ktm_srpen




Ducati Multistrada V2 - nové jméno, nižší váha, jinak vlastně pořád stejná

Ducati dnes odstartovala šňůru svých premiérových videí, kde odhaluje novinky pro sezonu 2022. V prvním díle se vrhli na malou Multistradu a opět nám dokázali své mistrovství v nafukování maličkostí. Devětsetpadesátka totiž dostala jen opravdu drobná kosmetická a technická vylepšení. Lehce se upravila ergonomie a motorka zhubla 5 kilogramů.

Kapitoly článku

Ducati se s rozšiřováním véčtyřkové řady uchyluje k novému značení svých modelů. Prostě buď V2, nebo V4. Z Panigale 959 se stala Panigale V2, teď to samé postihlo Multistradu, když se z Multistrady 950 stává Multistrada V2. Na rozdíl od kapotované sportovkyně je tady ale změn vážně poskromnu, vlastně by se dalo říct, že změna jména je nejvýraznější novinkou. A i z takového mála umí Italové vyrobit 15minutovou prezentaci… Ale abychom jim zase nekřivdili, na motorce se vážně pracovalo. On totiž strašák jménem Euro 5 chodí i kolem téhle motorky, a jestli si dobře vzpomínáte, při loňské prezentaci novinek se o vylepšení devětsetpadesátky pro novou normu nemluvilo. Dnes už je tedy jasné, že s malým modelem počítá Ducati i do budoucna. Jak rychlá ta budoucnost bude? Tak jako doteď. Název V2 by možná v někom mohl evokovat nasazení silnějšího motoru z malé Panigale, ale uvnitř trubkového rámu zůstává stará dobrá Testastretta 11°o objemu 937 kubíků. I při plnění normy Euro 5 dokáže nabídnout dál svých 113 koní a 96 newtonmetrů, obě hodnoty navíc nastupují při stejných otáčkách, jako doposud. Přesto se na motoru poměrně dost pracovalo zejména s ohledem na snížení hmotnosti a větší přívětivost. Jsou tu nové kryty motoru, ojnice, spojka a vylepšení se dočkala také převodovka. Výsledkem jsou ušetřené 2 kilogramy na agregátu, lepší dávkování spojky nebo třeba snazší hledání neutrálu. To všechno si nově můžou dopřát i majitelé řidičáku A2 díky variantě seškrtitelné na 35 kW.

Lehčí motor je jedním z prvků, díky kterým se povedlo dostat suchou hmotnost Multistrady V2 těsně pod 200 kilogramů, v případě verze S lehce přes 200 kilogramů (199 kg a 202 kg). Dalšími pomocníky v redukční dietě jsou třeba nová zrcátka z Multistrady V4 (-0,7 kg), hliníkové středy brzdových kotoučů (-0,5 kg) ale hlavně jsou tu také lehčí ráfky. Ušetřených 1,7 kilogramů je samo o sobě dost, dvojnásob to ale platí na rotujících neodpružených hmotách. Tohle už by se na o něco lepší ovladatelnosti podepsat mohlo. Ne tedy, že by s tím malá Multistrada někdy měla problém. Ve spojitosti s ráfky se mluví také o drátěných kolech z katalogu Ducati Performance. Měla by být také lehčí než ta předchozí, o kolik už ale Ducati neudává.

Nejvýraznější změny prodělala Multistrada V2 v oblasti ergonomie s cílem zlepšit přístupnost stroje a zvýšit pohodlí. Půlku práce obstará nové sedlo. Díky němu by měl být jednodušší pohyb v podélné ose stroje, takž si každý snadno najde to svoje místečko. Zároveň je v přední části ještě užší a příjemnější, takže by mělo být zase o něco snazší došlápnout na zem. To i díky jeho o 10 milimetrů nižší výšce. Jeden centimetr, to se nezdá moc, ale pokud měříme vnitřní stranu stehna při došlápnutí, už je to rozdíl 40 milimetrů. Komu by to pořád bylo málo, má možnost sáhnout po ještě nižším sedle a v kombinaci s celkovým snížením motorky se může dostat až na výšku sedla 790 milimetrů. To už je oproti standardním 830 milimetrům pořádný rozdíl. Pohodlnější jízdní pozici by měly přispět také nové stupačky z velké véčtyřky. Ne tedy samy o sobě, spíš to bude tím, že jsou o 10 milimetrů dál od sedla než u předchozí verze.

Vše při starém zůstává v případě elektronické výbavy. Jsou tu 4 jízdní režimy (Sport, Tour, Urban, Enduro), kontrola trakce nastavitelná do osmi úrovní, náklonové ABS Bosch se třemi úrovněmi zásahu, propojenou funkcí brzd a možností aktivovat ABS pouze na předním kole. Motocykl je už i v základní verzi vybavený asistentem pro rozjezd v kopci Vehicle Hold Control, automaticky se vypínajícími blinkry nebo novým chytrým brzdovým světlem, které se při krizovém brždění rozbliká. Dražší verze S nabídne hlavně semiaktivní podvozek Ducati Skyhook Suspension Evo, oboustranné rychlořazení, barevný 5“ TFT displej a přihodí k tomu ještě další fičury, která zpříjemní především cestování – tempomat, hands-free, podsvícené ovladače a kompletní LED svícení s náklonovou funkcí, tedy s přisvícením do zatáčky. Vybavenější verzi si navíc můžete ještě dopřát v balíčku Travel s vyhřívanými rukojeťmi, dvojicí bočních kufrů a centrálním stojanem.

„Novou“ Multistradu V2 poznáte na první pohled podle jasně rozpoznatelné grafik na bocích kapotáže. Bez ní by ji ale poznali jen největší experti nebo byste museli mít obrázky vedle sebe, protože designových proměn je tu naprosté minimum. S novým sedlem přibyl lakovaný plast pod ním táhnoucí se k podsedlovce tak, jak to měly poslední dvouválcové 1260. Nová zrcátka a ráfky už jsme zmiňovali, takže tu už máme opět zase spíš funkční záležitost. Tou je nové uchycení nádobek na brzdovou kapalinu na řídítkách, které už není součástí basterů. Díky tomu by motorka měla být o něco odolnější.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Taková je staronová devítistovková Multistrada V2. Ducati s ní zahájila zvolna svůj seriál odhalování novinek, který bude pokračovat 14. října s názvem Mark your roots. Uvidíme, kam nás tyto kořeny Ducati zavedou. Já sázím na řadu Scrambler s drobným vylepšením, možná nějaká nová designová verze. Nebo si pro nás nachystají v Ducati něco speciálního?

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist