husqvarna_svartpilen_801_2




Ducati Diavel v exkluzivní edici Bentley

Ducati, spadající pod koncern Volkswagen, spojuje síly s britskou automobilkou Bentley (ze stejného koncernu), aby vypustila do světa limitovanou edici modelu Diavel V4, inspirovanou výjimečným autem značky. Že vám přijde tenhle příběh povědomý? Na stejném principu byla postavená i tři roky stará limitka pro značku Lamborghini, inspirovaná modelem Sián.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Abych vás uvedl do obrazu – je tomu pár měsíců co automobilka Bentley odhalila kupé Batur, pojmenované po vulkanickém komplexu na ostrově Bali. Auto má pro příznivce značky tak trochu hořkosladkou příchuť, protože jakkoliv se jedná o skvostný kousek, jde o vůbec poslední model britské značky vybavený šestilitrovým motorem W12 – se dvěma turby, podávajícím výkon 740 koní a točivý moment 1 000 Nm. Zároveň jde o beznadějně rozprodanou edici limitovanou na 18 kusů, přičemž každý kus postaví podle přání zákazníka divize zakázkových úprav Mulliner, a nového majitele vyjde na bezmála 50 milionů korun.

Diavel V4 od Ducati, vypilovaný k jisté podobnosti s exkluzivním Bentley, bude výrazně levnější (byť pořád dost drahá) sranda, navíc přece jenom kusově dostupnější. Motorky ve speciální edici vyrobí v Itálii 500+50 kusů. Těch 50 navíc je určeno výhradně pro zákazníky Bentley, kteří si budou moci svůj stroj dále doladit k obrazu svému.

Nicméně jak se liší Diavel V4 v edici Bentley od toho běžného? V první řadě je tu barva – lahváčově zelená Scarab Green pochází z palety divize Bentley Mulliner, ani odborníci se však nebudou pohoršovat, když použijete zaběhnuté označení British racing green. Na jedné fotce z představení v Miami je taky vidět Diavel v křiklavě oranžové – to proto že zmíněných 50 kusů pro zákazníky Bentley může být nalakováno v libovolném odstínu, aby barevně pasovalo k jejich aristokratickém vozu. Protože všichni dobře víme, že není horší pocit, než když vaše Ducati barevně nesedí k vašemu Bentley…

Zelenou barvu dále podtrhávají lehká kovaná kola v designu Bentley, lakovaná do titanově šedé s odhalenými broušenými plochami. Boční nádechy vzduchu zdobí dvoubarevné mřížky tak jako u Baturu. Přední blatník evokuje kapotu auta s jejími prolisy, zadní krovka místo sedla spolujezdce zase difuzor. A čtyři výfukové koncovky, charakteristické pro Diavel V4, jsou v tomto případě spojeny do dvojice „dvoukoncovek“ – opět v podobném duchu jako u auta.

Jezdec si hoví na prošívaném sedle z Alcantary, kde mu příslušnost k automobilce připomíná velké rudé „B“, a společnost mu dělá hromada karbonu, kterým jsou nahrazeny téměř všechny plasty kolem motoru a podsedláku, ale i kryt výfuku nebo zadní blatník. Na hlavě vertikálních válců samozřejmě nechybí plaketa s označením limitované edice a číslem konkrétního motocyklu.

Mechanika motorky zůstala zcela standardní, což ovšem není nijak překvapivé – koneckonců u Diavelu V4 se není za čím honit. Vidlicový čtyřválec Granturismo o objemu 1 158 cm3 nabídne 168 koní a 126 Nm, nemluvě o tom, že všechny karbonové díly možná srazily i nějaké to kilo z původních 237 kilogramů pohotovostní hmotnosti.

Stejně jako ke všem sběratelským limitkám Ducati, dostanete i k „Diavelu for Bentley“ certifikát pravosti, ochranou plachtu a taky sedlo spolujezdce. Přikoupit si dále můžete i otevřenou helmu a koženou bundu ve stejných barvách. Ale to už budou jenom takové drobné proti ceně samotného motocyklu, která se bude pohybovat kolem 75 000 EUR.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist