Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Podle mne BMW reaguje na zmenu. Zmenu v mysleni uzivatelu. Uz nepotrebuje prodavat motorky motorkarum co si umí poradit sami a postarat se o svoji motorku v garazi. Potrebuje trdla s plnymi penezenkami co budou pravidelní zakaznici jejich servisu. V podstate budou jejich vazaly.
Nemuze upadající zapad udelat neupadajici vyrobek, to by spolu nehralo. Ti co tomu fandi mi pripadaj, ze si platí za lano na kterem se maji obesit.
Tenhle systém - robotizovanou manuální převodovku - BMW už nasadilo - před 25 lety v E46 M3 pod názvem SMG. Mělo to formu zařízení přišroubovaného k manuální převodovce místo táhla řazení a spojkového válce.
Teoreticky to bylo perfektní, bylo to živější než klasický automat v ne-M motorizacích, který v té době neměl dobré zamykání měniče. Prakticky to mělo pár záludností a bylo to poruchové. Polovina majitelů to časem odmontovala a dala tam místo toho řazení a spojkový pedál z manuální verze. Klasické automaty s hydroměničem se osvědčily mnohem lépe. Byly bezproblémové (na poměry BMW) a uživatelsky přívětivější - řadí to naprosto plynule a popojíždět to může jak dlouho chce, žádná spojka se tam nehobluje.
Jsem zvědavej, jestli se v BMW jednou rozhoupou a dají tam hydroměnič a planetové převody řazené mokrými spojkami jako v klasickém automatu. Všechny LC modely GS jsou stejně těžké jak kráva, tak těch 20kg navíc už nehraje roli.
Vzhledem k tomu, že velká část uživatlů této značky jsou hltači kilometrů na silničních obludách, tak se divím že s tím přišli tak pozdě. Navíc s takovým polovičatým řešením. Jako když si kutil dělá automat doma.
Zájemci se vždy najdou, kór u této značky a já jsem rád za každé rozšíření portfolia. Takže proč ne.
Říkal jsem si, kdy se BMW pochlapí a udělá automatickou převodovku. Titulek fajn, realita ale dost na půl. Takže Honda může být i nadále v klidu.
Baví mě zase ti hladatelé toho jediného správného motorkaření, co tu automaty u motorek odsuzují. Moc legrační. To bych se tu mohl být v prsa, že jediný správný motorkář krotí skoro 50 let starý bajk a všechno potom je už pro barbíny. Co? :)
Na motorce mi řazení se spojkou vůbec nevadí, ba naopak. Měl jsem i několik skútrů, ale tam mi to scházelo. Pro mě to jen prodražuje výrobek a je tam další věc, co se může vysypat.
Ten jejich boxer je na světě už hodně dlouho a pravděpodobně tu bude navěky - pořád je to hezký a jezdí to velmi dobře. A ten nový automat by měl být dobrý - líbí se mi to až na tu absenci spojkové páčky!
neviem, cim je jazda bez spojky o tolko lepsia ako so spojkou. neskusal som to, takze naozaj neviem. ked uz mam radit, tak vymacknut spojku je to najmenej. pripada mi to ako dalsia hlupost, ktora usetri 0,0prd sekundy na to, aby sa potom mohli dlhsie fotit do telefonu.
honda (a dalsi, co ju napodobnuju) nas so svojimi pripecenymi napadmi za chvilu dostane tam, kde su teraz auta. budu povinne kamery co citaju znacky a nedovolia nam ist rychlejsie, ako si precitaju, trasu volanom pri prejazde niecoho, co sa im zda ako cestny pruh a dalsie, co ani nepoznam. tiez to pred rokmi zacinalo ako super ficr. a aj dalsie kraviny, ktore nikto v autach nechce. napodiv, vsetky auta maju bluetooth, ale telefon si s nim nevie sparovat nikto, asi to je v bmw, mb atd sialene draha priplatkova vybava. a ani nie je rusicka nespojeneho telefonu v priestore vodica za jazdy. co je asi jedina vec, co by naozaj prospelo bezpecnosti premavky.
ale aby sme sa vratili k motorkam, spojka ma podla mna svoje vyuzitie hlavne ak veci nejdu ako na route66, cize furt rovne a bez problemov. napriklad zavrcanie motorom v zapche na upozornenie (ano, nejaky sudruh moze namietat, ze mame stat v zapchach rovnako ako auta), je predsa len brane ako menej agresivne upozornenie ako vytrubovanie. dalej na otockach s uzkym polomerom, kadejakom minposuvani s vypnutym motorom a podobne v dlhom vypocte roznych situacii. nehovoriac o vyuzivani gyroskopickeho ucinku motora, ked potrebujeme motor drzat v otackach a napriek tomu spomalovat. skratka vymacknuta spojka a zavrety plyn nie je to iste.
takze za mna v motorke rozhodne nie.
Ja jsem typicky zakaznik motorek s automatem. Pote co Honda vice rozjela DCT tak mne zacalo o to vice jezdit na motorce. A je to stejne jako v aute, taky tam mam automaty a nikdy jinak. Kdo chce MT at si kopim MT. Nemam pocit, ze bych diky automatu o neco na motorce prisel. Porad si muzu radit manualne, porad si muzu delat milion veci. Je to super, ze je tu moznost volby.
A uprimne, za 10-15 roku, az bude 95 % produkce v elektru uz nebude, bohuzel, treba niceho z toho
Bavorák si jede svoji lajnu a postavil přeci i géeso co jezdilo samo. Určitě jsou tvůrci zkušení, ale konkrétně stroje na daleké cestování by měly být jednodušší. Přehnaná elektronizace je na škodu, neboť na dalekých cestách znehybní stroj třeba jen banální závada, která je i v lepší civilizaci podle druhu značky těžko opravitelná. Myslím, že když podělanej regulátor napětí řekne prostě dost, můžeš mít na mašině výbavu jakou chceš a i sebelepší dílna s tím v krátkém časovém úseku (někdy i v dlouhém) nic nezmůže. Moje osobní zkušenost z loňského "utopení" mašiny a vyzkratování elektriky v Itálii. Mnohé servisy nejsou vůbec na přetechnizovanou elektroniku připraveny a daleko od domova jste prostě v háji. Nyní sedlám stroj, který v Evropě málokdo potká, také řádně prošpikován elektronikou a ten až někde v dáli klekne, bude hodně zajímavé co s ním, neboť ho nikdo nezná. Prostě jsem ujetej na mastodonty, tak jsem to risknul.
jazda na moto bola pre mna vzdy o spojeni stroja a cloveka s tym ze ja ten stroj chcem ovladat. ja chcem radit mackat spojku, brzdit. nerozumiem ze niekto chce moto s automatom. ale proti gustu..
Výborně, zase bude moct řídit víc neschopných dřeváků, co byli schopni spálit spojku před první výměnou oleje... ale kdy přijde asistent, který je naučí, že levá zatáčka se nejezdí protisměrem?
Hledíce na tyto stránky:
https://www.bmwmotorcycles.com/en/engineering/automated-shift-assistant.html
... dovolím si doplnit, že ASA není "Automatický asistent řazení" ani "Automatic Shift Assistant" jak se píše zde na M.cz v článku, ale Automated Shift Assistant tedy "automatizovaný" asistent řazení, což podle mého názoru není to samé.
Krátké video k Automated Shift Assistant (ASA) je zde:
https://youtu.be/Sz_CCp6f3j8?si=bIGwPWhp9HXE0bqm
Zatím to vypadá, že BMW v tomto ohledu nedožene Hondu, ani kdyby mu jela naproti , protože její možnost výběru včetně E-Clutch se zachováním spojkové páky s výbornou možností fungovat "ručně ", je jako zářící den proti pozdnímu probuzení.
Prečo to nespraviť jednoducho ako Honda, keď sa to dá aj zložito - si povedali chlapci v BMW a páčku spojky odmontovali úplne
Hondácke riešenie je veľmi elegantné a necháva na jazdcovi aby si vybral ako bude radiť, čo je super aj v prípade poruchy. Mechanická časť spojky bude fungovať a nehrozí, že ostanete visieť kvôli poruche elektronického radenia.
Trošku podcené promo od BMW , nenašel jsem nějaké video co by ukazovalo jak to funguje . Co si mám představit pod pojmem elektromechanický akumulátor ? Setrvačníky tam nevidím / tak mohutné aby mohly řadit / vypadá to spíše jako motokry / servomotorky bo krokáče / . Mám pocit, že tu bude chyba v překladu . Ale už bylo na čase aby BMW přišla z automatem u motokry , hodně lidí z tohoto důvodukoupí Hondu . Díky za článek
Jsem velmi rád, že jsem na stará kolena sehnal ještě stařičkou, sociální verzi GéeSa bez ABS a ESA. I tak je na tom těch skopičin na můj vkus až moc. Ale tohle je a bude opravdu jen pro ty, co peníze neřeší. Moc by mě zajímalo, jak to bude následně s prodejností těchto přetechnizovaných monster po 10i a více letech.
Tomuto trendu "pro pohodlí vše" moc nerozumím. Kam se vytrácí skutečná radost z ježdění, mačkání spojky, řazení?
BMW,
aneb proč dělat věci úplně jednoduše, když to jde i velesložitě.
Jediná závada takto vymyšleného systému - šťastný majitel se nedostane svépomocí do servisu. Tudíž si budem muset vyřidit platinovou kartu u té jedině správné odtahovky.
K mechanickému ovládání: ze schématu je zřejmé, že při mechanickém ovládání by musela řadící páka kromě přestavení převodovky přes ozubený převod “pohánět” elektromotor a to by asi nebylo dobré. Takže páka asi bude mít pouze funkci spínače.
Je to stejné jako u auta. Nechceš to bráníš se tomu. Ale jednou vyzkoušíš automat a nechceš nic jiného. Jezdím teď DCT
Podle mne BMW reaguje na zmenu. Zmenu v mysleni uzivatelu. Uz nepotrebuje prodavat motorky motorkarum co si umí poradit sami a postarat se o svoji motorku v garazi. Potrebuje trdla s plnymi penezenkami co budou pravidelní zakaznici jejich servisu. V podstate budou jejich vazaly.
Nemuze upadající zapad udelat neupadajici vyrobek, to by spolu nehralo. Ti co tomu fandi mi pripadaj, ze si platí za lano na kterem se maji obesit.
Tenhle systém - robotizovanou manuální převodovku - BMW už nasadilo - před 25 lety v E46 M3 pod názvem SMG. Mělo to formu zařízení přišroubovaného k manuální převodovce místo táhla řazení a spojkového válce.
Teoreticky to bylo perfektní, bylo to živější než klasický automat v ne-M motorizacích, který v té době neměl dobré zamykání měniče. Prakticky to mělo pár záludností a bylo to poruchové. Polovina majitelů to časem odmontovala a dala tam místo toho řazení a spojkový pedál z manuální verze. Klasické automaty s hydroměničem se osvědčily mnohem lépe. Byly bezproblémové (na poměry BMW) a uživatelsky přívětivější - řadí to naprosto plynule a popojíždět to může jak dlouho chce, žádná spojka se tam nehobluje.
Jsem zvědavej, jestli se v BMW jednou rozhoupou a dají tam hydroměnič a planetové převody řazené mokrými spojkami jako v klasickém automatu. Všechny LC modely GS jsou stejně těžké jak kráva, tak těch 20kg navíc už nehraje roli.
Vzhledem k tomu, že velká část uživatlů této značky jsou hltači kilometrů na silničních obludách, tak se divím že s tím přišli tak pozdě. Navíc s takovým polovičatým řešením. Jako když si kutil dělá automat doma.
Zájemci se vždy najdou, kór u této značky a já jsem rád za každé rozšíření portfolia. Takže proč ne.
Říkal jsem si, kdy se BMW pochlapí a udělá automatickou převodovku. Titulek fajn, realita ale dost na půl. Takže Honda může být i nadále v klidu.
Baví mě zase ti hladatelé toho jediného správného motorkaření, co tu automaty u motorek odsuzují. Moc legrační. To bych se tu mohl být v prsa, že jediný správný motorkář krotí skoro 50 let starý bajk a všechno potom je už pro barbíny. Co? :)
https://motosvet.cz/novinky/1725-bmw-r1300-gs-dostava-automatickou-prevodovku.html tady je to popsaný trochu podrobnějc
Na motorce mi řazení se spojkou vůbec nevadí, ba naopak. Měl jsem i několik skútrů, ale tam mi to scházelo. Pro mě to jen prodražuje výrobek a je tam další věc, co se může vysypat.
Ten jejich boxer je na světě už hodně dlouho a pravděpodobně tu bude navěky - pořád je to hezký a jezdí to velmi dobře. A ten nový automat by měl být dobrý - líbí se mi to až na tu absenci spojkové páčky!
ahoj.
včerejší Mottorad. tam je tak nějak nákres.
1 reakce
No konečne!
Absence spojkové páčky je za mne chyba. Pokud by tam byla, tak asi proč ne… Zajímavý systém na vykrytí nudných přejezdů v provozu a ve městech.
1 reakce
neviem, cim je jazda bez spojky o tolko lepsia ako so spojkou. neskusal som to, takze naozaj neviem. ked uz mam radit, tak vymacknut spojku je to najmenej. pripada mi to ako dalsia hlupost, ktora usetri 0,0prd sekundy na to, aby sa potom mohli dlhsie fotit do telefonu.
honda (a dalsi, co ju napodobnuju) nas so svojimi pripecenymi napadmi za chvilu dostane tam, kde su teraz auta. budu povinne kamery co citaju znacky a nedovolia nam ist rychlejsie, ako si precitaju, trasu volanom pri prejazde niecoho, co sa im zda ako cestny pruh a dalsie, co ani nepoznam. tiez to pred rokmi zacinalo ako super ficr. a aj dalsie kraviny, ktore nikto v autach nechce. napodiv, vsetky auta maju bluetooth, ale telefon si s nim nevie sparovat nikto, asi to je v bmw, mb atd sialene draha priplatkova vybava. a ani nie je rusicka nespojeneho telefonu v priestore vodica za jazdy. co je asi jedina vec, co by naozaj prospelo bezpecnosti premavky.
ale aby sme sa vratili k motorkam, spojka ma podla mna svoje vyuzitie hlavne ak veci nejdu ako na route66, cize furt rovne a bez problemov. napriklad zavrcanie motorom v zapche na upozornenie (ano, nejaky sudruh moze namietat, ze mame stat v zapchach rovnako ako auta), je predsa len brane ako menej agresivne upozornenie ako vytrubovanie. dalej na otockach s uzkym polomerom, kadejakom minposuvani s vypnutym motorom a podobne v dlhom vypocte roznych situacii. nehovoriac o vyuzivani gyroskopickeho ucinku motora, ked potrebujeme motor drzat v otackach a napriek tomu spomalovat. skratka vymacknuta spojka a zavrety plyn nie je to iste.
takze za mna v motorke rozhodne nie.
6 reakcí
Ja jsem typicky zakaznik motorek s automatem. Pote co Honda vice rozjela DCT tak mne zacalo o to vice jezdit na motorce. A je to stejne jako v aute, taky tam mam automaty a nikdy jinak. Kdo chce MT at si kopim MT. Nemam pocit, ze bych diky automatu o neco na motorce prisel. Porad si muzu radit manualne, porad si muzu delat milion veci. Je to super, ze je tu moznost volby.
A uprimne, za 10-15 roku, az bude 95 % produkce v elektru uz nebude, bohuzel, treba niceho z toho
1 reakce
Bavorák si jede svoji lajnu a postavil přeci i géeso co jezdilo samo. Určitě jsou tvůrci zkušení, ale konkrétně stroje na daleké cestování by měly být jednodušší. Přehnaná elektronizace je na škodu, neboť na dalekých cestách znehybní stroj třeba jen banální závada, která je i v lepší civilizaci podle druhu značky těžko opravitelná. Myslím, že když podělanej regulátor napětí řekne prostě dost, můžeš mít na mašině výbavu jakou chceš a i sebelepší dílna s tím v krátkém časovém úseku (někdy i v dlouhém) nic nezmůže. Moje osobní zkušenost z loňského "utopení" mašiny a vyzkratování elektriky v Itálii. Mnohé servisy nejsou vůbec na přetechnizovanou elektroniku připraveny a daleko od domova jste prostě v háji. Nyní sedlám stroj, který v Evropě málokdo potká, také řádně prošpikován elektronikou a ten až někde v dáli klekne, bude hodně zajímavé co s ním, neboť ho nikdo nezná. Prostě jsem ujetej na mastodonty, tak jsem to risknul.
7 reakcí
jazda na moto bola pre mna vzdy o spojeni stroja a cloveka s tym ze ja ten stroj chcem ovladat. ja chcem radit mackat spojku, brzdit. nerozumiem ze niekto chce moto s automatom. ale proti gustu..
2 reakce
Výborně, zase bude moct řídit víc neschopných dřeváků, co byli schopni spálit spojku před první výměnou oleje... ale kdy přijde asistent, který je naučí, že levá zatáčka se nejezdí protisměrem?
2 reakce
Hledíce na tyto stránky:
https://www.bmwmotorcycles.com/en/engineering/automated-shift-assistant.html
... dovolím si doplnit, že ASA není "Automatický asistent řazení" ani "Automatic Shift Assistant" jak se píše zde na M.cz v článku, ale Automated Shift Assistant tedy "automatizovaný" asistent řazení, což podle mého názoru není to samé.
Krátké video k Automated Shift Assistant (ASA) je zde:
https://youtu.be/Sz_CCp6f3j8?si=bIGwPWhp9HXE0bqm
Zatím to vypadá, že BMW v tomto ohledu nedožene Hondu, ani kdyby mu jela naproti , protože její možnost výběru včetně E-Clutch se zachováním spojkové páky s výbornou možností fungovat "ručně ", je jako zářící den proti pozdnímu probuzení.
1 reakce
no něco , už je https://www.youtube.com/shorts/Sz_CCp6f3j8
4 reakce
Prečo to nespraviť jednoducho ako Honda, keď sa to dá aj zložito - si povedali chlapci v BMW a páčku spojky odmontovali úplne
Hondácke riešenie je veľmi elegantné a necháva na jazdcovi aby si vybral ako bude radiť, čo je super aj v prípade poruchy. Mechanická časť spojky bude fungovať a nehrozí, že ostanete visieť kvôli poruche elektronického radenia.
2 reakce
Trošku podcené promo od BMW , nenašel jsem nějaké video co by ukazovalo jak to funguje . Co si mám představit pod pojmem elektromechanický akumulátor ? Setrvačníky tam nevidím / tak mohutné aby mohly řadit / vypadá to spíše jako motokry / servomotorky bo krokáče / . Mám pocit, že tu bude chyba v překladu . Ale už bylo na čase aby BMW přišla z automatem u motokry , hodně lidí z tohoto důvodukoupí Hondu . Díky za článek
3 reakce
Jsem velmi rád, že jsem na stará kolena sehnal ještě stařičkou, sociální verzi GéeSa bez ABS a ESA. I tak je na tom těch skopičin na můj vkus až moc. Ale tohle je a bude opravdu jen pro ty, co peníze neřeší. Moc by mě zajímalo, jak to bude následně s prodejností těchto přetechnizovaných monster po 10i a více letech.
Tomuto trendu "pro pohodlí vše" moc nerozumím. Kam se vytrácí skutečná radost z ježdění, mačkání spojky, řazení?
5 reakcí
Další pitomost pro snoby.
1 reakce
Já chci vědět, jak budu túrovat motor na křižovatce!
2 reakce
BMW,
aneb proč dělat věci úplně jednoduše, když to jde i velesložitě.
Jediná závada takto vymyšleného systému - šťastný majitel se nedostane svépomocí do servisu. Tudíž si budem muset vyřidit platinovou kartu u té jedině správné odtahovky.
Berlínská značka
1 reakce
Tak to chci vidět, tolik maličkých bazmečků a mechanizmezečků, to se bude krásně sypat ven i dovnitř...
U BMW jsem to čekal už dávno.
1 reakce
Pokrok nezastavíš, ale ještěže to nepotřebuju
K mechanickému ovládání: ze schématu je zřejmé, že při mechanickém ovládání by musela řadící páka kromě přestavení převodovky přes ozubený převod “pohánět” elektromotor a to by asi nebylo dobré. Takže páka asi bude mít pouze funkci spínače.
4 reakce
A pridu dalsie zvolavacie akcie tak typicke pre BMW poslednych rokov.