Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Kdy lidičky konečně prohlédneme ? To nám nestačilo těch (minimálně!) 25 let ???
V místním PSEUDOkapitalismu zákony trhu nikdy neplatily a nikdy platit nebudou !
Viz (např.) distribuce a prodej pohonných hmot hned po r.1989 ... Pump nejrůznějších
značek bylo hned jak když "nasjáno" a všechny do jedné briskně dorovnávaly svoje ceny, jak diktovaly ty ostatní (větší?), ne žeby si konkurovaly cenou ...
Zapomeňme na JAKÉKOLIV snížení ceny kteréhokoliv nového zahraničního ( ani Jawy !!!) pro konečného zákazníka tady v tom českém Absurdistánu a kupujte dál výhradně ojetiny .
Tak je ještě otázka, kolik japonských motorek je vyrobeno opravdu v Japonsku.
Moje Honda PCX je Made in Vietnam, kolegova PCX Made in Malaysia. Motor Honda na sekačce mám Made in Italy a moje Toyota Avensis je Made in England, stejně jako kolegova Honda Civic.
Mimochodem, u aut jediné "Made in Japan" auta v Evropě jsou Subaru. Protože Subaru je tak malé, že má pouze jedinou továrnu mimo domovské Japonsko, a ta je v USA pro tamní trh. U ostatních japonců se z Japonska dováží prakticky jen výjimečné, "nestandartní" modely.
Takže zas takové plošné terno jak by se zdálo to nebude, ale některých modelů se sleva snad dotkne.
Českej pseudokapitalismus už od 90. let
Aneb jak píše SuperSic :
*Klasika s podnikáním v česku, většinou skončíš jen s dluhama a na antidepresivech*.
Prakticky vždycky, když chceš skutečně podnikat, t.j. cokoliv vytvářet a navíc u toho
zaměstnávat další lidi .
chlapci neurazte se, ale argumentovat Ostravskem a Suzuki... jsou i bohatší regiony, jsou i úspěšnější značky...
a nic nelze generalizovat, stejně tak jako nejde říct, že všichni vydělávají mraky peněz, nejde stejně říct, že prodej motorek se odehrává v maržích za pár tisíc a zbytek dělá servis...
tom.es
Nevím, kde bydlíš, ale na Ostravsku je fakt každý druhý autohaus dávno zavřený. Dealeři byli tlačení na zbudování předražených prosklených stodol, které nyní zejí prázdnotou, protože trh se nasytil a vychcaní Čížci kupují 60% ojetin a jen 40% nových aut.
U motorek je situace daleko horší. Osobně neznám nikoho, kdo by si koupil novou motku. Všecko je dovoz nebo tzv. bazoše s dovezenými ojetinami.
U ceny vašich firemních aut hrál roli rok, kdy jste to kupovali, a tzv. nadstandardní výbava. Z té se dá srážet cena hodně dobře, i když už to taky není, co bývalo. Třicet litrů za klimu a dvácu za rádio s nápisem "SKODA" už taky dnes nikdo nedá, tudíž logicky i marže jsou mnohem níž.
Tak určitě...když se odečte dph a kupuje za x milionů tak 33 procent úplně v pohodě. Jinak na levnějších autech mají podobně jako na motorkach řádově jednotky procent.
Za běžnou cenikovou cenu se totiž prodají tak leda novinky, na které jsou lidí zhavi, jinak platí kouzelné slovíčko sleva
No tak nevím..když jsem kupovali firemní auta, tak jsem dostali slevu z autosalonu 33% oproti oficiální ceně na prodejně. A myslím, že na tom pořád ten autosalon vydělal. Zadarmo to určitě nedělal a na servis tam nejezdí téměř žádné z těch aut. Tak povídačky o tom, že na prodeji nové moto nic nemají poslouchejte dál.
Taky stesky o tom, že musejí platit drahý nájem, pracovní sílu atd...copak v Německu nebo Rakousku to platit nemusejí? A pracovní síla tam je rozhodně dražší než u nás a přitom to zboží ( třeba motorky ) prodávají za srovnatelné ceny. Nebo srovnání cena a úroveň kempu Rakousko x ČR. Srovnatelné ceny x nesrovnatelné služby.
Holt u nás by chtěl každý po půl roce podnikání jezdit mercedesem..
Prodat novou motorku znamená pro dealera v lepším případě vydelek pár tisíc...
Co potřebuje a co ho živí, je stály zákazník, který platí servis, díly, doplňky, třeba i něco málo na sebe atd. A ideálně za pár let koupí zase u něj nebo doporučí dealera známým.
Z marží z prodeje motorek nelze přežít natož vydělat.
20K pri nakupe motorky za skoro pol mega uz predpokladam stastneho noveho majitela z biedy nevytrhne a nevytrhne to pocitam ani dealerov, ked uvazime jak malo noveho sa toho u nas preda. Sme proste rajom ojetin, sezona je u nas kratka a pocasie je dost zle na to aby sme to nenechavali cely rok vonku ako Taliani, ale v sezone je pocasie zase dost dobre aby motorka nedostavala moc na frak pri pouzivani ako dostavaju trebars v Britanii (+ nemame more). Proste znicit motorku pouzivanim to si v nasich koncinach vyzaduje riadny kus motorkara (samozrejme karambolom je to hned). No a v kombinacii s nasimi platmi sa niet comu divit, ze vacsina siaha po ojetinach.
tak oni ty dealeři prodávaj a maj plnej servis, ale musej plátit přestřelenej nájem, úvěry, režie, zaměstnance, ve finále zbyde pár šušní. Koukejte třeba Moto Prestige, vyhlášenej dealer, navíc v Praze, kde je největší kupní síla a krachnul. Ale tak to je klasika s podnikáním v česku, většinou skončíš jen s dluhama a na antidepresivech..
callowsick já se asi pokadím:)
při intervencích se držela koruna na 27 za euro. Všichni blekotali, jak bude 24, až se to uvolní. spadlo to na 25.50 a je to zpátky na 26 - aktuálně dnes 25,76:) to je vážně výrazné posílení koruny
Nezlevní se nic.
Stejně jako intervence k oslabení koruny vůči euru vyhnaly ceny ihned znatelně nahoru, ale jejich ukončení a výrazný posílení koruny se přešlo bez reakce...
Kupoval sem dvě nový motorky. Suzuki Virago za 214 tis kč. Prodejce tvrdil že má na ní 6 tis kč. Pár měsíců na to novej salon zavřel. A pak jsem kupoval Victory Cross Country. Stála 550tis a když sem se ptal prodejce zda by byla sleva, kdyby kámoš vzal druhou, ukázal mi fakturu a měl na jedný motorce 15tis kč.
ať koukám jak koukám, když motorku, tak jedině japonce A zadarmo dnes není nic.. Sám jsem nedávno kupoval novou hondu a yamahu a v obou případech mi prodejce s nešťastným výrazem sděloval, že marže na novejch motorkách jsou vyloženě symbolický a že kolikrát živoří o chlebu a vodě...
Martin1
Nevím, jak jinde, ale na Ostravsku nyní převažují auto a motosalóny s pevně uzavřenými dveřmi a bez zboží i prodejců.
Případně se velmi zřídka stane, že se tam objeví obchod se zcela jiným sortimentem.
Asi to je tím, že jsme se nikdy neměli tak dobře, jako nyní.
Za prvé:
Do ceny pro zákazníka má v prvé řadě co mluvit cenová politika výrobce nebo prodejce delegovaného pro danou oblast.
Tato věta platí jak pro náhradní díly a doplňky, tak pro nová vozidla.
Vzpomeňte si všichni, kolik stála Ochcávka v Čechistánu a kolik v zahraničí. Rozdíl byl až 180 000 Kč - slovy neuvěřitelných jedno sto a osmdesát tisíců korun českých v neprospěch českého Knedlíka, zahleděného do převlečeného prehistorického Golfa (byl vyráběný od r. 1970) s nataženou prdelí.
Za druhé:
Už vidím, jak bleskově ožívá trh, když Žaponec za tři sta litrů zlevní o jednu mizernou českou výplatu. Tam se teda FAKT dveře netrhnou.
Paneboze, to je tu zase odbornikov na medzinarodny obchod a ekonomiku vseobecne...
1. Odburanie resp. znizenie ciel sa realne prejavi v uctovnictve firiem.
2. Zjednotenie, resp. homologacnych predpisov znizi vyrobne naklady.
3. Body 1 a 2 budu znamenat nizsie rezijne naklady na vyrobu, export aj import.
4. Na predaji motoriek zaraba vyrobca i predajca. Podiel zisku z predaja na celkovych prijmoch sa bude lisit, ale tvrdit, ze predajca na predaji motoriek nezaraba, je volovina.
5. Ci sa body 1, 2, 3 pretavia do cenovky pre koncoveho zakaznika zavisi od mnozstva faktorov - kurz euro/yen, inflacia, pre ceskeho zakaznika aj pozicia ceskej koruny, a...
6. Samozrejme, svoje zohra aj nenazranost/neschopnost importera/dealera.
Co sa ale urcite nezmeni je skutocnost, ze kupa japonskej masiny zostane lepsou volbou.
Některé japonské modely (i nové) se prodávají s nulovou nebo i zápornou marží - to je holý fakt. Na koni je teď Evropa... Ziskovost prémiových evropských modelů - prodané kusy / marže + dejme tomu originální příslušenství je úplně jinde, než japonská čtyřka...
panebože...ne, na motorce není žádná marže, vydělává se na servisu a na tričkách:)
do tří minut si každý, kdo má hlavu na krku nikoliv jen jako dekoraci, najde veřejnou účetní závěrku příslušného prodejce a tam zcela primitivní metodou dokáže tyhle svoje nesmysly sám sobě vyvrátit...
dozví se, za kolik prodal ten který dealer zboží, kolik měl na servisu, jaký byl hospodářský výsledek, a potom si řekne - já jsem ale idiot...
a doufám, že přijde někdo, že to je zfalšovaný, to je totiž strašně jednoduchý prodat motorku načerno, tak aby se to nikdo nedozvěděl:)
TAK, kolik je marže na biku za cca 400 tisíc? jasně servis a díly vydělá na personál a ostatní náklady firmy, ale z čeho se platí ten zámek kde se moto prodávají...
predpokladam ze to bude skor stylom ze cena zostane rovnaka (ak nie vyssia, lebo vsak vsetko ide hore) a predajca/importer bude mat vyssiu marzu... obavam sa ze obchodnikov typu " hm, klesla mi o 10% nakupka, tak dam tolko dole aj z koncovej ceny" je v nasich koncinach jak safranu
Je to blbost, zlevnit konkrétní modely/motorky vyrobené v Japonsku, cenu dělá porovnání se srovnatelně konkurenčními motorkami, kupní sílu a ochotu zaplatit v místě prodeje. Nějaká cla
a ostatní náklady jsou jen pomocné ukazatele.
Kdy lidičky konečně prohlédneme ? To nám nestačilo těch (minimálně!) 25 let ???
V místním PSEUDOkapitalismu zákony trhu nikdy neplatily a nikdy platit nebudou !
Viz (např.) distribuce a prodej pohonných hmot hned po r.1989 ... Pump nejrůznějších
značek bylo hned jak když "nasjáno" a všechny do jedné briskně dorovnávaly svoje ceny, jak diktovaly ty ostatní (větší?), ne žeby si konkurovaly cenou ...
Zapomeňme na JAKÉKOLIV snížení ceny kteréhokoliv nového zahraničního ( ani Jawy !!!) pro konečného zákazníka tady v tom českém Absurdistánu a kupujte dál výhradně ojetiny .
Tak je ještě otázka, kolik japonských motorek je vyrobeno opravdu v Japonsku.
Moje Honda PCX je Made in Vietnam, kolegova PCX Made in Malaysia. Motor Honda na sekačce mám Made in Italy a moje Toyota Avensis je Made in England, stejně jako kolegova Honda Civic.
Mimochodem, u aut jediné "Made in Japan" auta v Evropě jsou Subaru. Protože Subaru je tak malé, že má pouze jedinou továrnu mimo domovské Japonsko, a ta je v USA pro tamní trh. U ostatních japonců se z Japonska dováží prakticky jen výjimečné, "nestandartní" modely.
Takže zas takové plošné terno jak by se zdálo to nebude, ale některých modelů se sleva snad dotkne.
Českej pseudokapitalismus už od 90. let
Aneb jak píše SuperSic :
*Klasika s podnikáním v česku, většinou skončíš jen s dluhama a na antidepresivech*.
Prakticky vždycky, když chceš skutečně podnikat, t.j. cokoliv vytvářet a navíc u toho
zaměstnávat další lidi .
chlapci neurazte se, ale argumentovat Ostravskem a Suzuki... jsou i bohatší regiony, jsou i úspěšnější značky...
a nic nelze generalizovat, stejně tak jako nejde říct, že všichni vydělávají mraky peněz, nejde stejně říct, že prodej motorek se odehrává v maržích za pár tisíc a zbytek dělá servis...
tom.es
Nevím, kde bydlíš, ale na Ostravsku je fakt každý druhý autohaus dávno zavřený. Dealeři byli tlačení na zbudování předražených prosklených stodol, které nyní zejí prázdnotou, protože trh se nasytil a vychcaní Čížci kupují 60% ojetin a jen 40% nových aut.
U motorek je situace daleko horší. Osobně neznám nikoho, kdo by si koupil novou motku. Všecko je dovoz nebo tzv. bazoše s dovezenými ojetinami.
U ceny vašich firemních aut hrál roli rok, kdy jste to kupovali, a tzv. nadstandardní výbava. Z té se dá srážet cena hodně dobře, i když už to taky není, co bývalo. Třicet litrů za klimu a dvácu za rádio s nápisem "SKODA" už taky dnes nikdo nedá, tudíž logicky i marže jsou mnohem níž.
Tom.es: 33% rozhodně není běžná sleva ani marže. Co to bylo za auta a kolik jich bylo?
Tom.es _ bohuzel tvuj pohled opravdu neni pravdivy. Auto si za cenikovku koupi jen trupec a marze motorky auta jsou odlisna vec
Tak určitě...když se odečte dph a kupuje za x milionů tak 33 procent úplně v pohodě. Jinak na levnějších autech mají podobně jako na motorkach řádově jednotky procent.
Za běžnou cenikovou cenu se totiž prodají tak leda novinky, na které jsou lidí zhavi, jinak platí kouzelné slovíčko sleva
No tak nevím..když jsem kupovali firemní auta, tak jsem dostali slevu z autosalonu 33% oproti oficiální ceně na prodejně. A myslím, že na tom pořád ten autosalon vydělal. Zadarmo to určitě nedělal a na servis tam nejezdí téměř žádné z těch aut. Tak povídačky o tom, že na prodeji nové moto nic nemají poslouchejte dál.
Taky stesky o tom, že musejí platit drahý nájem, pracovní sílu atd...copak v Německu nebo Rakousku to platit nemusejí? A pracovní síla tam je rozhodně dražší než u nás a přitom to zboží ( třeba motorky ) prodávají za srovnatelné ceny. Nebo srovnání cena a úroveň kempu Rakousko x ČR. Srovnatelné ceny x nesrovnatelné služby.
Holt u nás by chtěl každý po půl roce podnikání jezdit mercedesem..
Prodat novou motorku znamená pro dealera v lepším případě vydelek pár tisíc...
Co potřebuje a co ho živí, je stály zákazník, který platí servis, díly, doplňky, třeba i něco málo na sebe atd. A ideálně za pár let koupí zase u něj nebo doporučí dealera známým.
Z marží z prodeje motorek nelze přežít natož vydělat.
20K pri nakupe motorky za skoro pol mega uz predpokladam stastneho noveho majitela z biedy nevytrhne a nevytrhne to pocitam ani dealerov, ked uvazime jak malo noveho sa toho u nas preda. Sme proste rajom ojetin, sezona je u nas kratka a pocasie je dost zle na to aby sme to nenechavali cely rok vonku ako Taliani, ale v sezone je pocasie zase dost dobre aby motorka nedostavala moc na frak pri pouzivani ako dostavaju trebars v Britanii (+ nemame more). Proste znicit motorku pouzivanim to si v nasich koncinach vyzaduje riadny kus motorkara (samozrejme karambolom je to hned). No a v kombinacii s nasimi platmi sa niet comu divit, ze vacsina siaha po ojetinach.
tak oni ty dealeři prodávaj a maj plnej servis, ale musej plátit přestřelenej nájem, úvěry, režie, zaměstnance, ve finále zbyde pár šušní. Koukejte třeba Moto Prestige, vyhlášenej dealer, navíc v Praze, kde je největší kupní síla a krachnul. Ale tak to je klasika s podnikáním v česku, většinou skončíš jen s dluhama a na antidepresivech..
Mig: koukni se na dlouhodobý grafy, jaká hladina odstartovala zvýšení cen a na jaký jsme dneska
callowsick já se asi pokadím:)
při intervencích se držela koruna na 27 za euro. Všichni blekotali, jak bude 24, až se to uvolní. spadlo to na 25.50 a je to zpátky na 26 - aktuálně dnes 25,76:) to je vážně výrazné posílení koruny
Nezlevní se nic.
Stejně jako intervence k oslabení koruny vůči euru vyhnaly ceny ihned znatelně nahoru, ale jejich ukončení a výrazný posílení koruny se přešlo bez reakce...
SuperSic58: jj, máš recht, sehnat novou Afriku je na pořadník a oni krachují, když jsem chtěl na servis, byl mi nabídnut termín na konci září...
Kupoval sem dvě nový motorky. Suzuki Virago za 214 tis kč. Prodejce tvrdil že má na ní 6 tis kč. Pár měsíců na to novej salon zavřel. A pak jsem kupoval Victory Cross Country. Stála 550tis a když sem se ptal prodejce zda by byla sleva, kdyby kámoš vzal druhou, ukázal mi fakturu a měl na jedný motorce 15tis kč.
ať koukám jak koukám, když motorku, tak jedině japonce A zadarmo dnes není nic.. Sám jsem nedávno kupoval novou hondu a yamahu a v obou případech mi prodejce s nešťastným výrazem sděloval, že marže na novejch motorkách jsou vyloženě symbolický a že kolikrát živoří o chlebu a vodě...
Martin1
Nevím, jak jinde, ale na Ostravsku nyní převažují auto a motosalóny s pevně uzavřenými dveřmi a bez zboží i prodejců.
Případně se velmi zřídka stane, že se tam objeví obchod se zcela jiným sortimentem.
Asi to je tím, že jsme se nikdy neměli tak dobře, jako nyní.
Za prvé:
Do ceny pro zákazníka má v prvé řadě co mluvit cenová politika výrobce nebo prodejce delegovaného pro danou oblast.
Tato věta platí jak pro náhradní díly a doplňky, tak pro nová vozidla.
Vzpomeňte si všichni, kolik stála Ochcávka v Čechistánu a kolik v zahraničí. Rozdíl byl až 180 000 Kč - slovy neuvěřitelných jedno sto a osmdesát tisíců korun českých v neprospěch českého Knedlíka, zahleděného do převlečeného prehistorického Golfa (byl vyráběný od r. 1970) s nataženou prdelí.
Za druhé:
Už vidím, jak bleskově ožívá trh, když Žaponec za tři sta litrů zlevní o jednu mizernou českou výplatu. Tam se teda FAKT dveře netrhnou.
Paneboze, to je tu zase odbornikov na medzinarodny obchod a ekonomiku vseobecne...
1. Odburanie resp. znizenie ciel sa realne prejavi v uctovnictve firiem.
2. Zjednotenie, resp. homologacnych predpisov znizi vyrobne naklady.
3. Body 1 a 2 budu znamenat nizsie rezijne naklady na vyrobu, export aj import.
4. Na predaji motoriek zaraba vyrobca i predajca. Podiel zisku z predaja na celkovych prijmoch sa bude lisit, ale tvrdit, ze predajca na predaji motoriek nezaraba, je volovina.
5. Ci sa body 1, 2, 3 pretavia do cenovky pre koncoveho zakaznika zavisi od mnozstva faktorov - kurz euro/yen, inflacia, pre ceskeho zakaznika aj pozicia ceskej koruny, a...
6. Samozrejme, svoje zohra aj nenazranost/neschopnost importera/dealera.
Co sa ale urcite nezmeni je skutocnost, ze kupa japonskej masiny zostane lepsou volbou.
Některé japonské modely (i nové) se prodávají s nulovou nebo i zápornou marží - to je holý fakt. Na koni je teď Evropa... Ziskovost prémiových evropských modelů - prodané kusy / marže + dejme tomu originální příslušenství je úplně jinde, než japonská čtyřka...
panebože...ne, na motorce není žádná marže, vydělává se na servisu a na tričkách:)
do tří minut si každý, kdo má hlavu na krku nikoliv jen jako dekoraci, najde veřejnou účetní závěrku příslušného prodejce a tam zcela primitivní metodou dokáže tyhle svoje nesmysly sám sobě vyvrátit...
dozví se, za kolik prodal ten který dealer zboží, kolik měl na servisu, jaký byl hospodářský výsledek, a potom si řekne - já jsem ale idiot...
a doufám, že přijde někdo, že to je zfalšovaný, to je totiž strašně jednoduchý prodat motorku načerno, tak aby se to nikdo nedozvěděl:)
No vzhledem k tomu jak se chovaj cesky prodejci tak si nedelam iluze. Ale zase to zatraktivni nakup v Nemecku.
TAK, kolik je marže na biku za cca 400 tisíc? jasně servis a díly vydělá na personál a ostatní náklady firmy, ale z čeho se platí ten zámek kde se moto prodávají...
predpokladam ze to bude skor stylom ze cena zostane rovnaka (ak nie vyssia, lebo vsak vsetko ide hore) a predajca/importer bude mat vyssiu marzu... obavam sa ze obchodnikov typu " hm, klesla mi o 10% nakupka, tak dam tolko dole aj z koncovej ceny" je v nasich koncinach jak safranu
vzhledem k tomu co z hondy posledni dobou pada, je to i zadarmo drahy.. zlaty sportovni motorky z devadesatejch let
Je to blbost, zlevnit konkrétní modely/motorky vyrobené v Japonsku, cenu dělá porovnání se srovnatelně konkurenčními motorkami, kupní sílu a ochotu zaplatit v místě prodeje. Nějaká cla
a ostatní náklady jsou jen pomocné ukazatele.
Tak prodej nove motorky nebyva pro dealera zas takova lukrativni zalezitost. Zisk dela prodejna a servis.
zlevníme o 10tis na těch nejdražších bajkech a 15tis si necháme