Honda CRF1000L Africa Twin je oficiálně představena
Text: Jarda Ducháček , TZ | Foto: Honda | Zveřejněno: 24.7.2015 | Zobrazeno: 90 111x
Honda oficiálně představila kompletní technické údaje k očekávanému modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v prodejnách objeví již koncem roku 2015.
Kapitoly článku
Honda uvolnila kompletní podrobnosti o novém cestovním enduru vybaveném řadovým dvouválcem o objemu 1 000 cm3. Motor disponuje výkonem 70 kW (95 koní) a točivým momentem 98 Nm a je upevněný v kompaktním rámu, který by měl být vhodný pro jízdu v terénu, tak i cestovní komfort. Hlavy motoru vycházejí z motokrosů CRF, převodovka je šestistupňová.
Brzdový systém ABS by měl být vypínatelný, k dispozici je také systém kontroly trakce HSTC s třemi režimy pro trakci na silnici i v terénu. Nádrž pojme 18,8 litrů paliva a výrobce uvádí dojezd přibližně 400 km. Sedlo je ve výšce 870 mm a má i možnost druhé polohy na 850 mm.
Motocykl bude vybaven také dvojspojkovou převodovkou DCT. Převodovka nabízí standardní manuální režim, ve kterém může jezdec řadit tlačítky na levé rukojeti, a dva automatické režimy D a S. Režim S potom nabídne volbu ze tří různých způsobů řazení: S1, S2 a S3.
Převodovka DCT u CRF1000L Africa Twin by měla být připravena i na jízdu v terénu. Stiskem tlačítka G v kterémkoliv jízdním režimu dojde ke zlepšení trakce a ovladatelnosti stroje – což je důležité pro jízdu v terénu – snížením úrovně prokluzu spojky během řazení. Další novou funkcí systému DCT je detekce svahu, díky které dochází k úpravě způsobu řazení v závislosti na sklonu svahu tak, aby jezdec měl vždy nad strojem plnou kontrolu.
Vidlice Showa je plně nastavitelná a je opatřena dvěma radiálně umístěnými čtyřpístkovými brzdovými třmeny značky Nissin. Zadní tlumič disponuje hydraulickou regulací předpětí. Podobně jako CRF450R Rally, také model CRF1000L Africa Twin využívá 21/18palcové přední/zadní kolo s drátěným výpletem. Ráfky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18.
K dispozici budou čtyři barevná schémata včetně provedení CRF Rally a trikolóry. Základní cena by měla neoficiálně být bez ABS a bez kontroly trakce 329.900 Kč. Verze s ABS a kontrolou trakce za 349.900 Kč. Automat s ABS a kontrolou trakce za 374.900 Kč.
Technické údaje:
Typ motoru Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, 270° fázování klikového hřídele a hlavou uni-cam
Zdvihový objem 998 cm3
Maximální výkon 70 kW při 7 500 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment 98 Nm při 6 000 ot./min. (95/1/ES)
Vrtání & zdvih 92,0 a 75,1 mm
Spojka Lamelová s vinutými pružinami v olejové lázni
Stálý převod Řetěz s těsnicími O-kroužky
Převodovka / typ 6Stupňová manuální se stálým záběrem / 6stupňová DCT s režimem jízdy pro silnici a terén
Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) * HSTC - 3 úrovně + vypnutí (* pouze modely s ABS & DCT, nelze u standardního modelu)
Typ rámu Ocelový dvojitý kolébkový rám se zadním pomocným rámem z vysokopevnostní oceli
Poloměr otáčení 2,5 m
Hmotnost bez náplní: 208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)
Pohotovostní hmotnost 228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)
Objem palivové nádrže 18,8 litru
Délka x šířka x výška 2 335 x 875 x 1 475 mm (STD), 2 335 x 930 x 1 475 mm (ABS/DCT)
Rozvor kol 1 575mm
Výška sedla (STD poloha / nízká poloha) 870/850mm
Světlá výška 250mm
Systém ABS, typ ABS* 2kanálový systém s možností vypnutí pro zadní kolo (* pouze modely ABS & DCT, nelze u standardního modelu)
Brzdy vpředu Hydraulické, dva 310mm vlnovité kotouče s plovoucími třmeny, hliníkovou hlavou a radiálními 4pístovými třmeny (*ABS) se sintrovanými destičkami
Brzdy vzadu Hydraulická, 256mm kotouč s 2pístovým třmenem (*ABS) a destičkami ze sintrovaného materiálu Parkovací brzda ovládaná pákou u modelu DCT.
Přední kolo Litý hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Zadní kolo Litý hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Velikost ráfku Přední 21M/C x MT2,15
Velikost ráfku Zadní 18M/C x MT4,00
Pneumatika vpředu 90/90-R21 dušová
Pneumatika vzadu 150/70-R18 dušová
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)