yamaha_demo_tour




Nové BMW R 1250 R přichází s jízdním režimem ECO

Ne, dnes bohužel není apríl, i když to tak trochu vypadá. BMW nám totiž poslalo tiskovou zprávu o novém nahatém dvanáctpade, které vlastně není vůbec nové a celé to ještě vylepšilo tím, že mezi výbavovými upgrady najdeme nový ekologický jízdní režim. Ale nebojte se, nikdo vás nebude nutit ho používat.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

BMW zpravidla posílá dva druhy tiskových zpráv, kde se chlubí novinkami. Jedny jsou ty klasické, kde se vezme nový nebo vylepšený model a řádně do detailů se rozeberou všechny inovace. Tak to bylo naposledy u nového S 1000 RR, M 1000 R a M 1000 RR. Hodně změn, motorky na první pohled inovované nebo vybavené nějakou velkou technickou inovací. Druhý druh tiskových zpráv většinou smáznul víc modelů najednou, kde se čarovalo s barvami a přesuny jednotlivých výbavových položek z příplatkového šuplíku do toho standardního. A teď se ve fabrice rozhodli z toho výbavového šuplíku vzít erkového boxera a dát ho do toho novinkového, přitom tady tolik zásadních novinek není. Nebo je to jinak?

Když si postavíme starý a nový model vedle sebe, najdeme i nějaké optické rozdíly, ale kdo nahatého boxera zná jen tak letmo, ten na to stěží přijde. Naštěstí tu máme náš krásný porovnávač fotek, díky kterému každý odhalí nové světlo. Doteď mělo R 1250 R svůj vlastní originální světlomet a bylo tak trochu černou ovcí nahatých modelů R, pokud teda samozřejmě vynecháme klasické R nineT. Teď nově dostává LED reflektor, jako najdete u F 900 R a S 1000 R, jehož hlavní předností je adaptivní funkce. Co to znamená? Za příplatek 7 300,- dostanete světlo, které reaguje na náklon motocyklu a osvětluje vnitřní stranu silnice při průjezdu zatáčkou. Díky použití nového světla, ať už příplatkového nebo základního, Erko zase troch omládlo a určitě k tomu přispěly i sériové LED blinkry. Na druhou stranu je tady „kšilt“ s TFT přístrojovkou zase o kus vytrčenější. Takže co říkáte, je to lepší nebo ne?

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Každopádně u té přístrojové desky můžeme zůstat a vrhnout se na ty výbavové novoty. Dosavadní 6,5“ TFT displej tady zůstává, novinkou je přítomnost obrazovky Sport v základu. To je takové to zobrazení, které vás neustále rozptyluje úhly náklonu a stupni zásahu kontroly trakce nebo ABS, které bylo do teď jenom součástí balíčku Dynamic. Navíc na něm můžete už v základu sledovat práci té lepší náklonové kontroly prokluzu zadního kola DTC a lepšího Integral ABS Pro. No a navíc bez příplatku dostanete onen zmíněný jízdní režim ECO. O co jde? BMW ho na GS představilo už v roce 2020 a jeho úkolem není nic jiného, než minimalizovat spotřebu paliva. Elektronika zmírní nástup výkonu a reakci na plynovou rukojeť, mírně omezí krouticí moment a v horní části displeje se vám ukáže údaj u hospodárnosti. Většina lidí si určitě řekne, že jde o zbytečnost, ale pro jedince (včetně mé osoby), kteří se prostě nedokážou krotit ani, když na ně zuřivě bliká hladový oko, to určitý smysl má. Vlastně vůbec nejlepší by pro mě bylo, kdyby se po probuzení hladového oka takový režim zapnul automaticky. Tohle berte samozřejmě s nadsázkou, ale zúčastnění vědí :))) Nově v základu Erko dostane ke klasické 12V zásuvce dva USB-A porty a také inteligentní tísňové volání eCall. A teď už přecházíme do světa příplatkové a volitelné výbavy.

Začít můžeme barvami. V základu je R 1250 R nabízené v šedé pastelové Icegrey s černým rámem, varianta Sport znamená modrou metalízu Racingblue, bílý rám a zlaté brzdové třmeny, Triple Black je o černé metalíze Blackstorm, tmavě šedém rámu a zlatých třmenech. Příplatky ale nejsou jenom o barvách. Sport má navíc nižší černá sportovní řídítka, modrý kryt motoru a jednomístné sedlo. To je velká novinka, která zdůrazňuje sportovní nadání stroje. Místo sedla spolujezdce je plastová krovka v barvě motorky a spolu s tím jdou pryč madla spolujezdce a spolujezdcovy stupačky. Hned to bez toho dostane úplně jiný šmrnc. Jednomístné sedlo má i Triple Black, každopádně v konfiguraci si můžete zaškrtnout místo toho paket sedla spolujezdce se vším chybějícím, nemějte strach. K tomu je tu nerezová mřížka chladiče, nerezový kryt motoru a specifický kryt nádrže. V konfiguraci můžete vybírat také další balíčky, klasicky jsou to pakety Touring, Comfort a Dynamic z nichž je nezajímavější ten poslední. Ne snad z toho pohledu, že by ho měli mít všichni, ale že jsou jeho součástí jízdní režimy Pro. V nich je pro R 1250 R nově motorová brzda MSR a brzdový asistent DBC, který zamezí při krizovém brždění nechtěnému přidání plynu. Kdo naopak dá spíš na komfort a připlatí si za vyhřívaná sedadla, nově bude intenzitu topení ovládat skrz displej hned v pěti úrovních a poslední novinkou, co stojí za zmínku, jsou příplatková drátěná kola. BMW R 1250 R modelového roku 2023 začíná na 376 900 korunách, cestovně přichystaný Triple Black v plné parádě pak přeleze 600 000 hranici.

 

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist