BMW má nový velký boxer, který zažil zajímavou premiéru

Motorku s novým motorem a jménem Departed si patrně nikdo nikdy nekoupí, jde totiž o zakázkovou stavbu z japonské dílny Custom Works Zon. Podoba nového Bawce je tak zatím neznámá, každopádně na nás v Mnichově kují něco nového, klasického a asi i pořádně velkého. Jinak by si nedali tak záležet s formou prezentace nové pohonné jednotky.

BMW má nový velký boxer, který zažil zajímavou premiéru

Kapitoly článku

O větším boxeru 1250 se toho napsalo hodně, vlastně plnil stránky už od začátku roku 2018. A na podzim ho prostě BMW ukázalo. S novým motorem je to jiné, nikdo ho nečekal a on se z ničeho nic na japonské výstavě Mooneyes Show v Yokohamě objevil. A sázím ruku do ohně, že většina z 15 000 návštěvníků, kteří jednodenní přehlídku upravených aut a motorek každoročně navštíví, neměli vůbec páru o tom, že mají před sebou prototyp fungl nového motoru BMW. Teď si doma určitě drbou hlavu a přemýšlí, že kdyby o tom věděli, snažili by se o něm zjistit něco víc.

Kdo ví, jestli vůbec zná nějaká technická data dvojice stavitelů Yuichi Yoshizawa a Yoshikazu Ueda, které pro tento projekt továrna oslovila. Proč si Němci vybrali právě tuhle dvojku, vysvětluje zástup cen a ocenění posbíraných jejich výtvory po celém světě. Ostatně i Departed si odvezl z 27. ročníku Hot Rod custom show při své premiéře hlavní cenu a několik dalších. Je vidět, že BMW sáhlo po těch pravých.

Ona by jejich stavba nejspíš zvítězila i se stařičkým boxerem nebo s moderním agregátem z Nine T, protože jde o věc, co se jen tak nevidí. Jeho nízká silueta má připomínat stroje Ernsta Henneho, který na BMW překonal ve 20. a 30. letech několik rychlostních rekordů. Naprostým úletem jsou kola. Předních 21 palců ještě známe z běžné produkce, zadní je ale ještě větší, má dokonce palců 26! Dojem umocňují ještě pneumatiky s nízkým profilem, které jsou na hliníkových kolech nazuté. Z hliníku byla vytočená i přední vidlice, zatímco zadní kyvka a příhradový rám je vyrobený z ocelových trubek. Kompletní karoserie je ručně tvarovaná a náležitě vyleštěná.

A co ten motor? No o něm se vlastně nic neví. V tiskové zprávě BMW neudává žádné informace, dá se z ní vyčíst jen to, že jde o velkoobjemový agregát. Vzhledem k jedinému nápisu na motorce R18 a k rozměrům těch obrovských hrnců se ale není těžké dovtípit, že se budeme pohybovat okolo úctyhodného objemu 1 800 kubíků. Hádáme, že se BMW po letech opět vrátí do segmentu chopper/cruiser, kde se bude cítit vzduchem a olejem chlazený motor jako doma. Podle vzhledu motoru to také vypadá, že by nová motorka mohla být šmrncnutá retrem, agregát vzhledově připomíná boxery z konce 60. let. Kryty hlav a motoru se nicméně můžou měnit do aleluja, co se ale měnit nebude, je rozvod OHV. I ten prozrazuje, do jakého segmentu se BMW chystá a potvrzuje to i forma prezentace. R NineT také bylo od začátku spjaté s café racer scénou a velkou měrou k jeho popularizaci přispěl i Roland Sands. Že bysme nakonec opravdu dočkali německého Diavel killera? Nebo to bude evropský bič na H-D?

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist