globalmoto_duben_nolan




Honda CBR300R také bez kapot

Honda si u patentového úřadu nechala zaregistrovat design motorky, která je podle všeho naked verzí nedávno představené novinky CBR300R. Už brzy se tak nejspíš na trhu objeví nový entry-model s jednoválcovým motorem a podvozkem převzatým od kapotované třístovky, kterou jsme poprvé viděli na podzim v Miláně.

Patenty a ochranné známky, které mají chránit duševní vlastnictví jednotlivých výrobců, nám paradoxně slouží také jako zdroj informací o připravovaných modelech. Z úřadu pro harmonizaci vnitřních trhů v Evropské unii (OHIM) například naposledy unikly obrázky modelu, zaregistrovaného před nedávnem společností Honda Motor Europe.   Na nich můžeme vidět studii motorky, která má zjevně stejné základní komponenty jako Honda CBR300R včetně rámu, motoru, kol a kyvné vidlice.
Z vizuálu se toho zatím o připravované novince moc zjistit nedá, ale dá se předpokládat, že v parametrech motoru nebudou žádné rozdíly. V takovém případě by se jednalo o jednoválcový čtyřventil s objemem 286 ccm, maximálním výkonem 31 koní a točivým momentem 27 Nm. Kapotovaná malorážka se pro některé trhy stále vyrábí i v kubatuře 250 ccm a je dost pravděpodobné, že  Honda stejnou taktiku nastaví také u nové naked verze. Výsledkem by pak byly dva nové modely s předpokládanými názvy CB250F a CB300F, a k nám by se mohl dovážet ten s větším objemem motoru.
Zahájení výroby Hondy CBR300, která se měla objevit na trhu už tento měsíc, byla odložena na druhou polovinu roku. Finální podobu její naked verze bychom ale už mohli znát letos na podzim, kdy se konají hned dvě velké výstavy - Intermot a EICMA.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist