Indian představuje Roadmaster Elite: Exkluzivní a exkluzivně lakovaný cesťák
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Indian Motorcycles | Zveřejněno: 7.2.2024 | Zobrazeno: 10 297x
Pokud vyrábíte motorky, které mají individualitu v krvi, je vždycky dobré mít v katalogu variantu, po které mohou zákazníci sáhnout v případě, že chtějí něco skutečně exkluzivního. Uvědomují si to mimo jiné dvě velké americké značky vyrábějící cruisery, a zatímco Harley má svůj program CVO, u Indianu jde o každoročně představované modely Elite. Tenhle Roadmaster je zatím poslední z nich.
Kapitoly článku
Ohromný cestovní Roadmaster se na našich silnicích neztratí ani v základní verzi, sáhnete-li ale po exkluzivní limitované verzi Elite, máte poměrně zaručené, že si vás lidé všimnou, i kdyby bylo kolem dokola dalších 100 Indianů. Postarat se o to má primárně mimořádné zbarvení.
„Candy“ lakování s trojicí odstínů a ručně malovanými zlatými linkami je odkazem na prapůvod odstínu Indian Red. Ten se poprvé objevil na stroji Indian Camelback v roce 1904, a letos tedy slaví 120 let existence. I z toho důvodu doplňuje plaketu na nádrži s číslem v rámci limitované edice právě malá silueta původního Camelbacku.
Kvůli mimořádnému zbarvení elitního Roadmasteru se Indian spojil s dvojicí zakázkových lakoven – konkrétně společnostmi Gunslinger Custom Paint z Colorada a Custom Painted Vehicles z Wisconsinu. Právě tady probíhá ruční lakování a „pinstriping“, a na každé motorce je nějakých 24 hodin této práce.
Další díly mimo ty hlavní „karosářské“ jsou pak většinou oděné do černé, občas zpestřené zlatou, nebo jen decentním množstvím chromu. Leskle černý je vnitřek kapotáže okolo přístrojovky a displeje infotainmentu, kompletní detaily na motoru a výfuky, leštěné plotny jezdce i spolujezdce a do černé kůže jsou očalouněné i područky spolujezdce. Temně tónovaný je taky nízký, elektricky nastavitelný větrný štítek. Stylovou záležitostí jsou i desetipaprsková kola Precision Machined.
U elitního modelu nesmí pochopitelně chybět patřičně elitní výbava. Ta začíná adaptivním LED světlometem Pathfinder vpředu a pokračuje výkonným audiosystémem PowerBand s 12 reproduktory. Jezdec i spolujezdec mají k dispozici vyhřívání, ale i chlazení prošívaného sedla a je tu detail v podobě podsvícených ovladačů.
Roadmasteru Elite se vyrobí pro celý svět jenom 350 kusů a tuzemské zastoupení předběžně objednalo do Česka rovnou čtyři kousky, takže je tu reálná možnost, že černo-rudého krasavce spatříme i na silnici. Potvrzená už je i česká cena, která je pochopitelně vysoká, ale s ohledem na model a edici vlastně adekvátní. Je to 1 135 900 korun s daní.