husqvarna_svartpilen_801_2




AJP předvádí svou královnu PR7 a další menší verze PR

Portugalská značka slaví třicet let existence a v Miláně předvádí svou kompletní řadu, která staví na velkém PR7, ale i menších PR5, PR4 a PR3. Na expozici se objevují jak endura na chlupatých pneumatikách, tak motardy na hladkých pryžích.

Kapitoly článku

Za vlajkovou loď portugalské značky AJP se dá považovat rally mašina PR7 se čtyřtaktním jednoválcovým bucharem o objemu 600 ccm. Už při prvním pohledu je jasné, že tohle ájépéčko to myslí se svižným cestováním vážně, a vůbec nejlépe si ho užijeme v terénu, kdy se občas prolétneme vzduchem a nebo vyšplháme prudší výjezd. Přední stavitelná vidlice Sachs disponuje zdvihem 300mm a zadní centrální tlumič od stejného výrobce 280mm. Nádrž pojme sedmnáct litrů a je umístěna pod sedlem, ostatně tak, jak to mají i další menší mašiny. Sedmička bez naplněné nádrže váží 148 kilo, což není vůbec špatné a sedlo ležící ve výšce 92 centimetrů poukazuje na větší offroadové ambice. Kapalinou chlazený jednoválec krmí elektronické vstřikování a v převodovce se zabydlelo šest rychlostí.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

PR5 je k dispozici ve verzi Extreme a Enduro. Pětka je asi nejžádanějším modelem, který staví na kapalinou chlazeném jednoválci o objemu 249 ccm, který startuje elektrický startér, je plněn vstřikováním a má šestistupňovou převodovku. Nový model má upraven digitální panel a jisté změny se dotkly také mapování motoru za účelem lepšího výkonu v nízkých otáčkách. Kromě terénních PR5 se nabízí ještě verze Supermoto na silničních sedmnáctkových kolech s drátěným výpletem. Pro všechny AJP bez rozdílu je velice charakteristickým prvkem hliníkový rám a černo červeno bílá kombinace.

Model PR4 je k dispozici s motory chlazenými vzduchem o objemu 233 ccm a 124 ccm. Čtyřky stojí výhradně na „dospělých“ kolech, tedy jedna dvacet na předku a osmnáct na zadku. Model 240 je k mání jako Supermoto, Enduro Extreme a Ultrapassar, což je motorka s o něco více trialovým zaměřením. Dváca je potom ve verzi Supermoto a Enduro Pro.

PR3 je základním modelem pro široké spektrum motorkářů a cílí především na mladé jezdce, kteří s offroadovými stroji teprve začínají, ale naopak také na starší bahňáky, kteří už nemají závodní ambice, ovšem chtějí si občas v terénu povyrazit. Bezesporu přivítají sedlo 84 cm nad zemí a hmotnost 104 kilo. PR3 je ve verzi Enduro i Supermoto, přičemž Enduro je na menších kolech, tedy devatenáct palců na předku a sedmnáct na zadku. Také zde je možnost vybírat PR3 s motorem 125 ccm a nebo 240 cm.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
TheThomson přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist