yamaha_demo_tour




Brabus 1300 R Masterpiece Edition: Posledních 50 luxusních přestavených KTM

Už začátkem minulého roku se na motocyklovém trhu objevila zajímavost pro ty, kteří mají svoje motorky rádi exkluzivní, chtějí být vidět, a samozřejmě se nebojí za onu exkluzivitu vysolit hromadu peněz. Německý úpravce Brabus, známý pro svoje divoké kreace v automobilovém světě – zejména pak úpravy Mercedesů-Benz, se vůbec poprvé pustil do motorky a ke spolupráci přizval rakouskou KTM. Nyní přichází speciální Brabus 1300 R ve třetí a finální edici.

Cílem Brabusu bylo udělat muskulaturní supernaháč, který bude opulentní a luxusní, a za jehož řízným designem se každý otočí. Na druhou stranu spoustu motorkářů docela bez zaváhání řekne, že oproti KTM 1290 Super Duke R Evo, ze které vychází, je vlastně Brabus designově umírněnější a celkově tak nějak učesanější. A do značné míry budou mít pravdu. „Kafáčový“ kompaktní předek Brabusu s velkým kulatým světlem nevyvolá svým designem takovou kontroverzi jako „hmyzí“ a ostře řezaný Super Duke. A to ani navzdory tomu, že si Brabus bere jako posilu spoustu karbonu a dokonce i aerodynamická křidélka, integrovaná do tunelů boční kapotáže. Ve výsledku se vlastně jedná o docela pěknou strojovnu, co říkáte?

Původ v KTM je nicméně vidět ve spoustě ohledů, a není se čemu divit. Jedná se koneckonců o úpravu (nebo chcete-li přestavbu), a ne o svébytný model. Stejný je rám s motorem, semiaktivními tlumiči WP a kyvkou, ale částečně zachovaná je třeba i podsedlová část, byť na Brabusu je kompletně celá zhotovená z karbonu. Kde není karbon, jsou pak unikátní díly vyrobené CNC frézováním z hliníku. Nové jsou třeba brýle vidlic, páčky, víčko nádrže a olejová zátka, ale i stupačky a další prvky.

Do značné míry shodné jsou i technické údaje a elektronická výbava. Motor zůstal beze změn, ale ono vlastně na vidlicovém dvouválci o objemu 1 301 cm3, co má v naháči 180 koní a 140 Nm točivého momentu, není ani moc co měnit. Brabus uvádí i dynamiku – konkrétně zrychlení z nuly na sto za 3,2 sekundy a maximálku 270 km/h. Suchá hmotnost i díky spoustě karbonu činí 194 kg.

Brabus 1300 R byl poprvé představen v únoru loňského roku a první edice limitovaná na 154 motorek (77 od každé ze dvou barev) byla vyprodána za méně než dvě minuty. Následovala další edice Edition 23, tentokrát omezená na 290 kusů, a i ta se vyprodala téměř okamžitě. No a nyní je tu třetí a závěrečná.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Brabus 1300 R tentokrát nese přídomek Masterpiece Edition a jeho dostupnost bude ještě omezenější – konkrétně na pouhých 50 kusů. 25 z nich bude v černé barvě Onyx Black a 25 v bílé Diamond White. Každý z nich má ještě více karbonu než doposud – konkrétně přibyly karbonové spodní díly kapotáže, karbonové kryty kyvné vidlice a karbonové trojúhelníkové krytky v podsedlovém rámu. Pořádně opulentně tady působí kola, protože kované a frézované ráfky Brabus Monobloc Z jsou tentokrát vyvedeny ve zlaté barvě Gold Platinum. Zlatá se objevuje také na decentních proužcích na podsedláku a krytu světlometu, na kroužcích výfukových koncovek a na aerodynamických křidélkách. Pro edici je speciální také sedlo, které je kožené, prošívané kosočtvercovým vzorem a doplněné plaketou s označením edice.

50 novopečených majitelů poslední verze unikátu bude muset z prkenice vytasit 41 930 euro, tedy v přepočtu rovný milion korun, a to se bavíme o základní ceně bez daně. Oproti Super Dukovi v nejostřejší verzi si tak připlatíte jednou tolik, ale zase máte jistotu, že další podobný Brabus na silnici jen tak nepotkáte, nemluvě o tom, že klíče spolu s certifikátem pravosti dostanete v exkluzivní karbonové krabičce spolu s plachtou a podložkou do garáže. Nebo možná spíš do obýváku. Brabus koneckonců u svojí poslední motocyklové kreace uvádí heslo „Too Rare to Ride“, tedy v překladu „Příliš vzácný na ježdění“.

Zbývá poslední otázka, a sice zda se Brabus pustí ještě do dalších projektů v rámci motocyklového světa, a pokud ano, jakou „dárcovskou“ motorku zvolí tentokrát. Považte, jak by mohla vypadat taková parádní přestavba Tuona V4, Yamahy MT-10, nebo třeba Jawy 350 OHC… No, fantazii se prostě meze nekladou.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist