yamaha_srpen




Honda prodává originální kola z RCV Daniho Pedrosy

Honda startuje 5. ročník takzvaného Honda Racing parts collection, což je prodej originálních dílů z Grand Prix speciálů RCV. Navíc jde o autentické díly, které si své během závodních víkendu odpracovaly, což je vidět na jejich patině. Letos jsou k mání přední a zadní kola, na kterých v sezóně 2018 jezdil svou poslední sezónu Dani Pedrosa.

Kapitoly článku

Jste sběratelé, fanoušci Hondy a závodů, máte dostatek peněz a už se třesete, jak si doma vystavíte originální ráfky závodící v MotoGP? V tom případě vás musíme zklamat. Do aukce, respektive losování, se můžou přihlásit jen zájemci s japonskou adresou. Na druhou stranu platí známé přísloví, že když se chce, všechno jde, a tak by si opravdu vážní zájemci mohli cestu najít... Pokud i tuhle překážku překonají, čeká je ještě jedna. Musí být vylosovaní. Nabídka je limitovaná na 2 přední kola a 9 zadních, každé z nich je opatřené Daniho podpisem a v balíčku ho dostanete s pěkným podstavcem. Jeho základna je vyrobená z melaminu, na ní je ocelový stojan, který kolo pěkně nakloní a celé to přikryje akrylátové „akvárko“, to aby se na kolo neprášilo. Součástí setu je samozřejmě i certifikát pravosti od HRC.

Protože jde už o 5. ročník podobného prodeje, nejsou logicky kola v ceně kolem 50 000 korun prvními nabízenými díly. Všechno odstartoval prodej pístů s ojnicemi v roce 2015. Šlo o originální díly z motoru RCV1000R, které v sezóně 2014 vodil Nicky Hayden a Hiroshi Aoyama. O originalitě dílu svědčí kromě certifikátu také jejich opotřebení. Druhý ročník byly v nabídce ventily. Zájemci si mohli opatřit sací ventil, výfukový nebo celou sadu 4 ventilů z jednoho válce. Opět šlo o díly z RCV1000R sezóny 2014. Třetí rok byly k mání kolečka z převodovky stejného motocyklu a čtvrté pokračování už konečně přineslo díly z RC213V. Stejně jako letos to byla kola, tehdy šlo o ráfky ze strojů Marca Marqueze a Daniho Pedrosy.

Škoda, že se prodej omezuje pouze na domácí Japonsko a navíc je v podmínkách prodeje výslovně zakázáno další přeprodávání, takže máme smůlu. Bylo by to pěkné, mít doma na polici díl z opravdového GP speciálu, navíc v takhle pěkném výstavním provedení. A vzhledem k ceně to může mrzet dvojnásob. Za jeden ventil si Honda účtovala cca 2000 korun, kompletní sada vycházela lehce přes šest tisíc, píst s ojnicí už byl o dvacet tisíc dražší a podobně vycházela i první várka kol.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist