Intermot: KTM 1290 SuperAdventure a Freeride E-SM
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 1.10.2014 | Zobrazeno: 18 146x
Oranžoví částečně odkryli karty ještě před Intermotem, když pustili do světa první fotku nového modelu SuperAdventure, a elektrický Freeride o něco později dokonce proběhnul prvními novinářskými testy. Přesto byl velkolepý stánek KTM během tiskovky narvaný k prasknutí.
Kapitoly článku
Pro potřeby cestovního endura je však jeho brutální výkon snížený na 160 koní (což je pořád o deset víc než má 1190 Adventure). Ostatní technika zůstala víceméně beze změn, a hrálo se hlavně o komfort a bezpečí posádky. Pokud jde o pohodlí, velký kus práce odvede semi-aktivní podvozek s automatickým přizpůsobením odpružení aktuálnímu stavu vozovky a jízdního stylu. Ve srovnání se základním modelem 1190 KTM slibuje i lepší ochranu před větrem a deštěm.
O budoucnosti motorek s elektrickým pohonem mají v KTM konečně také jasno, a díky tomu se příští rok dostane do prodeje dlouho připravovaný Freeride E. Kolega Vláďa už ho byl proklepnout naživo v rakouských kopcích, kde si vyzkoušel jak ostrou krosovou verzi E-SX, tak i enduro E-XC s homologací pro silniční provoz. K těmto dvěma elektrikám přibyla v Kolíně ještě varianta na hladkých pneumatikách, označená přívlastkem SM - jako supermoto. K té dostanete (stejně jako k modelu Freeride E-XC) techničák a espézetku, a nám se na ježdění po městě jeví ze všech tří modelů jako nejlepší volba.

Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)