hsq_obleceni1




Ixon má airbag vhodný pod každou bundu

Když se dva perou, třetí se směje? Takhle by to v segmentu elektronicky řízených airbagů pro motorkáře taky mohlo dopadnout. Zatímco Alpinestars a Dainese se soudí o patenty, francouzská značka Ixon přichází s vestou, která je levnější a můžete si ji obléci pod každou bundu. Tedy skoro každou.

Ixon jasně upozorňuje, že je nutné mít tu správnou velikost. A opakujeme, je to airbagová vesta určená pod bundy, nikoli do kombinéz. Proč byste si ji nemohli navléci pod kombošku? I kdyby vám nakrásně vaše druhá kůže byla trochu volnější a vestu byste pod ni nacpali, tak v případě havárie a tedy aktivace airbagu se ty vzduchové pytle musejí mít kam nafouknout. A jelikož kombinéza se neroztáhne, vzduch půjde cestou menšího odporu. Kdo chce mít přelámané všechny kosti od krku po pas? Asi nikdo. I pod tu bundu nám to přijde trochu s vykřičníkem, ale snad Frantíci vědí, co říkají.

Ale jo, určitě to vědí. Tahle airbagová vesta je vyvinutá ve spolupráci s další francouzskou značkou In&Motion, která dělá tenhle způsob ochrany i pro lyžaře a koníčkáře. V MotoGP se tyhle airbagy testují už tři roky a před půldruhým rokem dostala pětistovka zákazníků, novinářů či dealerů testovací vzorky a byla sbírána další a další data. A teď se finální produkt začíná prodávat.

Úplně stejně jako u Alpinestars nebo Dainese, i tady je řídicí centrum, tzv. In&box, v páteřovém chrániči. Samotná vesta je vyrobená z prodyšného 3D meshe, a když elektronika zavelí a vesta se nafoukne, máte chráněné břicho, hrudník, klíční kosti, páteř a krk. Výhodou je nízká hmotnost pouze 1,3 kilo i široký výběr z pěti velikostí od S po 2XL. Doba aktivace airbagu je udávána 55 milisekund, ovšem z toho jde 33 ms na detekci, kdy elektronika rozhoduje podle vstupních dat, že má konat (každou vteřinu kontroluje 1000x vaše pohyby!), samotné nafouknutí 12 litrů vzduchu už trvá jen 22 ms. Jelikož jde o elektronickou záležitost, je důležité mít také „šťávu“ na to, aby to celé fungovalo. Vězte tedy, že baterka by vám měla vydržet 20 hodin provozu, pak ji budete muset nabít.

Zajímavá je cena, resp. její skladba. Samotná vesta Ixon IX-Airbag U03 stojí 399 EUR, tedy lehce přes 10 tisíc korun, ovšem k ní si musíte ještě aktivovat její elektronický mozek. A můžete si vybrat, jestli si In&box koupíte, to vás bude stát dalších 399 EUR, anebo si ho jenom pronajmete. To stojí buď 12 EUR měsíčně, anebo 120 EUR ročně, přičemž po třech letech můžete jednotku odkoupit za 99 EUR. Výrobce říká, že kdykoli můžete In&box vycvaknout, leasing zrušit a do 14 dnů jednotku poslat poštou na jeho adresu. Jestli si ji pak budete moci zase pronajmout na sezonu, to výrobce nikde neudává, ale pevně věříme, že ano. Zajímavá alternativa jak k duu Alpinestars/Dainese, tak k vnějším airbagovým vestám „na trhačku“.

VIDEO: Jak to funguje?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



Continental
Objednat reklamu
TOPlist