Miláno 2008 - Honda
Text: Filip Tichý | Foto: Filip Tichý | Zveřejněno: 6.11.2008 | Zobrazeno: 13 548x
Inovovaný model Honda CB600F Hornet, nový maxiskútr Honda SW-T 400, nová řada SH125/150, ale hlavně největší expozice celé výstavy EICMA 2008, to jsou hlavní zprávy od Hondy z Milána.
Honda oslavila významné výročí, když od počátku výroby motocyklů v roce 1949 letos v září překročila počet 200 miliónů vyrobených motocyklů! Jak je vidět, značce se daří a expozice na letošní výstavě patřila k těm největším a nejobsažnějším. Sice jsme se opět nedočkali tolik očekávané nové VFR, místo toho ale Honda pokračovala v prezentaci konceptu V4, takže se můžeme spolehnout, že se v krátké budoucnosti ještě nějakých těch V4 strojů dočkáme. Zatím můžete mrknout na samostatný web www.honda-v4.eu, který Honda na podporu vývoje tohoto konceptu připravila.
Nový skútr má pořádný plexištít a výrazná přední i zadní světla. Na digitální části přístrojovky přibyl palubní počítač s měřením spotřeby a dalšími údaji, například sledováním stavu řemenu variátoru. Pohodlí a dostatek místa pro dva cestující a velký zavazadlový prostor pro dvě integrální helmy naznačují, že půjde o stroj jako dělaný do Itálie, kde pro dojíždění do zaměstnání a vození dětí do školy stále více lidí volí skútry i na delší vzdálenosti.
Honda CB600F Hornet
Co se týče vyráběných modelů, hlavní novinkou asi bylo letošní vylepšení populárního šestkového Horneta, který dostal nastavitelné odpružení, novou přístrojovku a pár drobných kosmetických změn. Osobně se moc těším na jaro a okruhové dny, protože ovladatelnost a jízdní vlastnosti posledního Horneta mě hodně nadchly a s možností nastavení předku i zadku to může být ještě o něco zajímavější. Moc povedená je speciální barevná verze bílého provedení s červenými polepy, které se před pár lety objevily na modelu CB1300S. Jde o pár šikovně tvarovaných nálepek, ale dojem z celého stroje a jeho linií to dokáže ještě výrazně zvednout!Honda SW-T 400
Nový maxiskútr využívá podobný vodou chlazený paralelní dvouválec jako vlajková loď Silver Wing 600, ovšem v tomto případě se sníženým objemem na 399 ccm. Stejný je i variátorový převod V-Matic, v dnešní době je samozřejmostí minimalizace výfukových zplodin EURO-3.Nový skútr má pořádný plexištít a výrazná přední i zadní světla. Na digitální části přístrojovky přibyl palubní počítač s měřením spotřeby a dalšími údaji, například sledováním stavu řemenu variátoru. Pohodlí a dostatek místa pro dva cestující a velký zavazadlový prostor pro dvě integrální helmy naznačují, že půjde o stroj jako dělaný do Itálie, kde pro dojíždění do zaměstnání a vození dětí do školy stále více lidí volí skútry i na delší vzdálenosti.
Honda SH 125/150
Honda inovovala také populární řadu skútrů SH. Snížení sedla o 1 cm posunulo těžiště ještě o něco níže, je zde více místa na nohy, k dispozici bude také nová zadní kotoučová brzda s propojeným brzdovým systémem CBS, ačkoli k dostání bude i levnější provedení s bubnovou brzdou. Lehce se změnil design přední i zadní části, ale jinak esháčko zůstává při svých osvědčených tvarech. Verze s motorem 150 ccm nabídce 15,8 koní, stopětadvacítka 13,7 koní.Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?