yamaha_mt09




Kawasaki potvrdila přeplňovaný cesťák H2 SX a kafáč Z900RS

Hlavním výstavním tahákem je letos u zelených přeplňovaná sportovně cestovní Ninja H2 SX a její derivát s dodatkem SE.

Kapitoly článku

H2 SX

Po třech letech kdy se na trhu objevila novinka H2 s kompresorem, tu je model, který myslí i na spolujezdce. Model H2 SX využívá přeplňovaný motor již druhé generace. Do sportovně-cestovní třídy tak vtrhl nejsilnější hráč. Maximální výkon přes 200 koní je pádný argument. Oproti sportovní „há dvojce“ je její cestovní verze víc zaměřená na každodenní použití, z toho důvodu bylo posílené nízké a střední otáčkové pásmo, ve kterém by měla dosahovat dokonce vyšších výkonů než H2.

SX je o osmnáct kilo těžší než sportovní sestra a svým poměrem koní na kilo se staví mezi modely H2 a ZZR 1400. U takového stroje je samozřejmostí sportovní, ale pohodlná jezdecká pozice, stejně tak kapotáž, za kterou se jezdec dobře schová. Zájemcům o top model nabídne Kawasaki verzi SE, která je první zelenou motorkou s TFT displejem. Dalším bonusem jsou LED světla sloužící k přisvícení si do zatáčky. Zbylá světla jsou také LEDková a to u obou verzí.

Hlavním tahákem u „háček“ byl a je motor. Ten doznal velkých změn. Střeva motoru, jako písty, válce, klikovka jsou nové, stejně jako škrtící klapka a výfukový systém. Motor se podařilo odlehčit o 3 kilogramy. Zvětšila se palivová nádrž ze 17 na 19 litrů. Zlepšila se spotřeba a je dokonce lepší než na spřízněném modelu Z1000SX a se svým dojezdem 330 kilometrů je na úrovni Versyse 1000.

Změnám se nevyhnul ani podvozek. Rám je zesílený a uveze stejných 195kg jako Z1000SX. Zvětšil se rozvor ze současných 1455 na 1480 mm a pro klidnější jízdu v přímém směru tu je i lehce pozměněna kapotáž. Úhel hlavy řízení se změnil z 27 na 30 stupňů. Výrobce se chtěl tímto modelem trefit mezi cestovnější ZZR1400 a již zmiňovanou lehkonohou Z1000SX. Sedlo výrobce umístil 835mm nad zemí s tím, že se dá snížit ještě o 15 mm. Pro spolujezdce se prý podařilo vytvořit více prostoru než na Z1000SX. Jak přední 43 milimetrová vidlice, tak zadní tlumič mají možnost kompletního přenastavení a předpětí zadní pružiny lze změnit jednoduše za stupačkou spolujezdce. O zpomalení se starají 320 mm kotouče s radiálními čtyřpístky, ve verzi SE doplněné pancéřovými hadicemi.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Protože je doba elektronická, nabídne novinka širokou škálu bezpečnostních a jiných asistentů. KTRC obsahuje kontrolu trakce, kontrolu zvedání předního kola, systém KIBS se stará o bezpečné zpomalení včetně „zatáčecího“ ABS. Dalším systémem je nastavitelná motorová brzda, H2 SX je zároveň prvním sport tourerem od Kawasaki s tempomatem. Tři motorové módy jsou dnes už samozřejmostí, k nim verze SE ještě přidává launch control a obousměrný quickshifter.

Z 900RS a Z900RS Cafe

Naháče Z 900 RS jsme na našich stránkách představili už dříve, takže jenom zrekapitulujeme základní údaje. Technický základ pochází z agresivního streetfightera Z 900, oproti němu ale model RS cílí na klidnější jezdce. Tomu je uzpůsoben jednak motor s nižším výkonem 111 koní, posíleným spodním a středním pásmem, klidným a jemným chodem a přepracovanou převodovkou s delšími převody, tak i podvozek. Ten se dočkal drobných změn v geometrii. O zastavení se starají radiální monobloky spolu s 300 milimetrovými kotouči a ergonomie je laděna směrem k pohodlí.

V Miláně ale RSko doplnila verze CAFE v tradiční Kawasaki zelené s několika úpravami. K nim patří „závodní“ kapotka kolem světla nebo sportovnější řídítka a sedlo, které se určitě postarají o pozměněnou pozici jezdce. K originálnímu lakování pak musíme zmínit i matně stříbrný výfuk.

Ninja ZX-10R SE

Nová Ninja pak přijíždí také ve verzi SE, kde najdeme elektronické tlumení neboli Kawasaki Electronic Control Suspension (KECS), které bylo vyvinuto výrobcem Showa. Systém pak reaguje na vámi navolený režim: Road, Track nebo Manual. Model SE nabídne i kovaná kola pana Marchesiniho a quickshifter nahoru i dolu. Nová Kawasaki ZX-10R SE je k dispozici v barvách "Metallic Flat Spark Black (černá) / Metallic Matte Graphite Grey (šedá).

 

Ninja 400

Zelení se v Itálii pochlubili také dříve představenou Ninjou určenou pro mladé motorkáře. Čtyřstovka nahrazuje dříve vyráběnou dvěpade a tříkilo, oproti kterým nabídne větší výkon v celém otáčkovém spektru. Jeho maximální hodnota povyskočila o 7 kW na výsledných 33.4, kterých dosahuje při 10 000 otáčkách. Krouťák vrcholí hodnotou 38 Nm v 8 000 otáčkách, motor navíc hýbe s lehčí motorkou. Ninja 400 váží 168 kilogramů, tedy o 8 kilogramů méně, než Ninja 300.

Malá bojovnice má být lehkou, obratnou a dospěle vypadající motorkou, k čemu jí mají pomoct následující komponenty. Trubkový příhradový rám zúročuje zkušenosti inženýrů nasbírané při vývoji rámu vrcholné H2, spolu s ním spolupracuje přední 41 mm vidlice, která je o 4 mm tlustší než u předchůdkyně. Zadní centrální tlumič nabídne nastavitelné předpětí, brzdový dvoupístkový třmen se zakusuje do 310 mm kotouče. Upravená spojka Assist & Slipper, která brání blokování zadního kola při podřazování, nabídne o dvacet procent lehčí chod a samozřejmě přiostřil i vzhled. 

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist