globalmoto_duben_nolan




Honda po indicku: Concept CX-02 a Navi

Indická výstava Auto Expo 2016 nebyla pro motocyklový svět nijak významnou událostí, ale pár novinek přeci jen přinesla. Například značka Honda zaujala v New Delhi dalším konceptem malého cestovního endura, a představila také nové přibližovadlo s názvem Navi, které můžeme zařadit někam na pomezí skútru a motorky.

Vzpomínáte si na koncept CX-01, který byl na stejné výstavě představen před dvěma lety? Malý crossover z dílny indického R&D Honda teď dostal většího bráchu s pořadovým číslem 02, a opět zabodoval svým moderním designem. Protože se jedná o koncept, nejsou zatím k dispozici žádné bližší údaje, ale všechno nasvědčuje tomu, že pod kabátem se ukrývá všem známá technika. Motor, rám i kola vypadají stejně jako u modelů řady CB500, liší se jen odpružení. Nejasného původu je zadní kyvka, a převrácená přední vidlice patří v této kubatuře k naprostým výjimkám. Vyšší zdvihy v kombinaci s použitými pneumatikami Avon Distanzia o rozměrech 120/70-R17 a 160/60-R17 svědčí o všestranném zaměření konceptu.

Indičtí vývojáři z technického centra v Manesaru odvedli největší kus práce na designu, a v tomto směru má "naše" CB500X konceptu co závidět. CX-02 v sobě nezapře orientaci na asijského zákazníka, ale přestože některé detaily hraničí s kýčem, jako celek motorka nepůsobí nijak pouťovým dojmem. Přední masce naopak sluší agresivní výraz, podpořený řešenými LED světlomety, solidně vypadají i kryty rukojetí s integrovanými blinkry, a také barevný displej je spíš krokem vpřed než laciným pozlátkem. Podle indického tisku má CX-02 ve výbavě ABS i vypínatelnou kontrolu trakce, což jsou na tamní poměry pořád dost nadstandardní prvky. Budeme sledovat, zda a v případně v jaké podobě se koncept dostane do sériové výroby.

Další novinkou pro Indii je Honda Navi, která na rozdíl od konceptu CX-02 přichází rovnou na trh. Design tohoto přibližovadla je však neméně inovativní, a nedá se ani jednoznačně říci, zda se jedná o skútr nebo minibike. Vypadá to, jako by si Honda zavolala na radu svoje vysloužilé návrháře, a nechala je zavzpomínat na kreace z osmdesátých let. Zkuste si schválně do vyhledávače zadat ke slovu Honda modely Motocompo, Road Fox, Zook nebo Motra.

Čas od času Honda odvázaným designem překvapí Evropu - naposledy s modelem Vultus - ale v Indii určitě míří na mnohem širší cílovou skupinu. Navi je v první řadě levné mětské vozítko, a teprve potom výkřik extravagance. Mechanický základ je stejný jako u běžného skútru; pohonnou jednotku zde zastupuje jednoválec o populárním objemu 110 ccm (legislativní hranice podobná našim 125 ccm), který je společně s variátorem součástí zadní kyvky. Rozpočtová malá kola a bubnové brzdy ovládané lankem lecos prozradí o lidové ceně (v přepočtu 14 000 Kč), ale Navi vyčnívá z šedého průměru především svým stylem. Spíš než skútr připomíná malou motorku - pokud tedy díru v oblasti kde se normálně nachází motor vyplníte zavazadlovým prostorem.  Zákazník má na výběr ze tří verzí: kromě základního modelu je v nabídce ještě měststká varianta Street a cestovněji vybavený Adventure.

Všechny tři pohání shodný 110 ccm jednoválec o maximálním výkonu 7,83 k v 7 tisících otáčkách, nejvyšší točivý moment je 8,96 Nm při 5 500 ot. Motor je vybaven technologií HET (Honda Eco Technology) a stokilový Navi s ním dokáže vyvinout rychlost až 81 km/h.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist