Kawasaki ER-6n za 179 000. Co na to konkurence?
Text: Jarda Ducháček , Filip Tichý | Zveřejněno: 11.8.2005 | Zobrazeno: 27 506x
Měsíc po představení nového modelu Kawasaki ER-6n zveřejnil zástupce této značky na českém trhu, společnost Asko KC, prodejní cenu. A ta je více než sympatická: 179 tisíc korun.
Tato lákavá cena spolu s již známými parametry určitě zamotá hlavu mnoha zájemcům, kteří začínají uvažovat nad koupí nového stroje na začátku příští sezóny. Díky návaznosti na osvědčený model ER-5 se určitě lze spolehnout na bezproblémový provoz. První novinářské zprávy ze světa o jízdních vlastnostech a celkovém dojmu z tohoto modelu jsou také vcelku příznivé. Doufám, že i naše redakce ještě stihne před začátkem příští sezóny absolvovat redakční test, kde se podíváme na zoubek chování na silnici.
Protože kategorie motocyklů s objemem okolo 600 ccm a cenou okolo 200 tisíc korun u nás patří k těm nejvyhledávanějším a nejsledovanějším, podívali jsme se v tomto článku, jak velkou ránu zasadí příchod Kawasaki ER-6n konkurenci. Zaměřili jsme se na kategorii motocyklů, které s trochou opatrnosti poslouží i začínajícím jezdcům na silnějších strojích. V úvahu jsme vzali modely s objemem nad 600 ccm s cenou pod 200 tisíc korun.
Jako první a zdánlivě nejpodobnější model, který snese přímé srovnání s Kawasaki ER-6n, je véčkový dvouválec Suzuki SV 650. Za o patnáct tisícovek vyšší cenu získáte téměř shodné parametry výkonu, o 10 kg nižší hmotnost. Suzuki SV je motocykl dotažený mnoha inovacemi do dokonalosti. Ale pozor na poměrně radikální jízdní pozici a hodně omezené pohodlí pro spolujezdce. Osobně bych SV doporučil spíše řidičům, kteří už mají něco naježděno minimálně na pětistovkách.
V zásadě to samé platí pro model Hyosung 650 Comet (podobné parametry a jízdní pozice, ale vyšší hmotnost) který je ale u nás zatím poměrně neznámý a teprve si hledá důvěru motorkářské veřejnosti a prodejní a servisní síť. Velkým lákadlem je ovšem cena začínající již u hranice 155 tisíc korun.
Pokud vám jde především o požitek z jízdy na bublavém dvouválci bez sportovních ambic a rychlostí přes 200 km/h, můžete jásat nad velkou slevou u Moto-Guzzi, která do sledované kategorie <200tis připustila motocykl Breva V750 ie (viz test). Můžete se těšit z motorky bezúdržbovým kardanem a skvělým charakterem i zvukem, jen s menším počtem koníků, což se projevuje ve vyšších rychlostech.
Jen o pět tisíc dražší než nová Kawasaki je Suzuki GSF650 Bandit. Výkonové parametry jsou hodně podobné, a protože jde o čtyřválec, nepřekvapí o něco vyšší výkon a naopak menší točivý moment. Pro Bandita hovoří historií osvědčená konstrukce motoru i všech komponent a velmi slušná využitelnost při jízdě ve dvou a cestování. Začínajícím jezdcům nebo slabším slečnám za řidítky ale může trochu vadit vyšší hmotnost.
Když už jsme u čtyřválců, do cenového stropu se ještě s odřenýma ušima vešel také motocykl Honda CBF600S (viz test), který je u nás prodáván pouze ve verzi s polokapotáží (existuje i úplně nahatá verze). Tento model vlastně odstartoval vývoj modelů, které vedle vyježděných motorkářů umožní bezpečnou jízdu i začínajícím jezdcům nebo slabším řidičkám. U CBF v zásadě platí to samé jako u Bandita, včetně vyšší hmotnosti.
No a to je v tomto segmentu všechno. Počkat, vlastně né! Do rozpětí "nad 600ccm, pod 200tis" se nám letos přihlásil nováček - jednoválec Honda FMX 650 (viz test), který také dobře poslouží jako první silnější motocykl. Téměř o polovinu nižší výkon a odlišné zaměření spíše na město a supermoto z tohoto motocyklu ale nečiní přímou konkurenci pro ER-6n.
No a když už jsme zmínili i jednoválce, nelze pominout českého zástupce Jawa 650 Style. Stylka sice ještě bude potřebovat pár inovací, aby se co do jízdních vlastností vyrovnala dlouholetou výrobou vybroušeným japoncům, ale nízká cena a exklusivní pocit vlastnictví v Evropě i u nás zatím ojedinělého stroje spolu s očekávanými nižšími náklady na servis a opravy jistě také přitáhnou své příznivce.
Protože kategorie motocyklů s objemem okolo 600 ccm a cenou okolo 200 tisíc korun u nás patří k těm nejvyhledávanějším a nejsledovanějším, podívali jsme se v tomto článku, jak velkou ránu zasadí příchod Kawasaki ER-6n konkurenci. Zaměřili jsme se na kategorii motocyklů, které s trochou opatrnosti poslouží i začínajícím jezdcům na silnějších strojích. V úvahu jsme vzali modely s objemem nad 600 ccm s cenou pod 200 tisíc korun.
Jako první a zdánlivě nejpodobnější model, který snese přímé srovnání s Kawasaki ER-6n, je véčkový dvouválec Suzuki SV 650. Za o patnáct tisícovek vyšší cenu získáte téměř shodné parametry výkonu, o 10 kg nižší hmotnost. Suzuki SV je motocykl dotažený mnoha inovacemi do dokonalosti. Ale pozor na poměrně radikální jízdní pozici a hodně omezené pohodlí pro spolujezdce. Osobně bych SV doporučil spíše řidičům, kteří už mají něco naježděno minimálně na pětistovkách.
V zásadě to samé platí pro model Hyosung 650 Comet (podobné parametry a jízdní pozice, ale vyšší hmotnost) který je ale u nás zatím poměrně neznámý a teprve si hledá důvěru motorkářské veřejnosti a prodejní a servisní síť. Velkým lákadlem je ovšem cena začínající již u hranice 155 tisíc korun.
Pokud vám jde především o požitek z jízdy na bublavém dvouválci bez sportovních ambic a rychlostí přes 200 km/h, můžete jásat nad velkou slevou u Moto-Guzzi, která do sledované kategorie <200tis připustila motocykl Breva V750 ie (viz test). Můžete se těšit z motorky bezúdržbovým kardanem a skvělým charakterem i zvukem, jen s menším počtem koníků, což se projevuje ve vyšších rychlostech.
Jen o pět tisíc dražší než nová Kawasaki je Suzuki GSF650 Bandit. Výkonové parametry jsou hodně podobné, a protože jde o čtyřválec, nepřekvapí o něco vyšší výkon a naopak menší točivý moment. Pro Bandita hovoří historií osvědčená konstrukce motoru i všech komponent a velmi slušná využitelnost při jízdě ve dvou a cestování. Začínajícím jezdcům nebo slabším slečnám za řidítky ale může trochu vadit vyšší hmotnost.
Když už jsme u čtyřválců, do cenového stropu se ještě s odřenýma ušima vešel také motocykl Honda CBF600S (viz test), který je u nás prodáván pouze ve verzi s polokapotáží (existuje i úplně nahatá verze). Tento model vlastně odstartoval vývoj modelů, které vedle vyježděných motorkářů umožní bezpečnou jízdu i začínajícím jezdcům nebo slabším řidičkám. U CBF v zásadě platí to samé jako u Bandita, včetně vyšší hmotnosti.
No a to je v tomto segmentu všechno. Počkat, vlastně né! Do rozpětí "nad 600ccm, pod 200tis" se nám letos přihlásil nováček - jednoválec Honda FMX 650 (viz test), který také dobře poslouží jako první silnější motocykl. Téměř o polovinu nižší výkon a odlišné zaměření spíše na město a supermoto z tohoto motocyklu ale nečiní přímou konkurenci pro ER-6n.
No a když už jsme zmínili i jednoválce, nelze pominout českého zástupce Jawa 650 Style. Stylka sice ještě bude potřebovat pár inovací, aby se co do jízdních vlastností vyrovnala dlouholetou výrobou vybroušeným japoncům, ale nízká cena a exklusivní pocit vlastnictví v Evropě i u nás zatím ojedinělého stroje spolu s očekávanými nižšími náklady na servis a opravy jistě také přitáhnou své příznivce.
|
|
|
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz