hsq_zari_mx1




Beta představuje modely 2021

Toskánský výrobce Beta rozhodně nezůstává za konkurencí pozadu a představuje svou modelovou řadu soutěžních endur pro rok 2021. Vzhledem k tomu, že to nejdůležitější se událo již u modelového roku 2020, letos není inovací až tolik.

Italské značce Beta se daří, a to nejen po obchodní stránce, ale také po stránce sportovní. Jejich tovární jezdec Steve Holcombe vydřel titul mistra světa 2019 v kategorii E3 a aby toho nebylo málo, v kategorii Enduro GP se stal mistrem světa také Brad Freeman. Výsledky továrního týmu jsou obrovskou motivací pro celý vývojový tým, který loni představil zbrusu novou modelovou řadu soutěžních endur, která má s předchozí generací jen málo společného.

My jsme si dvacítky vyzkoušeli už lošké léto v Itálii a je pravda, že zanechaly skutečně dobrý dojem. I nadále je na výběr mezi osmi modely, přičemž čtyři jedou ve dvoutaktním rytmu a čtyři ve čtyřtaktním. Konkrétně se jedná o dvoutaktní 125 RR, 200 RR, 250 RR a 300 RR a čtyřtaktní 350 RR, 390 RR, 430 RR a 480 RR.

U jednadvacítkových modelů máme vylepšenou podsedlovku, která má být nyní odolnější a robustnější, dále vylepšené víčko nádrže, inovované sedlo s jinou pěnou, nebo lépe chráněný airbox s lepším uchycením bočního plastu, který zaručuje jednodušší přístup ke vzduchovému filtru.

Továrna zapracovala také na elektronice s lepším nabíjením, vylepšila přístrojový panel, což se týká především ukazatele rychlosti. Celkem zásadní inovací je nastavení a úprava přední, plně stavitelné vidlice ZF, ale také zadního stavitelného centrálního tlumiče. Kromě technických inovací došlo i na vzhled, kdy se enduro modely 2021 zahalily do výrazně červené barvy.

Nový Xtrainer 250 a 300

To neplatí pro nový Xtrainer, který spolehlivě poznáme podle modro červeno bílé barevné kombinace. Xtrainer je neskutečně oblíbeným endurem, které jeden čas fabrika nestačila vyrábět a který se dlouho na prodejně neohřál.

Jde o menší hravé enduro s velice jemným a neagresivním dvoutaktním motorem, které si automaticky mixuje olej s benzínem, ostatně tak, jako je tomu u ostrých soutěžáků řady RR. Beta Xtrainer má níže položené sedlo (910mm), váží 98 kilo a lze si pomocí přepínače map zvolit charakteristiku motoru pro rychlejší palbu anebo naopak precizní jízdu členitým terénem. Xtrainer je k dispozici s motorem 250 ccm anebo 300 ccm.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Související firma
  • Motopalič

    Naše společnost je ryze česká firma, která si vzala za cíl dovážet na český trh kvalitní produkty z oblasti motosportu. Dnes je firma strategickým dodavatelem a přímým distributorem výrobků předních světových producentů, jako jsou Bel Ray, Beta, Delta Breaking, Reikon, Scott, Sidi či Vertex a to jak...




TOPlist