husqvarna_svartpilen_801_2




Harley-Davidson rozšiřuje modelovou nabídku

Pětici nových modelů pro rok 2005 představil legendární americký výrobce již 14. července loňského roku. Teď přidal hrst dalších tří a díky nim se máme skutečně na co těšit.

2006 VRSCR Street Rod


Nese sice označení roku 2006, ale u prodejců se tato novinka má objevit už brzy, alespoň podle oficiálních informací výrobce. Nový Street Rod ukazuje, čemu designeři z Milwaukee říkají roadster. Na první pohled je zřejmé, že vychází z modelu V-Rod, stejný je rám i motor, ovšem celý stroj je posazen výše pro větší náklony v zatáčkách a sedlo společně s řidítky a stupačkami nabízí jiný, sportovnější posaz.


Nyní k rozdílům. Nové výfukové potrubí přidalo motoru tři koně na celkových 120 koní při 8250 otáčkách za minutu. Nádherně vyvedené, mírně prodloužené přední vidlice mají o 6 stupňů strmější polohu (sklon 40°), čímž rovněž zkracují celkový rozvor. K novým prvkům patří také desetipaprsková kola (na přání i pro V-Rod), dvojice 300 mm kotoučů a třmeny Brembo (vůbec poprvé použité u stroje této značky).


Moderna s nádechem nostalgie se snoubí u nově řešených přístrojů, přehlednějších a lépe čitelných. Řidítka jsou níž a více vpředu, na rozdíl od stupaček, které byly naopak posunuty dozadu. Rozměrnější sedlo je nyní díky delším tlumičům zhruba o 10 cm výš než u V-Roda a přepracovaná nádrž pod ním pojme více paliva (cca 19 litrů).

Výroční Fat Boy


Když před 15 lety vyrukoval Harley-Davidson s typem Fat Boy, znamenalo to změnu motocyklového designu, zrodila se kategorie cruiser. Letošní výroční model nám to připomíná, ovšem změny tentokráte nebyly pouze dekorativní – například oslavenec musí být o něco lehčí, protože má větší vrtání válců a zdvihový objem tak povyrostl z 1449 na 1550 ccm. Mezi nejvýraznější kosmetické úpravy patří nádherné chromované ráfky plných disků, zlaté proužky například na krytu vzduchového filtru a pozlacený výroční emblém na nádrži. Svůj specifický tvar dostalo i nové sedlo.


Nový Fat Boy se dodává ve stříbrné metalíze nebo v černém lakování a pozor, podle výrobce pouze do června 2005. Kdo by chtěl mít ve své stáji něco speciálního, koupí si HD, ale ti největší fajnšmekři teď mají příležitost získat nevšední sběratelský kus, jehož cena asi jen tak klesat nebude.


Sportster 883R


Příjemné osvěžení zažívá také nejdostupnější řada Sportster. Dosavadních pět modelů doplňuje šestý a sice „závodní“ typ 883R, odvolávající se k obrovským úspěchům Harley-Davidsonu XR v amerických motocyklových závodech „dirt track“. Proto je také vyveden v závodní oranžové nebo černé barvě. Nádherně drsnou vizáž doplňují černě lakovaná a širší řidítka, zpětná zrcátka, štítek nad světlem, brzdové třmeny, kluzáky vidlice, motor, kryt vzduchového filtru a pružiny zadních tlumičů.


Závodní náladu dokreslují sportovně vyvedené štítky na bocích nádrže. Testovací jezdci si v některých recenzích stěžovali na nižší účinnost jednokotoučové přední brzdy. S tím je teď konec, protože u typu 883R jsou vpředu kotouče dva, podobně jako u větší dvanáctistovky. Zdvih pružících jednotek i světlá výška je shodná s typem XL883, ale na rozdíl od něj má tato novinka dvousedlo a stupačky i pro spolujezdce. Cena je na americkém trhu shodná s jednobarevným (nikoliv černým) modelem Sportster XL883C, takže můžeme odhadovat, že v případě prodeje bude u nás činit cca 288 600 Kč. Dodejme, že do roku 2003, kdy proběhla velká modernizace řady Sportster typ 883R v sortimentu figuroval, ovšem tehdejší stroj se s dnešním vůbec nedá srovnávat. Mezi největší klady Sportsterů po modernizaci patří motor uložený v silentblocích pohlcujících nepříjemné vibrace, výkonnější motory a tužší rám.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist