CFMOTO 800MT vyjíždí s motorem z KTM 790
Text: Filip Tichý | Foto: CFMoto | Zveřejněno: 22.4.2021 | Zobrazeno: 52 165x
První čínská motorka s opravdu evropským srdcem a výkonem těsně atakujícím sto koní! Zatímco Evropa se stále potácí v lockdownu, v Číně už probíhá Shanghai Auto Show a ukazují se nové modely. A v jedné stopě se ukázala CFMOTO s cestovním endurem a řadovým dvouválcem od KTM.
Nový model 800MT z velké části vychází z konstrukce KTM 790 Adventure. To hlavní je řadový dvouválec KTM, byť podle neoficiálních údajů nejde o úplně poslední verzi pohonné jednotky 790 Adventure. Místo toho CFMOTO dostalo nepatrně jednodušší vodou chlazený agregát LC8 z předchozí generace modelu KTM 790 Duke, který ale i tak bylo možné naladit na lákavých 95 koní (70 kW) při 8000 ot/min a krouťák 77 Nm. KTM 790 Adventure přitom nabízel ještě o 10 Nm větší točivý moment, od letoška jej nahradil ještě silnější motor 890. Jen pro srovnání předchozí nejsilnější čínský model 650MT měl 70 koní...
CFMOTO používá svůj vlastní rám, byť inspirace od KTM Adventure je zřejmá, kromě jiného kvůli zavěšení motoru, ale například zadní kyvka je úplně odlišná od dosavadních řešení. I v oddělení komponent jsou v tabulce technických údajů známé pojmy jako KYB pro odpružení nebo J.Juan u brzd, k tomu nová 800MT nabídne srovnatelnou nálož elektroniky jako cornering ABS od Bosche, kontrolu trakce a elektronický plyn s jízdními režimy. Kde je elektronický plyn, tam nesmí chybět tempomat a výrobce rovnou slibuje verzi s quickshifterem! A celé se to bude nastavovat na barevném TFT displeji přístrojovky.
Design nového CFMoto 800MT trochu připomíná tvary H-D Pan America či Hondy Africa Twin, také nepoužívá téměř žádný přední „enduro“ zoban a také má protáhlé přední světlo a přídavná boční jsou už v základu. Hodně výrazný je tvar nádrže s vyklenutou horní částí – naštěstí jen úplně vepředu, při jízdě vestoje by hrany nádrže neměly vadit nohám. Právě devatenáctilitrová nádrž ale naznačuje, že se přeci jen počítá spíš s cestovně silničním využitím než nějakou opravdu terénní divočinou. Tomu odpovídá i údaj o váze, po natankování devatenáctilitrové nádrže se na ukazateli objeví 231 kg. To je výrazně víc než KTM 790 Adventure, tady bude jasná konkurence BMW F850GS s podobnými parametry. Osmistovka by měla vyrazit na trh ve dvou verzích, jedna drsnější s předním kolem 19 palců a druhá cestovnější s 17palcovým kolem vepředu.
Rozhovor: Šéf KTM Stefan Pierer o Husqvarně, Gas Gasu, elektromobilitě a spolupráce s CFmoto.
Rozhodování zájemců o lehké cestovní endurko 700-800 cm3 bude zase o něco těžší. Kdo už měl skoro jasno a rozhodl se pro výkonnější a ostřejší KTM 790 Adventure nebo pro univerzálnější a dostupnější Yamahu Ténéré 700 či cestovně pojaté BMW F850GS, tomu do rovnice přibyla další neznámá v podobě čínské CFMOTO 800MT. Stroj s lety odzkoušeným agregátem od KTM totiž téměř jistě přijde s hodně lákavou cenovkou. A rozhodování bude o to složitější kvůli tomu, že CFMOTO má v České republice díky dlouholetému působení v segmentu ATV/Quadů rozsáhlou prodejní síť.