Návrat po roce. Základní litrový Versys bude stát 300 tisíc

Obchodní přešlap, nebo promyšlený tah? Těžko říct. Před rokem Kawasaki z evropské nabídky stáhla standardní provedení Versysu 1000 a špičkové SE doplnila variantou S, která má stejnou výbavu, pouze bez semiaktivního podvozku. Teď budou na výběr všechny tři, přičemž základ láká na hodně zajímavou cenu.

Kawasaki přišla s litrovým Versysem již v roce 2012 a od počátku je to motorka s poněkud svérázným designem (ať se jedná o kteroukoli generaci) a především vybavená řadovým čtyřválcem o objemu 1043 cm3, známým z naháče Z1000. To bylo tenkrát hodně nezvyklé řešení, nabídnout čtyři hrnky a ještě v řadě do adventury, ovšem jak se vzápětí ukázalo, v Kawě věděli, co dělají. Ono když tenhle čtyřválec táhne jako samo peklo už skoro od volnoběhu, tak se na nějaké poučky o tom, že čtyři hrnky musíte točit a že to do téhle kategorie nepatří, můžete jenom shovívavě usmívat. V roce 2019 přišel litrový Versys ve své třetí generaci a vůbec poprvé u něj Kawa vyzkoušela vedle standardního modelu nabídnout ještě podstatně (o sto tisíc) dražší verzi SE s prémiovou výbavou včetně semiaktivního podvozku. A reakce trhu byla překvapující, většina zákazníků sáhla právě po ní. Letos, po dvou letech prodeje, Kawasaki základní model úplně vypustila a místo něj nabídla verzi S, která je vlastně SE, akorát s klasickým podvozkem místo semiaktivního. Jelikož základ stál 340 a podstatně vybavenější esko 380 tisíc, dávalo to smysl, SE doplněné o semiaktivní podvozek už bylo za 435 tisíc.

Pro rok 2022 se ale zase situace mění a nově budou v nabídce Versysy tři, protože se základ vrací. A mění se i ceny, a to celkem zásadním způsobem. Nejprve začneme těmi lepšími verzemi. Trochu jiné jsou barvy, zelená zůstává, nová je odlišná šedá, a hlavně ty ceny: S je levnější o deset, SE o patnáct tisíc, konkrétně za ně tedy zaplatíte 369 900 Kč a 419 900 Kč. Varianta SE má semiaktivní podvozek vybavený algoritmem Skyhook již od letošního roku, ale jelikož se těchto motocyklů do Evropy dovezlo naprosté minimum (u nás by vám na jejich spočítání stačily prsty jedné ruky), je to prakticky novinka ‑ teď už by měly být dostupné normálně.

Základní Versys 1000 se bude prodávat v jediném barevném provedení, a sice zeleném – jiné bychom si ani představit nedokázali. A cena? Ta je velkým překvapením, 299 900 Kč. O čtyřicet tisíc méně než loni, přitom se jedná o úplně stejnou motorku. Vzhledem k tomu, že rozdíl proti S je 70 a proti SE dokonce 120 tisíc, se dá očekávat, že bude cílit i na trochu jinou zákaznickou skupinu a že si to bude chtít rozdat především s levnými cestovními motocykly. Za tři kila velká adventura s opravdu hodně výkonným motorem, s nímž nemusíte přemýšlet, že ani jeden s maminou nejste svými postavami zrovna z reklamy na plavky, to zní zajímavě. Přitom ani tahle standardní verze není vůbec špatně vybavená, máte tady tempomat, výkonové mapy, kontrolu trakce, hydraulické štelování zadního péra, silné brzdy, masivní nosič, spoustu místa pro posádku… Pokud budete chtít trochu dohnat výbavu vyšších verzí, můžete si za nějakých 25 tisíc přikoupit bástry, vyhřívané hefty, velké plexi a obousměrný quickshifter, a zase to bude o něco veselejší, aniž by vaše konto kdovíjak skučelo. Dokoupit si nemůžete pouze samoopravitelný lak, TFT displej s konektivitou a LED přisvěcování do zatáček jako u S, resp. ještě semiaktivní podvozek jako u SE, ale to asi přežijete. Na přemýšlení, kterou verzi a s jakou příplatkovou výbavou (ke všem Versysům jsou tradičně zvýhodněné kity Tourer, Tourer Plus a Grand Tourer) máte ještě chvíli čas, první kusy všech Versysů 2022 by se měly na trh dostat před koncem tohoto roku.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist