ktm_listopad




BMW připravilo 140 motorek pro blížící se GS Trophy

Že jste ještě o GS Trophy nikdy neslyšeli? Chyba, to je celkem vypečená akcička. BMW každé dva roky uspořádá v nějaké zajímavé destinaci ve vlastní režii soutěž mezinárodních tříčlenných týmů na jednotných motocyklech. Letos to bude na Novém Zélandu a pojede se na speciálních modelech F 850 GS, které vznikly pouze pro tuto akci.

Kapitoly článku

Poprvé se GS Trophy konala v roce 2008, to jelo pět týmů Tuniskem. O dva roky později se soutěžilo v Patagonii, následně v Jižní Africe, Kanadě, Thajsku, před dvěma lety v Mongolsku a příští rok v únoru to bude Oceánie, resp. konkrétně Nový Zéland. A počet týmů postupně narůstal až na současných 18, což bude asi tak organizační strop.

 

Co se účasti týče, je to jednoduché. Velké státy jako USA, Německo, Francie či Velká Británie mají svá vlastní kvalifikační kola, potom jsou tam regiony (Skandinávie, Jižní Amerika, Severní Afrika) a letos opět nebude chybět čistě ženský tým - ty nakonec budou dva, protože holky prý byly tak šikovné, že bylo obtížné vybrat jen tři. Co naopak chybět bude, a to již podruhé, je tým CEE, tedy Střední a Východní Evropa. Tady Němce podezřívám, že nás vyřadili záměrně, neboť tržně asi pro ně nejsme tolik zajímaví na to, abychom jim „vyžírali“ přední umístění – v roce 2014 totiž tým CEE ve složení dva Poláci a náš Karel Řeháček celou GS Trophy vyhrál a o dva roky později opět dva Poláci a náš Honza Žlábek zůstali jen těsně pod „bednou“…

Jak už bylo řečeno, celou akci kompletně zajišťuje BMW a ani si nechci představovat, kolik to ve finále stojí. Když už se tam totiž jednou kvalifikujete, máte servis jako profesionální závodník. Musíte se akorát dostavit, a pak si to užít. Letos to bude po letech opět na řadových dvouválcích – první tři ročníky byly na F 800 GS, potom další tři na R 1200 GS (bylo potřeba udělat promo novému vodníku) a nyní se pojede na nových F 850 GS. Těch BMW na Nový Zéland brzy pošle rovných 140, což je výrazně více, než bylo 114 dvanáctistovek loni do Mongolska. A půjde o naprosto unikátní stroje, které na showroomech nenajdete.

Proč Bavoři pro ročník 2020 vybrali právě F 850 GS, je zřejmé. Kromě toho, že je tenhle menší model s velkým předním kolem do terénu jednoznačně vhodnější než korpulentní boxer, je to samozřejmě kvůli propagaci nového modelu. Osmpade je letošní novinkou, která se svým předchůdcem sdílí vlastně akorát základní linky, jinak je nová skrz naskrz včetně motoru, jenž má teď 270stupňové přesazení ojničních čepů a je to na jízdu úplně něco jiného než to staré jádro. Do toho nové šasi, spousta elektroniky…

Čím se budou F 850 GS Int. GS Trophy 2020 lišit od běžné produkce? Začne to barevným provedením, takovéto černo-žluté se zlatými bezdušovými ráfky a kluzáky přední vidlice se vůbec prodávat nebude. Jinak si ale budete moci u dealera nakonfigurovat úplně stejnou motorku. Pokud tedy chcete stroj, který samo BMW bere na soutěž, pište si: Všechny stroje dostanou bohatou příplatkovou výbavu, s níž byly rovnou zadány do výroby, jezdcům bude svezení usnadňovat semiaktivní tlumič Dynamic ESA, bude tady lepší kontrola trakce, obousměrné rychlořazení, offroadové motorové módy, LED světla, samozřejmě ten velký barevný 6,5“ barevný TFT displej, příprava pro navigaci, vyhřívané hefty, zubaté pneumatiky, nosič a koncovka výfuku HP Sports.

Opravdový terénní stroj vhodný pro osmidenní zápolení v nádherné krajině Nového Zélandu ovšem potřebuje ještě další doplňky. Proto géesa dostala o 14mm vyšší řídítka s kryty páček (bohužel jen plastovými, čekali bychom něco odolnějšího), zubaté endurové stupačky s nastavitelnými páčkami a ergonomický trojúhelník doplňuje sportovní Rallye sedlo, k němuž patří i voděodolný batoh určený pro uchycení na místo spolujezdce. Na motoru objevíte nerezové padací rámy a hliníkový šusplech, před chladičem LED mlhovky, na předním světle plastový kryt (často se pojede ve skupinách a šutry budou lítat, na to vezměte jed) a nad ním výškově stavitelné touringové plexi. Což je mimochodem celkem zajímavá volba, protože jinak se nás BMW snaží ve svých výbavových kitech přesvědčit, že do terénu patří plexi maličké (měli jsme ho i my na našem dlouhodobě testovaném F 850 GS a byla to jedna z věcí, která nikomu z nás moc nevoněla), a na vlastní soutěž, která probíhá hlavně mimo asfalt, namontuje velké cestovní… Každopádně takovéto F 850 GS by nám mohlo přistát bez garáži i bez výletu na Nový Zéland, ačkoli tomu bychom se taky nebránili :-D

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist