventure R je příjemné představení v nepříjemné době

KTM se potýká s velkými ekonomickými problémy, ale kola se nesmí přestat točit – a v tomto případě jsou ta kola vyplétaná, s obutými drapáky. Rakouská značka představuje vrcholnou off-road adventuru 1390 Super Adventure R. Ta samozřejmě sdílí techniku s dříve představenými verzemi S a S Evo, cílí však na ty, kteří se nebojí vzít ani tu nejvýkonnější bestii do písku a bahna.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

V jádru je R varianta nové Super Adventury přesně taková, jakou ji čekáte. Stejně jako u verzí orientovaných na silniční cestování – tedy klasického výchozího modelu S, i verze S Evo s automatickou převodovkou a radarovou technikou – najdeme i u verze R tužší příhradový rám z ocelových trubek, nový design nebo pokročilou elektronickou výbavu, korunovanou na výšku orientovaným displejem o úhlopříčce 8,8 palce.

Stejný je také motor. Vidlicový dvouválec má objem zvětšený na 1 350 cm3 a hlavy doplněné o variabilní časování sacích ventilů – sací vačky se mohou posouvat do dvou poloh, čímž se střídá mírnější profil pro nižší otáčky a ostřejší profil pro ty vyšší. Ve finále je tu ohromných 173 koní, dosahovaných v 9 500 otáčkách za minutu, 145 Nm v 8 000, a KTM slibuje použitelnost a sílu ve velmi širokém spektru otáček. O tom, že by k Super Adventure R také přibyla možnost automatizované převodovky, nepadlo v tiskové zprávě ani slovo, k mání tedy bude pouze klasický manuál.

Teď ale konečně k tomu, co je na „eRku“ jinak – samozřejmě jde o podvozek a kola. Zatímco silničně orientované verze jedou na semiaktivním, elektronikou ovládaném odpružení WP Apex SAT, terénní sourozenec dostal mechanické, kompletně nastavitelné tlumení WP XPLOR. Vpředu je vidlice o průměru 48 milimetrů, vzadu centrální tlumič s přídomkem PDS – Progressive Damping System. Zdvihy zavěšení činí 220 milimetrů vpředu i vzadu, což je o 20 milimetrů více než u „eSek“.

Mnohem větší akcent na off-road mají také kola – místo litých kol v silničním rozměru 19/17 jsou tu vyplétané ráfky v motokrosovém rozměru 21 palců vpředu a 18 palců vzadu. Vlivem toho všeho zvyšování se posunula světlá výška z 223 na 242 milimetrů, a výška sedla z 847/867 milimetrů na 880 milimetrů – jelikož je sedlo jiné, jednodílné, zmizela u R možnost jeho výškového nastavení.

Terénní model si polepšil také o masivní ochranný rám, ovíjející spodní části třídílné nádrže, který je oproti minulé generaci posílen o jednu trubku spojenou s držákem motoru. Navíc je v oranžové barvě tak jako zbytek příhradového rámu, což vypadá naprosto skvěle u všech KTM. Jediné představené zbarvení kombinuje právě oranžovou s modrou a bílou, a ze všech představených Super Adventur nové generace za nás vypadá jednoznačně nejlépe. Nakonec je tu ještě nižší větrný štítek, opět ve jménu ježdění v terénu, a zmínit musíme i hmotnost. Zatímco standardní S (tedy to bez automatu) váží bez paliva v nádrži 227 kilogramů, off-roadové R má vlivem větších vyplétaných kol a delších tlumičů 231 kilogramů. S plnou 23litrovou nádrží to bude nějakých 248 kilogramů.

Tím rozdíly mezi S a R končí. 1390 Super Adventure R má stejné plasty, brzdy nebo zmíněnou elektroniku. Co se ceny týče, ta zatím zveřejněna nebyla, víme ovšem, že by se motorka měla začít v Rakousku vyrábět v příštím roce souběžně s cestovními verzemi. Kdy přesně? To možná nevědí ani u KTM, neboť značka aktuálně stojí před zastavením výroby a insolvenčním řízením.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
cechradovan přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist