globalmoto_duben_nolan




Kawasaki ER-6n za 179 000. Co na to konkurence?

Měsíc po představení nového modelu Kawasaki ER-6n zveřejnil zástupce této značky na českém trhu, společnost Asko KC, prodejní cenu. A ta je více než sympatická: 179 tisíc korun.

Tato lákavá cena spolu s již známými parametry určitě zamotá hlavu mnoha zájemcům, kteří začínají uvažovat nad koupí nového stroje na začátku příští sezóny. Díky návaznosti na osvědčený model ER-5 se určitě lze spolehnout na bezproblémový provoz. První novinářské zprávy ze světa o jízdních vlastnostech a celkovém dojmu z tohoto modelu jsou také vcelku příznivé. Doufám, že i naše redakce ještě stihne před začátkem příští sezóny absolvovat redakční test, kde se podíváme na zoubek chování na silnici.



Protože kategorie motocyklů s objemem okolo 600 ccm a cenou okolo 200 tisíc korun u nás patří k těm nejvyhledávanějším a nejsledovanějším, podívali jsme se v tomto článku, jak velkou ránu zasadí příchod Kawasaki ER-6n konkurenci. Zaměřili jsme se na kategorii motocyklů, které s trochou opatrnosti poslouží i začínajícím jezdcům na silnějších strojích. V úvahu jsme vzali modely s objemem nad 600 ccm s cenou pod 200 tisíc korun.




Jako první a zdánlivě nejpodobnější model, který snese přímé srovnání s Kawasaki ER-6n, je véčkový dvouválec Suzuki SV 650. Za o patnáct tisícovek vyšší cenu získáte téměř shodné parametry výkonu, o 10 kg nižší hmotnost. Suzuki SV je motocykl dotažený mnoha inovacemi do dokonalosti. Ale pozor na poměrně radikální jízdní pozici a hodně omezené pohodlí pro spolujezdce. Osobně bych SV doporučil spíše řidičům, kteří už mají něco naježděno minimálně na pětistovkách.




V zásadě to samé platí pro model Hyosung 650 Comet (podobné parametry a jízdní pozice, ale vyšší hmotnost) který je ale u nás zatím poměrně neznámý a teprve si hledá důvěru motorkářské veřejnosti a prodejní a servisní síť. Velkým lákadlem je ovšem cena začínající již u hranice 155 tisíc korun.




Pokud vám jde především o požitek z jízdy na bublavém dvouválci bez sportovních ambic a rychlostí přes 200 km/h, můžete jásat nad velkou slevou u Moto-Guzzi, která do sledované kategorie <200tis připustila motocykl Breva V750 ie (viz test). Můžete se těšit z motorky bezúdržbovým kardanem a skvělým charakterem i zvukem, jen s menším počtem koníků, což se projevuje ve vyšších rychlostech.




Jen o pět tisíc dražší než nová Kawasaki je Suzuki GSF650 Bandit. Výkonové parametry jsou hodně podobné, a protože jde o čtyřválec, nepřekvapí o něco vyšší výkon a naopak menší točivý moment. Pro Bandita hovoří historií osvědčená konstrukce motoru i všech komponent a velmi slušná využitelnost při jízdě ve dvou a cestování. Začínajícím jezdcům nebo slabším slečnám za řidítky ale může trochu vadit vyšší hmotnost.




Když už jsme u čtyřválců, do cenového stropu se ještě s odřenýma ušima vešel také motocykl Honda CBF600S (viz test), který je u nás prodáván pouze ve verzi s polokapotáží (existuje i úplně nahatá verze). Tento model vlastně odstartoval vývoj modelů, které vedle vyježděných motorkářů umožní bezpečnou jízdu i začínajícím jezdcům nebo slabším řidičkám. U CBF v zásadě platí to samé jako u Bandita, včetně vyšší hmotnosti.




No a to je v tomto segmentu všechno. Počkat, vlastně né! Do rozpětí "nad 600ccm, pod 200tis" se nám letos přihlásil nováček - jednoválec Honda FMX 650 (viz test), který také dobře poslouží jako první silnější motocykl. Téměř o polovinu nižší výkon a odlišné zaměření spíše na město a supermoto z tohoto motocyklu ale nečiní přímou konkurenci pro ER-6n.




No a když už jsme zmínili i jednoválce, nelze pominout českého zástupce Jawa 650 Style. Stylka sice ještě bude potřebovat pár inovací, aby se co do jízdních vlastností vyrovnala dlouholetou výrobou vybroušeným japoncům, ale nízká cena a exklusivní pocit vlastnictví v Evropě i u nás zatím ojedinělého stroje spolu s očekávanými nižšími náklady na servis a opravy jistě také přitáhnou své příznivce.

Model Kawasaki ER-6n Suzuki SV 650 Moto Guzzi Breva V750ie

Motor Čtyřdobý řadový dvouválec Čtyřdobý dvouválec do V Čtyřdobý dvouválec V2 90°
Objem 649 ccm 645 ccm 744 ccm
Výkon 72 k / 8500 ot 72 k / 9000 ot 49 k / 6800 ot
Kroutící moment 66 Nm / 7000 ot 64 Nm / 7200 ot 55 Nm / 3800 ot
Počet rychlostí 6 6 5
Pneu přední / zadní 120/70 ZR17 / 160/60 ZR17 120/60 ZR17 / 160/60 ZR17 110/70-17 / 130/80-17
Výška sedla 785 mm 800 mm 790 mm
Suchá hmotnost 174 kg 165 kg 182 kg
Cena 179 000 Kč 194 900 Kč 199 000 Kč
Model Hyosung 650 Comet Honda FMX 650 Jawa 650 Style

Motor Čtyřdobý dvouválec do V Čtyřdobý jednoválec Čtyřdobý jednoválec
Objem 647 ccm 644 ccm 652 ccm
Výkon 79 k / 9000 ot 37,7 k / 5750 ot 47 k / 6500 ot
Kroutící moment 64,5 Nm / 7600 ot 52,3 Nm / 4500 ot 56 Nm / 5000 ot
Počet rychlostí 6 5 5
Pneu přední / zadní 120/60 ZR17 / 160/60 ZR17 120/70-R17 / 150/60-R17 90/90-16 / 130/90-16
Výška sedla 780 mm 875 mm 820 mm
Suchá hmotnost 180 kg 163 kg 190 kg
Cena 155 000 Kč 179 900 Kč 159 000 Kč
Model Suzuki GSF650 Bandit Honda CBF600S

Motor Čtyřdobý řadový čtyřválec Čtyřdobý řadový čtyřválec
Objem 656 ccm 600 ccm
Výkon 78 k / 10800 ot 78 k / 10500 ot
Kroutící moment 60 Nm / 7200 ot 58 Nm / 8000 ot
Počet rychlostí 6 6
Pneu přední / zadní 120/70 ZR17 / 160/60 ZR17 120/70ZR17 / 160/60ZR17
Výška sedla 770 - 790 mm 785 mm (+/- 15 mm)
Suchá hmotnost 201 kg 197 kg
Cena 184 900 Kč 199 900 Kč

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist