Ducati představila limitovanou edici Diavel 1260 Lamborghini

Za týden se chystá velké finále seriálu světových premiér Ducati, která podle všeho přinese novou generaci legendárního Monstera. Proto si předtím dáme takový lehce odpočinkový díl, během kterého se podíváme na limitovanou edici Diavela. Ta vznikla ve spolupráci s další koncernovou značkou Lamborghini a krom velké dávky exkluzivity přináší do rodiny Diavel také normu Euro 5.

Kapitoly článku

Je to tak trochu paradoxní situace. Zatímco dvě prestižní italské značky spadající pod koncern Volkswagen představují svůj hrdý výtvor, vrabci si po střechách štěbetají o tom, že by se VW rádo obou značek zbavilo. Není to snad z důvodu špatných finančních výsledků, alespoň ne v případě Ducat. Té se i přes „kovidí“ sezónu daří, a i když v druhém čtvrtletí prodeje zaznamenaly 25% pokles, vše bohatě vynahradilo třetí čtvrtletí, které je pro značku nejlepší v její historii. Ženicha pro bohatou italskou nevěstu hledá VW zejména kvůli plánovaným investicím do elektromobility a potřebné finance by spolu s tím měl přinést i prodej značek Bugatti nebo právě Lamborghini. Náhoda, nebo jde o dobře promyšlený marketingový tah, který má případným zájemcům ukázat potenciál obou italských značek? To ví asi jen ti nejpovolanější, proto se radši pojďme pokochat výsledkem.

Moc příležitostí k prohlédnutí totiž mít nebudeme. Ducati plánuje vyrobit pouze 630 kusů tohoto speciálního Diavela, který se inspiroval v supersportovním automobilu Lamborghini Siàn FKP 37. To je mimochodem taky hodně speciální strojovna. Inspirací mu údajně byl ikonický Countach, hlavně co se siluety týče. No a pak ty hrany, křivky a designové detaily, to je Lamborghini v celé své kráse. Za agresivním vzhledem nijak nezaostává ani výkon, spalovací a elektrický pohon nabídne jednomu z 63 majitelů 819 koní, což je nejvíc v historii továrny. 63 vyrobených Siànů a 630 Diavelů, co za těmi čísly vězí? Je to odkaz na rok založení továrny Lamborghiny a kromě pořadového čísla na štítku najdete šedesát trojku také na výrazně lakovaných kapotách. Ty jsou vyvedené v zelené Gea Green, kterou najdete samozřejmě i na kapotě auta, podobné je to i se zlatou, která pokrývá rám a kola. Nechybí ani povinná „národní barva“ Ducati, která se objevuje na předních třmenech Brembo M50.

Doteď to může vypadat, že nový boloňský počin se zrodil jenom díky šikovným lakýrníků, ale i když na výsledku měli nemalý podíl, není to jen o barvách. Ony jsou ty kapoty vyrobené z karbonu, stejně jako třeba kryt výfuku nebo předního světla, navíc některé díly přichází s jiným tvarem. Nejmarkantnější to je hlavně na krytech chladiče nebo na výfukové koncovce. Na Diavelu jsou také úplně nová kola se stejným vzhledem, jako mají ta na autě. Kromě toho, že jsou krásná, mají navíc další přidanou hodnotu, protože jsou kovaná. Nakonec tu máme ještě speciální potah sedla, a je to vše, co dělá z Diavela Lamborghini, nebo z Lamborghini Diavela?

Technický základ je tedy identický jako v případě modelu Diavel 1260 S, který v Euro 5 provedení nabídne 162 koní a 129 newtonmetrů. Vcelku zajímavé, že Ducati udává u své motorky o 3 koně vyšší výkon a nijak se tím nechlubí, pravděpodobně z toho důvodu, že jsou tady kvůli lehce vyšší váze. Ta poskočila na 223 kilogramů, verze S má nově udávanou suchou hmotnost 221 kilogramů a limitovaná novinka udává rovných 220 kilogramů. Euro 4 varianta se v provedení S přitom chlubila 218 kilogramy. Ale víte jak, oni to ti Italové mají s vážením všelijak, jen ne přesně. Ať už skutečná hmotnost bude jakákoli, budete si moct Diavela vybrat v základní verzi v černé matné, Diavel 1260 S bude k dispozici v červené a černé s červeným rámem a novinka Diavel 1260 Lamborghini pravděpodobně bude k dispozici jen velmi krátce, jak to u podobných limitovaných verzí bývá.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist