husqvarna_svartpilen_801_2




Indian představuje nový Scout Sixty

Nejstarší americké značce evidentně prospělo, když si ji pod křídla vzal koncern Polaris. Nabídka se neustále rozšiřuje, přičemž poslední novinkou je dostupnější verze známého modelu Scout, představená na veletrhu v Miláně.

Překvapivě odhalená novinka se jmenuje Indian Scout Sixty, a má být levnější vstupenkou do světa motocyklů značky s hlubokými kořeny. Sixty je v mnoha směrech totožný motocykl jako jeho silnější vzor, představený v roce 2014 na známém srazu ve Sturgis. Nový Scout Sixty má stejný rám, odpružení i brzdy, a liší se prakticky jenom zdvihovým objemem vidlicového dvouválce. 999 kubických centimetrů přepočtených na krychlové palce téměř přesně odpovídá číslovce, podle které novinka dostala název. Oproti originálu s objemem 1 130 ccm se rozdíl nezdá být nijak zásadní, ale pro americkou mládež je těch pár kubíků dost postatných. Na hranici jednoho litru zdvihového objemu se totiž výrazně zvedají sazby pojištění pro majitele čerstvých řidičáků. Další pobídkou ke koupi verze Sixty pak bude nižší pořizovací cena, která půjde přibližně o 50 tisíc korun dolů proti "velkému" Scoutu. I tak ale pořád zůstane nad konkurenčními Harley-Davidsony Iron 883 a 48. Totéž ale platí také o parametrech. Motor Scoutu i po snížení objemu dosáhne na hodnoty 78 koní při 7 300 otáčkách a 88,8 Nm při 5 600 ot. za min.

Při rozhodování mezi velkým a malým skautem se zákazník bude muset proti uspořenému půl stu tisíc korun na druhou misku vah položit pětistupňovou převodovkou (místo šestistupňové), chybějící ukazatel zařazené rychlosti, černě lakovaný motor místo chromovaného, jiný design litých ráfků a pár dalšími drobností. Indian Scout ale v každém případě dobře našlápnuto k tomu, stát se ještě prodávanější motorkou než doposud. A to ani současný model s větším motorem vůbec nešel špatně na odbyt. Scout je totiž už teď nejdostupnějším modelem v nabídce značky Indian, a svým moderním designem nabízí alternativu pro všechny zákazníky, na které je styl řady Chief až příliš retro. S novinkou Scout Sixty bude navíc i mnohem snazší manipulace; sedlo je pouhých 643 mm nad zemí, těžiště ještě mnohem níž, a bez náplní motorka váží přijatelných 246 kilogramů.

Hodně zajímavým prodejním argumentem je  - zvlášť v době, kdy frčí přestavby všeho druhu - i tlustý katalog originálního příslušenství, který čítá přes dvě stovky položek. K motorce můžete kromě praktických a stylových doplňků dostat za příplatek  například i lepší přední vidlici, která umožní ještě svižnější jízdu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jaký model Indian Scout byste si vybrali?

  1. Hlasováno: 27x
  2. Hlasováno: 63x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist