ktm_srpen




Low Rider S je zpět! Harley-Davidson představil své novinky

Tradiční srpnové odhalení nových modelů nám přináší znovuzařazení sportovní verze Low Rideru do výrobního programu. K tomu přidává H-D ještě model Road Glide Limited, tři stroje vrcholné řady CVO, samozřejmě první elektrický motocykl H-D Livewire a také moderní technologie.

Kapitoly článku

Model Low Rider S je všem milovníkům H-D notoricky známý, a tak by někdo by mohl namítnout, že to vlastně žádná novinka není. Jenže kdo zná modelovou řadu H-D opravdu dobře, může po právu oponovat. Předchozí generace, o které si mimo jiné můžete přečíst test, totiž patřila do modelové větve s názvem Dyna, která s příchodem zbrusu nových Softailů v roce 2017 zmizela ze světa. Logicky tak zmizel i eskový Low Rider, který se teď vrací na scénu ve velkém stylu.

O tom, že tenhle stroj vždycky hrál na sportovnější notu, není při prvním pohledu žádných pochyb. A vlastně stejně jako u předchozí generace, ani teď nám není moc jasné, proč se tenhle motocykl jmenuje Low Rider, když se standardním "loučkem" nemá vlastně nic moc společného. Stejně jako u předchůdce jsou i tady všechny potenciálně chromované díly zahalené do temně černé, vpředu najdete pro tento model typickou kapotku kolem světla (nově LED), a protože se sportuje většinou v jednom, sedlo spolujezdce byste tu hledali marně. Vše doplňují hliníková kola v bronzové barvě, typickém designu Low Rider a průměru 19 palců vpředu a 16 vzadu. Že to pro příští rok se svižným svezením myslí tenhle divoch vážně podtrhne druhý pohled s nahlédnutím do technických parametrů. Vpředu totiž našla své místo obrácená vidlice s průměrem trubek 43 milimetrů a oproti běžnému Low Riderovi přibyl druhý brzdový kotouč. Zbytek šasi se drží techniky nových softailů, takže tu najdete zadní centrální tlumič schovaný pod sedlem s možností ladění jeho předpětí. Co už zrak stěží odhalí, to je ostřejší úhel hlavy řízení. Zatímco u Low Rideru má hodnotu 30°, sportovní sourozenec vyjíždí s 27, což slibuje živější ovladatelnost. Přispět by k tomu mohla i řídítka v motokrosovém stylu umístěná na vysokých čtyřpalcových představcích. V neposlední řadě nesmíme zapomenout na motor. Low Rider S vyfasoval do svých útrob agregát Milwaukee-Eight 114 a něco nám říká, že jeho 155 Nm bude s 308 kilogramů vážícím strojem slušně cvičit. Novinka bude v nabídce v černé variantě nebo stříbrné, cena začíná na necelých 500 000 korunách.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Druhá novinka je dokonce ještě menší novinkou než předchozí motocykl. Týká se rodiny Touring, kde došlo k ještě dalším změnám, např. vypadly z nabídky modely Road Glide a Street Glide a zůstaly jen jejich temnější verze Special na velkých kolech. Nás ale zajímá nejvíce nová Road Glide Limited, jež v nabídce nahrazuje model Road Glide Ultra. S přejmenováním modelu došlo i k několika úpravám. První jsou nová paprsková kola, výraznějším vylepšením jsou ale nové barvy a lepší povrchová úprava. Vedle standardních jednobarevných provedení tu najdete vícebarevné kreace s výrazním pinstripingem. Nově také můžete vybírat, jestli chcete chromové provedení nebo temné, a ať už zvolíte jakoukoli, dostanete nová loga na nádrži a předním blatníku a hlavně leskle lakovanou vnitřní stranu přední kapotáže. Za ní se pak odehrály ty největší vylepšení. Méně důležitou, avšak o to příjemnější, je standardní montáž vyhřívaných rukojetí nastavitelných v šesti úrovních. Pořádný Touring by nebyl Touringem bez moderních systémů na palubě, kterým samozřejmě i tady vévodí multimediální systém Boom! Box GTS.

Novinkou je aplikace H-D Connect, díky které můžete se strojem spárovat svého mobilního nejlepšího kamaráda. Jaké to má výhody? Můžete si nechat zobrazit hlavní údaje o stavu svého motocyklu, monitorovat ho na dálku a aplikace vás dokonce dokáže upozornit v případě nějakých nenadálých událostí jako je pád motocyklu či neoprávněná manipulace. K dispozici je i asistence pro případ jeho krádeže. Aplikace vám také připomene čas servisu vaše miláčka a k tomu vám také najde nebližší servis. Poté si vše můžete zpětně zkontrolovat díky protokolu údržby. Druhou novinkou je soubor bezpečnostních systému pod zkratkou RDRS. Reflex Defensive Rider Systems, jak celý název zní, je soubor nejmodernějších elektronických jízdních asistentů tak jak je známe od ostatních výrobců. Najdete tu ABS, které umí pracovat i v závislosti na naklonění stroje v zatáčce, systém elektronicky propojených brzd, který opět umí reagovat na průjezd zatáčkou, kontrolu trakce (konečně, u Harleye je to poprvé!), kontrolu točivého momentu zabraňujícího zablokování zadního kola při podřazování, asistenta pro zastavení a rozjezd v kopci a nakonec kontrolu tlaku v pneumatikách. Road Glide Limited ale není jediným strojem, který elektronickou výbavu dostane. Od roku 2020 ho najdete standardně u většiny Touringů, ve všech modelech CVO, Trike a samozřejmě u elektrického Livewire, který s tím vším ostatně přišel jako první.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pokud je vám ale i to málo, má pro vás vždycky H-D něco extra. Tím extra jsou továrně vyladěné modely CVO, které pro sezónu 2020 nabízí tři modely – trike CVO Tri Glide a motocykly CVO Limited a CVO Street Glide. Prvně jmenovaná tříkolka je to nejdražší, co si můžete u H-D koupit, její cena 44 500 EUR bez DPH je o třetinu vyšší než za běžnou "triglajdu" anebo za CVO Limited. Stejně jako u dvou sourozenců je základem motor s objemem 117 kubických palců a chlazením Twin-Cooled, tedy vzduch i voda. Kolem něj je pak Tri Glide s hromadou továrních custom doplňků a krásným lakováním. Za zmínku stojí menší přední blatník z modelu Freewheeler, kratší plexištít nebo od pohledu luxusní křesla s vyhříváním. Hodně výrazným prvkem jsou i nová kola Tomahawk o průměru 19 palců vpředu a osmnáct vzadu.

O něco méně pompézní je stroj CVO Limited, i tak má ale hodně exkluzivní barvy a doplňky. Z nich jsou nejvýraznější opět kola a krásná prošívaná křesla. Podobně je to i v případě posledního modelu CVO Street Glide. Ten k barvám, jiným kolům a prošívaným sedlům přidává třeba hříbek na místě vzduchového filtru, protože k baggeru trošku sportovního vzhledu patří. Model CVO Tri Glide bude dostupný ve dvou barevných provedeních, CVO Limited ve třech, stejně tak CVO Street Glide.

Harley-Davidson Livewire je poslední novinkou pro rok 2020. O tomhle stroji jsme toho napsali už dost a dokonce jsme přinesli i první jízdní test, kde se dočtete vše podstatné. Proto jenom ve stručnosti – odhadovaný dojezd 158 kilometrů, kapacita baterií 15,5 kWh, 105 koní, 116 newtonmetrů, maximální rychlost 177 kilometrů za hodinu, zrychlení z 0-100 za 3 sekundy, pohotovostní hmotnost 249 kilogramů, TFT displej a chytrá elektronika.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist