globalmoto_duben_nolan




S BMW iRace Kit zajede i amatér světový čas

BMW využívá svých zkušeností nabytých ve vývoji samořiditelných vozidel a představuje takzvaný iRace Kit. Od léta by měl být dostupný pro nový superbike S 1000 RR a umožní jezdit rychlé časy i naprostým začátečníkům.

S výkonem 207 koní, hmotností pouhých 193,5 kilogramový ve verzi M a celkovým konceptem zaměřeným na maximální výkon čeká nové S 1000 RR na předvedení své vynikající jízdní dynamiky, ať už na silnici, nebo na závodní dráze. S výbavou iRace Kit si maximální výkony superbiku BMW dokáží vychutnat méně zkušení jezdci a dokonce i ti, kteří právě obdrželi řidičské oprávnění. S pomocí několika autonomních jízdních režimů budou všichni moct zažít adrenalinovou honbu za co nejlepším časem.

Teprve v loňském roce BMW představilo svůj pohled od budoucnosti pomocí R 1200 GS, které se řídilo samo. Na základě vědeckých poznatků na toto téma se nyní BMW podařilo vyvinout řadu technických systémů pro použití v sériové výrobě. Vše začíná modelem S 1000 RR, který by měl dostat iRace Kit od září 2019. Ať už se jedná o akceleraci, brždění, řazení nebo řízení, s BMW iRace Kitem je schopné nové RR tyto úkony provádět samo podle požadavků jezdce, a tím mu umožní vstoupit do zcela nových jízdních dimenzí.

Základem řešení iRace Kit je softwarová jednotka napojená na GPS, která má přístup ke všem aktuálním závodním okruhům v rámci seriálu WSBK plus několika dalším známým okruhům, kam patří známá Nordschleife na Nürburgringu nebo ostrov Man. Doplňkové menu na TFT displeji umožní jezdci přednastavit konkrétní jízdní režim pro konkrétní trať, a tím si zvolit svou rychlost. Pokud je dostatečně odvážný, může se dostat až k rekordním časům na kolo!

Celý systém řídící ABS Pro, kontrolu trakce, škrticí klapky nebo šestistupňovou převodovku je na milisekundy přesně nakonfigurován pro jednotlivé tratě a povětrnostní podmínky, takže umožní jezdcům přiblížit se během neuvěřitelně krátké doby nejrychlejším časům daného okruhu. K dispozici jsou čtyři režimy: Beginner, Sportsman, Advanced a Unlimited. Režim Beginner představuje začátečníků úvod do zcela nového světa na závodní trati. S optimálními traťovými a teplotními podmínkami je schopný tento režim začátečníky bez předchozích okruhových zkušeností provést po okruhu v čase maximálně o osm sekund pomalejším, než je dosavadní rekord trati. Režim Sportsman posouvá brzdné body dál a jezdcům se zkušenostmi z okruhů dopřeje okamžitější reakci na plyn a rychlejší výjezdy ze zatáček. V tomhle režimu se jezdec dostane na maximálně pět vteřin od současného traťového rekordu. Nastavení Advanced je určené pro zkušené jezdce. Ještě dál posouvá brzdné body, kontrola trakce navíc umožní kontrolované drifty do úhlu až 7,5 stupně a až na 12% nechá proklouznout zadní kolo. Díky tomu se jezdec dokáže dostat až na 1,5 vteřiny od rekordu okruhu. Hobby závodní jezdci, kteří to myslí vážně, mají dobré fyzické předpoklady a odpovídající obutí, můžou využít režimu Unlimited, který umožňuje dosáhnout až na rekord okruhu. Během toho jezdec může zažít kontrolovaný drift až do úhlu 22,5 stupně s hodnotou prokluzu 17,5 %.

Systém založený na GPS spolupracuje i se systémem automatic bend control. Technické řešení obsahuje dva elektromagnetické ovladače namontované na přední vidlici, které jsou kombinované s gyroskopickým systémem. To umožnuje precizní kontrolu změny směru v řádu milisekund.

Dr. Phillip-Magnus Schalk, šéf autonomních závodních simulací uvedl: „Vývoj iRace Kitu je založený na zkušenostech našich jezdců z WSBK. Ti nám poskytli cenná data, zejména co se brzdných bodů týče. Věříme, že tento patentovaný systém umožní většině jezdců S 1000 RR vstoupit do zcela nového světa motorkaření. Už teď si dokážeme představit, že bychom tento systém v budoucnosti mohli namontovat i do dalších modelů.“ O tom, jak tento systém funguje, se rozpovídal Rosario Fröschle. Tento instalatér z Osnabrücku otestoval systém iRace Kit během loňské Tourist Trophy, kde odjel čtyři tréninková kola. „Nikdy jsem na tomto okruhu nebyl a musím přiznat, že to co jsem v prvním kole během režimu Beginner zažil, byl obrovský strach. Brzy jsem si ale začal uvědomovat, že iRace dokáže dělat všechno mnohem lépe než já, a začal jsem mu věřit. Ve čtvrtém kole nové RR v režimu Unlimited doslova letělo. Potvrdily to následně stopky, protože jsem to zajel v čase, který byl jen o něco méně než osm vteřin za rekordem 16:50,202, který dříve nastavil Peter Hickman. Bylo čiré šílenství, ale naprosto bezpečné.“

Tak jen doufejme, že se jedná opravdu o pouhý aprílový žertík továrny BMW a že si nás takhle nenápadně netestuje na své budoucí autonomní systémy. Každopádně palec nahoru, že si továrna umí sama ze sebe udělat srandu.

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist