ktm_duben




GS Trophy 2022 se uskuteční v Albánii. Bohužel opět bez nás

Jak ten čas letí… Tahle vypečená akcička BMW Motorrad, opakující se ve dvouletých cyklech, se bude konat již poosmé, přičemž vůbec poprvé to bude v Evropě. Soutěže se zúčastní 22 tříčlenných mezinárodních týmů v sedlech jednotných motocyklů bavorské značky a šest z nich má být čistě ženských!

Nejdříve trochu toho pláče: již potřetí v řadě není v seznamu účastníků tým CEE, teda Central Eastern Europe, tady ten náš píseček. Střední Evropa se mohla účastnit pouze v ročnících 2012, 2014 a 2016, přičemž poprvé jeli sami Poláci a v dalších dvou ročnících jsme měli svého zástupce v jinak ze 2/3 polském týmu i my – Karel Řeháček v roce 2014 v Kanadě s týmem CEE celou GS Trophy vyhrál a o dva roky později Honza Žlábek v Thajsku skončil na „bramborovém“ čtvrtém místě. Ale pak šlus, přednost dostaly perspektivnější krajiny. Přeci jen je GS Trophy sice parádní soutěž, ale především to je marketingový nástroj, BMW jej nepořádá jen tak z plezíru, protože by nevědělo, do čeho sypat peníze. To potvrzuje i fakt, že v příštím ročníku, tedy 2022, bude na startu již šest čistě ženských týmů! Tedy bezmála čtvrtina startovního pole. V roce 2016 byl jediný na zkoušku, příště dva…

GS Trophy má za sebou už pěknou historii. V prvním ročníku 2008 jelo pět národních týmů Tuniskem, o dva roky později se soutěžilo v Patagonii, následně v Jižní Africe, Kanadě, Thajsku, Mongolsku a loni v únoru na Novém Zélandu. To bylo těsně před vypuknutím celosvětové pandemie koronaviru, tohoto ročníku se účastnilo rekordních 22 tříčlenných týmů a BMW tam posílalo neuvěřitelných 140 motocyklů, tehdy nových F 850 GS ve speciální úpravě. Na čem se pojede napřesrok v Albánii, to se zatím ještě neví, tipnuli bychom si totéž, možná v nějaké evoluční verzi. Stejně jako posledně na Novém Zélandu bude týmů 22, o šesti čistě ženských jsme již mluvili, a potom se zúčastní Brazílie, Čína, Francie, Německo (logicky), Indie, Japonsko, Latinská Amerika, Mexiko, Nizozemsko, Rusko, Jižní Afrika, Jihovýchodní Asie, Jižní Korea, Velká Británie a USA. Jestli se nemůžete dopočítat, máte pochvalu, jeden tým chybí. Tím posledním má být čínský tým, který byl kvalifikovaný na ročník 2020, ovšem nemohl se ho zúčastnit kvůli Covidu, jenž tehdy byl ještě pouze národní záležitostí. Tedy, mysleli jsme si to.

Jak celá GS Trophy funguje? BMW prostřednictvím svých vybraných importérů vyhlásí národní kola, kde se utkají motorkáři z té které země či území a jsou vybráni tři zástupci, kteří budou mít tu možnost (a čest) reprezentovat, nyní tedy v Albánii, v jednom z posledních koutů Starého kontinentu, kde se ještě dá legálně jezdit v terénu. Tam už letí jako VIP, bavorský výrobce dává k dispozici jak motocykly, tak výbavu, a začíná dobrodružství. Není to jen o tom, kdo dokáže nejrychleji zajet vytyčené denní trasy, tohle není Dakar, účastníci musejí plnit různé úkoly, které prověří jejich týmového ducha a navíc ne vždy přímo souvisejí s motocykly. Prostě takový malý branný závod na motocyklech BMW. Úplně máme svrbění…

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist