Ducati Streetfighter V4 Lamborghini odstartoval sérii světových premiér

Během těch několika let se z toho stala pěkná tradice. Máme na mysli formu prezentace nových modelů Ducati, které nám továrna dávkuje postupně během jednotlivých episod seriálu Ducati World Premiere. Letos to vše začalo nečekaně brzy s nečekaným modelem – vymazleným limitovaným Streetfighterem V4 Lamborghini.

Letos Ducati oznámila celkem 7 termínů, kdy můžeme všichni sledovat, co že nám to nadělí za dárečky. Vše odstartovalo teď 2. září s podtitulem The Unexpected, tedy neočekávaný. Další stroj uvidíme 15. září, kdy máme být připraveni na víc (Ready for More?), 29. září se dá očekávat něco pro fanoušky bláta, protože Ducati odemkne planetu zemi (Unlock Earth), 7. října se během probíhajícího veletrhu Intermot, kterého se ale značka neúčastní, dočkáme něčeho rychlého (This is Racing), další epizoda s názvem Push Forward je naplánovaná na 20. října, 28. října Ducati vypustí novinku s podtitulem Dare to be Bold a vše vyvrcholí 7. listopadu, den před otevřením bran milánského výstaviště, kde už naopak tradiční italský výrobce chybět nebude. A vyvrcholení to bude pravděpodobně velkolepé, což dokládá i název epizody Next Gen Freedom. Na druhou stranu v tom díky názvu čucháme nějakou elektriku, tak uvidíme...

Zpátky ale k prvnímu dílu, od kterého jsem osobně čekal právě tu elektrickou motorku, možná sportovní střelu vycházející z nedávno představeného speciálu pro MotoE. Proč? Jednak by to celkem odpovídalo titulku o něčem neočekávaném, pak mě k tomu taky přivedl obrázek z upoutávky, kde byl k vidění kus stroje se třemi písmeny a zelenou barvou kapotáže… Je vidět, že nejsem moc kovaný v autech, protože jinak bych odhalil příbuznost se supersportem Lamborghini Huracán STO. Právě nápis STO, který neznamená stovku, ale super trofeo omologata, najdeme také na nově představeném Streetfighteru V4. Pamatujete si ale, že tohle není první Lambo Ducati? V roce 2020 totiž Ducati představila Diavel 1260 Lamborghini a letošní novinka vznikla podle stejného receptu – hodně karbonu, speciální kola, upravené tvary, fajnové detaily a limitovaný počet vyrobených kusů.

Pojďme ale hezky postupně a do detailu, začít můžeme rovnou tím karbonem. V testech dost často remcáme nad tím, že Eskový Streetfighter má na sobě hodně černých matných plastů, které by šly vyměnit za karbon. Tak přesně tohle se stalo a vlastně ještě něco navíc, protože přední blatník, podmotorový kryt, kryt nádrže a kapota za řidičovým sedlem nejen, že je z tohoto mnohými milovaného materiálu, ale tyhle díly mají také originální tvary, které na jiném Streetfighterovi nenajdete. Prý jsou silně inspirované tvary čtyřkolového Huracánu a sice jsou to drobnosti, ale Streetovi to moc sluší. Krom toho jsou tady také karbonový kryt chladiče, aerodynamická křidélka, karbon najdeme také na přední masce, krytu přistrojovky, na krytech motoru, svodech, zadním blatníku a mimo jiné také na krytu otevřené spojky, to už je taková klasika top modelů značky… Nakonec by možná bylo jednoduší napsat, kde karbon člověk nenajde. Navíc má jít o karbonové díly s úplně stejnou strukturou, jako najdete na vozech ze Svaté Agáty.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

V uvozovkách stejné jsou také ráfky. Streetfighter V4 Lamborghini dostal speciální kola ve stejném designu jako má placatý supersport, navíc to není jenom estetická záležitost, ale jde o kované kousky, takže lehoučké kousky a vše podtrhuje centrální matka na zadním kole. Ta je opět ve stylu Lamborghini a kromě barvy je u ní zajímavé také to, že je titanová. A v podobnostech můžeme pokračovat i u sedla, které opět svou strukturou a barvami odpovídá sedadlům v autě a samozřejmě nesmíme zapomenout na barvu. Supersporty Lamborghini nikdy nebyly zrovna dvakrát nenápadné, takže kombinace barev Verde Citrea/Arancio Dec, jedné z možných barevných kombinací Huracánu STO, krásně odpovídá téhle limitované edici. K tomu jsou tu křidélka a brzdové třmeny v červené barvě a stejnou barvu má také číslovka 63 na boku stroje. Mimochodem, Pecco Bagnaia se sice zúčastnil premiéry v rámci GP San Marina, ale číslo 63 tu není na jeho počest, symbolizuje rok založení automobilky Lamborghini. Se vším ladí černý předek od Öhlinsu a pokud se vám barevná kombinace nelíbí, nemusíte házet flintu do žita. Stačí patřit mezi 63 vyvolených, kteří mají doma zmiňovaný Huracán STO, a pak si můžete spolu s designovým oddělením Centro Stile Ducati dotvořit svého Streetfightera tak, aby vám s autem barevně ladil včetně barev kol, třmenů a vybírat můžete také jedno ze čtyř provedení sedla a vše lze doplnit také o stylové oblečení a přilbu.

 

V „běžném“ barevném provedení vznikne 630 kusů, všechny budou mít samozřejmě plakety s výrobními čísly, ty budou na nádrži, výrobní číslo bude také na klíčku a motorka vám připomene svojí výjimečnost i intrem na TFT přístrojovce. Lambofighter bude mít i nějaké další motorkové specialitky jako jsou frézované nastavitelné přepákování stupaček, páčky na řídítkách, víčko nádrže, vše vyrobené ve spolupráci s Rizomou, no a samozřejmě se nesmí zapomenout také na titanovou koncovku Akrapovič s karbonovým zakončením. Všechny tyhle krásné díly se mimo jiné podepsaly na výsledné hmotnosti, novinka je druhým nejlehčím Streetfighterem v nabídce. Na vrcholu je model SP s karbonovými koly, který váží natankovaný 196 kilogramů, V4 Lamborghini ukáže s plnou nádrží 197,5 kilogramů, zatímco Streetfighter S bez kilogramu rovné dvě stovky. Krásná práce.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist