Kawasaki vrací do hry W800! Další novinky: upravený Versys 1000 a očekávaný junior streetfighter Z400
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: Kawasaki | Zveřejněno: 6.11.2018 | Zobrazeno: 13 622x
Japonská značka jede v posledních letech novinkovou smršť a v Miláně představuje pět modelů, které mají přilákat zákazníky napříč celým motorkářským spektrem – od mladých po zkušené, od technomaniaků po milovníky retra.
Kapitoly článku
My z té pětice už jeden model známe, supersport ZX-6R, který byl představen krátce po Intermotu. O něm jste si mohli přečíst zde, teď pojďme na to, co je v Miláně úplně nové.
Z400: Streetfighter pro mladé
Komu se v hlavě točí kolečka správným směrem, ten z příchodu čtyřstovkového Zeda nemůže být překvapený. To by daleko větším šokem bylo, kdyby Kawa tuhle motorku neudělala. Loni Ninja 400, o rok později Z400, tradiční postup. A vzhledem k prodejnímu potenciálu tohoto stroje jasný krok, vždyť předchozí Z300 se u dealerů prakticky neohřál.
Čtyřkilo je zase o krok dál, a to nejen výkonem motoru, který je mimochodem identický jako u supersportu Ninja 400. Řadový dvouválec o objemu 399 kubíků, vybavený nově antihoppingovou spojkou, ze sebe vydoluje hodně pěkných 45 kobyl. To je o šest víc, než mívala třístovka, jež se o třetinu většímu motoru samozřejmě nemůže rovnat ani krouťákem, který poskočil na hodnotu 38 Nm. Celá motorka přitom zhubla tři kila, se 167 kg je Zed o sedm kilo lehčí než Ninja.
A jakkoli je Ninja 400 skvělá, tak Z400 podle nás vypadá ještě dospěleji. Změna proti třístovce je ohromná, především v masce, která je tvořena čtveřicí segmentů s LED diodami. Za maličkým štítkem potom najdeme stejnou přístrojovku, jakou má Z650. Máme obavu, že čtyřkilo, zejména pokud bude za dobrou cenu, většímu bráškovi bude ukrást zákazníky.
W800: Velký návrat
Někdy je to plánování modelů jedna velká komedie. Upřímně jsme Kawě moc nevěřili, když před dvěma lety srdceryvně ohlásila konec své retro legendy W800. Že prý Euro 4 a vzducháč… Jak ukazují ostatní značky, i tahle přísná norma se dá se vzduchem chlazeným motorem splnit, když se mu trochu pověnujete, a Kawa si zřejmě vzala chvilku oddychový čas, aby inženýři měli klid. A teď Wéčko vrací s velkou parádou a ve dvou verzích: W800 Street a W800 CAFE.
K těmto motocyklům ještě neexistují podrobnější technické údaje, jen informace, že budou. A že jejich motory jsou z 90 % nové (výkon má být u zákonné hranice řidičáku A2, čili 35 kW) a podvozky úplně. Vůbec poprvé dostane Wéčko dozadu kotoučovou brzdu a o LED osvětlení se předchozím generacím taky ani nesnilo. Přitom se nám nezdá, že by retro dojem nějak utrpěl. A vyloženě parádní jsou budíky s dvoubarevnými ciferníky na kafíčku. Jo, na tohle se těšíme. Podrobností se dočkáme na začátku příštího roku.
H2 SX SE+: Kompresor do třetice
Loni udělala Kawa svůj přeplňovaný litrový zázrak také v turistické verzi SX, resp. její vylepšené variantě SE vybavené TFT přístrojovkou, obousměrným quickshifterem a ještě pár drobnostmi (mimo jiné také větším plexi a hezčím lakováním), ale něco tomu pořád chybělo. Takže letos přichází H2 SX SE+ a to „plus“ tam znamená elektronicky nastavitelné odpružení a možnost připojení smartphonu. Ten dálkově štelovaný podvozek se dal čekat, zelení ho používají už v superbiku ZX-10R SE, a vlastně to „téeftéčko“ propojené s mobilem taky. Ovšem pozor, modrozubá aplikace Rideology je víc než jen možnost ukázat na displeji, jestli vám náhodou někdo nevolá, případně co vám to hraje za hudbu do headsetu. Přes ni si také budete moci nastavovat podvozek a kontrolovat diagnostiku motorky.
Versys 1000 & Versys 1000 SE: Polykač kilometrů s novou tváří
Poslední novinkou, ovšem nikoli co do významu, je nová generace motocyklu, který Kawasaki vždycky nazývala jako „adventure sport“, čili takový sportovně laděný dobrodruh. Versys si nikdy nehrál na enduro a o to lepší svezení to bylo. Silný motor, vzpřímené sezení, vyšší zdvihy odpružení a široká sedmnáctipalcová kola. Hodně efektivní záležitost na naše rozbité silnice.
Novinka přichází ve dvou verzích, které se liší víc, než tomu bylo doposud, kdy všechny další varianty byly jen o přidané doplňkové výbavě. Oba stroje sdílejí stejný upravený design s výrazným čumákem s LED světly, který nezapře inspiraci cestovními modely SX. Přechod na elektronický plyn umožnil přidat tempomat, přítomnost víceosé elektroniky zase zjemní reakci elektroniky při jízdě na limitu. Versys také konečně dostal radiálně montované brzdiče.
Verze SE posílá model Versys od úplně nových sfér. Od standardu ji rozeznáte podle LED světel na bocích, které tu jsou kvůli přisvěcování do zatáček, a barevného TFT displeje namísto inverzního elcédéčka, který je možné, stejně jako u H2 SX SE+, propojit s telefonem. Příjemnou vychytávkou je obousměrný quickshifter, ovšem tím nejdůležitějším je elektronicky nastavitelný podvozek. Že se jedná o skutečně špičkové cestovní náčiní, potvrzuje Kawasaki také tím, že Versysu SE nadělila „samoopravitelný“ lak, jakým disponuje H2. Moderními technologiemi nabitý stroj, který má zaujmout ty, kteří by jinak koukali po Multistradách, géesech či Super Adventurech.
Informace o redaktorovi
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.