globalmoto_duben_nolan




Africa Twin Sports Adventure a další koncepty od Hondy

Na výstavě v japonské Osace během uplynulého víkendu Honda ukázala, jakým směrem se budou dál ubírat některé z jejích modelů. Nová Africa Twin se pravděpodobně objeví v Adventure verzi, retro model CB1100 by se zase mohl vyrábět jako hotový café-racer, a na spadnutí je zahájení výroby nového endura CRF250 Rally.

Nová Africa Twin patří v kategorii cestovních endur bezesporu k těm ojedinělým výjimkám, co se jízdy mimo zpevněné cesty jen tak neleknou. Její off-roadové schopnosti podporuje velké přední kolo, štíhlá stavba, nízké těžiště i nezáludný motor se zátahem od spodních otáček. Někdo může přesto namítnout, že je do terénu pořád moc mohutná či špatně chráněná - zkrátka že se svými dakarskými kořeny už nemá tak moc společného.

Odpovědí na takové argumenty by mohl být koncept Africa Twin Adventure Sports, představený na výstavě v Osace. Základ je sice stejný jako u současného sériového modelu - nemění se řadový dvouválec, ocelový rám ani většina dílů kapotáže, ale také je tu vidět řada výrazných rozdílů. Například masivní hliníkový kryt pod motorem připomíná staré závodní stroje NXR750 z dob, kdy slavný Dakar ještě startoval v Paříži. Kompletně předělaná je také zadní část motorky, kde se místo pohodlně tvarovaného sedla - podobně jako u starších modelů XRV750 - nachází rovná motokrosová lavice, a pod ní subtilní plast s logem Adventure Sports. Od sériové Afriky se  koncept liší také bytelnějším zadním nosičem, a výraznou - nejen optickou - změnou je výfuková koncovka Termignoni. S homologací si zatím Honda nemusí dělat starosti, takže se koncept obejde bez blinkrů a zrcátek.

To ale neplatí o chystaném modelu CRF250 Rally, který se z fáze konceptu za rok dostal do stádia prototyp, a během dalších dvanácti měsíců bude zahájena jeho výroba. Další dobrá zpráva je, že motorka zůstala prakticky ve stejné podobě, jakou jsme viděli před rokem. Aktuální verze stále vychází ze základu CRF250L, i když není vyloučeno, že Honda použije živější motor z CBR300R o objemu 286 ccm. Nic se nemění ani na podvozku, pouze tvary plastů jsou lehce poupravené, a původní závodní výfuk Mugen nahradila homologovaná koncovka Termignoni. Motorka vypadá trochu jinak i z pohledu jezdce; místo dakarového tripmasteru je držák na smartphone a plexi má jiný tvar. Sériová verze by měla být představena letos na podzim, takže na technické specifikace si ještě pár měsíců počkáme.

Na konceptu upraveného retro modelu CB1100 Honda předvedla, jak by mohl vypadat café-racer v jejím podání. Tady nebylo moc co vymýšlet; jiný tvar nádrže, jednomístné sedlo s povinným bobkem na místě spolujezdce, odpružení Öhlins, radiální Brembo brzdy, menší litá kola a koncovky výfuku Over Racing udělají z CB úplně jinou motorku. Když se k tomu přidají zrcátka vsazená do konců řídítek a pár karbonových dílů, kafáč je na světě. A kdyby se koncept nedostal do výroby, poslouží jako inspirace pro dodavatele doplňků.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist