Nová Honda CBR250RR zvládne i okruh
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Ride Apart | Foto: Honda Indonesia | Zveřejněno: 27.7.2016 | Zobrazeno: 18 247x
Honda odhalila novou verzi svojí silniční malorážky, určenou jezdcům, kteří od nízké kubatury požadují totéž, co od velkých strojů. CBR250RR přichází s dospěláckým vzhledem a se spoustou zajímavých prvků. Vyrábět se bude v Indonésii, kde byla včera oficiálně představena.
Srdcem futuristicky vyhlížející motorky je zbrusu nově navržený motor. Vodou chlazený řadový dvouválec má rozvod DOHC a Honda se o něm nebojí tvrdit, že mu denní dojíždění po městě půjde stejně dobře, jako třeba blbnutí na okruhu. Částečně kvůli emisím a částečně kvůli přívětivosti k jezdci disponuje novinka systémem ovládání škrticí klapky bez lanka, což dovoluje i použití tří režimů odezvy na plyn. Je jen škoda, že Honda zatím neuvedla, jaký bude výkon.
Motor je obklopen příhradovým rámem z ocelových trubek a o odpružení předního kola se stará dvojice obrácených vidlic se zlatě zbarvenými pouzdry. Zadní kolo je uchyceno v hliníkové kyvné vidlici, která je díky novému designu užší a dovoluje větší úhel náklonu. O odpružení zadku se stará tlumič Pro-Link s nastavitelným předpětím. Brzdový kotouč má vpředu průměr 310 mm, vzadu 240 mm a k dispozici bude za přípatek i ABS.
Co se vzhledu týče, Honda se do jisté míry inspirovala konceptem Light Weight Super Sport Concept, který byl představen loni na Tokyo Motor Show. Z tohoto zajímavého stroje pochází například podsedlovka a částečně i přední kapotáž, ve které se nachází duální LED světlomety.
První trh, na kterém se CBR250RR objeví, bude ten v Indonésii a zde se bude novinka také vyrábět pro celý svět. Příchod na náš evropský trh můžeme očekávat pravděpodobně během příštího roku.
Oficiální video