husqvarna_svartpilen_801_2




Co čeká Moto Morini? Rozhovor s novým čínským majitelem

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PetanB (9) napsal 13.10.2023 v 15:56

Zhongneng motor 289ccm mám po prekitovani v AJP SPR 250ce a jede moc dobře a spolehlivě. Údajně je to kopie starší Hondy, ale to vůbec nevadí, spíš naopak. Čína si umí vybrat co má koupit nebo kopírovat. Ceny jsou pochopitelně nižší ND dostupné za přijatelné ceny, tak proč to nevyužit. Třeba americký motorky vyráběné ve státech mají do EU pevné clo 36% plus české DPH 21%. Takže za motorku prodávanou za cenu 550tis. CZK dostane výrobce čtvrt milionu a to ještě možná. Takže úvaha zní, jaká je výrobní cena USA motocyklů? Nabízí se odpověď že hodně podobná jako u těch čínských, navýšena o české DPH a clo EU.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 08.12.2018 v 21:28

Myslíš pana Papežíka, Zmuline ?

zmulin (371) napsal 07.12.2018 v 20:22

Hrochi,ozkousej treba ebay,maniacmoto.de a nebo se pokus hledat dal.Ja mel na Benelli všecko do 14ti dnů a to je podobnej exot.Nejaky díly ma taky ten starší pan v Brandejsku.Jen to chce holt víc hledat

hrochi (155) napsal 04.12.2018 v 00:16

Má tu někdo Morini? Ne? Škoda. Za jak dlouho dodají třeba sací ventil na ročník 2008?

pistapista31 (20) napsal 03.12.2018 v 22:15

alesmoto mysleno kvalitou v eu ktora samozrejme sa neda porovnať s činou ta je furt na rovnakej urovni skôr som naražal na časovú dostupnosť dielov na čínske moto

Petřičák (184) napsal 03.12.2018 v 22:05

IvanDvoutakťák: OK, jak to souvisí s tématem? Rituál nemusí být dán pouze tradicí, ale může to být cokoliv, co si právě vymyslím. Mě prostě ve chvíli psaní přišla cool ta dýka. Jestli to měl být pokus mě nějak zesměšnit a přitom nereagovat na mnou popsané teze, pak byl docela trapný. P. S. Katanu si kvůli tomu fakt kupovat nehodlám. Ani k Vánocům, ale díky za tip.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 03.12.2018 v 21:40

Rituální sebevražda (sepuku) samurajskou "dýkou" wakizaši uchovala
samuraji čest, což byl opravdu jiný "případ" , Petřičáku

Petřičák (184) napsal 03.12.2018 v 17:30

alesmoto: Se zauvažováním nemám problém, dokonce mě to baví. Mohu vědět kterým směrem mám svou pozornost upnout?
IvanDvoutakťák: V pohodě, já jsem se snažil poukázat na princip.
S čínskými partnery sem tam pracovně do kontaktu přijdu a rozhodně jsem nikdy nenarazil na žádné "rudé nebezpečí". Jsou to úplně normální lidi jako kdokoli jiný. Mě by jen zajímalo za co si tu v Evropě budeme za pár let ty čínské či japonské motorky kupovat. Už teď drží celá EU pohromadě jen díky QE. Když outsourcujeme veškeré know-how, co potom budeme zbytku světa prodávat abychom si na jejich zboží vydělali? Pokud teda nespácháme dřív rituální sebevraždu dýkou emisních regulací.

Petrcx (3) napsal 03.12.2018 v 16:39+1

Já to vidím asi takhle.Prostě ze špaget přejdou na rejži ,jako v restauraci.Největší problém mám s těma ťamanskejma jmenama.To se prostě neda vyslovit.A Když se na to soustředim tak když to dořeknu do půlky slova a už nevim co jsem řekl na začátku slova,natož nakonci.Jinak, morini by stejně skončila takže bych to asi skousnul,pokud tedy dodrží že vývoj a část výroby pojede dál v italii.Co mě štve mnohem víc když firma nebo podnik vydělává,příp.má jméno ve světě a i tak se to prodá.Na to jsou v ČR experti.Nebo když se tají výrobce.A naštěstí pořád jede většina tradičních výrobců.Ukončil bych to tím že soudruh Rakosník nemluvil úplně blbě a uvidíme v příští pětiletce

alesmoto (36) napsal 03.12.2018 v 16:06

pistapista - Kvalita už není co byla?
Tak max. jdou číňaňi dolu? Obrat k lepšímu jsem nezaznamenal. A to mě těch čínskejch střepů projde rukama fakt dost.
Petřičák - nebuď pesimista a trochu občas zauvažuj, ať nejsi sám za pitomce a idiota.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 03.12.2018 v 14:10

Petřičáku, tady jsme na "motorkářském" serveru a tak tady neřešme degeneraci
mezikontinentálního byznysu, natož budování světlých zítřků "po bruselsku",
které nás tak jako tak neminou ...

hrochi (155) napsal 03.12.2018 v 09:37+1

Za mne spojení Itálie + Čína je OK resp. nutnost, lepší než to položit. Vývoj Italové uměli dobře, tím to ale končí. Problém byla vždycky cena a díly. Cenu stlačí outsourcing. A pokud budou vyrábět v Číně a nejčastější díly dodají hned z meziskladu Evropy či ostatní nejpozději za měsíc z Číny, tak je to pořád rychlejší než z Itálie. Tam díl trval tři měsíce, když byla letní dovolená nebo nebyl vůbec. Proč tu jezdí 25 let staří Japonci a na Italku nebyly díly v den co ji vyrobili?

jaro27 (78) napsal 03.12.2018 v 09:18

Držím Zhongnengu palce.
Inak, celkom by mohlo byť zaujímavé vybrať si motorku a rozhodnúť sa, či chcem 500 alebo 800 motor...

Petřičák (184) napsal 03.12.2018 v 07:19-1+1

Po přečtení článku se mi vybavují slova nedávno zesnulého Sergia Marchionneho: číňani nás (Fiat) dřív či později koupí. Není otázka jestli, ale kdy. Ta slova pronesl v době, kdy u něj páni z Asie byli s nabídkou, kterou bylo (prozatím) možné odmítnout. Objevily se spekulace, že v takovém případě by z FCA byly vyčleněny značky Maserati a Alfa Romeo jež jakožto rodinné stříbro musí za všech okolností zůstat v italských rukou. Takový plán je ale dle mého názoru naprosto mimo mísu, protože ani jedna z těchto značek nemá bez zázemí koncernu FCA šanci na přežití. Pro Čínu nejde o nic jiného než o nákup letitého evropského know-how, které prodáváme za babku, zatímco pod kuratelou Bruselu míříme k bankrotu (budujeme světlé zítřky). Pitomci co tu kvákají cosi o čínském komunismu mají buď IQ na hranici imbecility nebo jde o užitečné idioty. Ideologie tu vždycky byla jen proto, aby hlupákům vysvětlila, proč se mají nechat okrádat.

pistapista31 (20) napsal 03.12.2018 v 07:14

alesmoto dnes kvalita už nieje tou kvalitou co bola nieje to vyhodne kvalitne veci robiť pre vyrobcou, osobne ma skusenosť s dodanim nahradných dielov kde na keeway som čakal cca mesiac . Od skladu niekde v Azii to cestovalo cez dvoh dealerov. Byť niekde na cestach a čakať mesiac tak to by potešilo

alesmoto (36) napsal 02.12.2018 v 21:24

"své produkty vyváží do 60 zemí. Mimo jiné i do České republiky, kde tvoří páteř nabídky značky Yuki"
Jestli půjdou v obdobný kvalitě, co znám od Yuki, tak to asi daleko nedotáhnou...

Brukev (850) napsal 02.12.2018 v 17:00+1

Kucííí jste na Motorkarskym serveru ...MF ma jinou adresu

IvanDvoutakťák (5074) napsal 02.12.2018 v 15:02

Sekáču , nezapomínej(me) taky na to, že "to žlutý plemeno"
může tady v Evropě už očekávat nějakej "kálifát" . . .

pistapista31 (20) napsal 02.12.2018 v 12:48

sekáčmagor Či sa nam to pači alebo nie nám pomôže už iba nacionalizmus a s multikelturizmom nech už idu do riti travičkari a feťaci

sekáčmagor (128) napsal 02.12.2018 v 12:08+7

Romanko a všichni ostatní:vyplývá z toho že Sibyla měla pravdu že žluté plémě ovládne svět... Až skoupí v Evropě veškerý průmysl a půdu tak tady vytvoří rezervace pro původní obyvatelstvo a budou je ukazovat jako exoty kteři za pár zlatek nechali zlikvidovat původně nejrozvinutější světadíl na světě...

Romanko (1206) napsal 02.12.2018 v 11:00

Hog: Nepsal jsem o propojení indické Jawy s Čínou. Asi si mi nerozuměl. Jen jsem si povzdechl, že by, dle mého, bylo lepší, kdyby Jawu v ČR koupili a zachránili v "plné šíři" Číňani a že mi ta "Indická aktivita" nepřijde jako záchrana Jawy v ČR. Toť vše. A ten postarší gentleman rozhodně nevypadá na Číňana. A že byl u prezentace indické Jawy? No fajn, ale co z toho vyplývá?

JohnnyS08 (219) napsal 01.12.2018 v 19:42

Těm, kteří na základě osudu jednoho italskýho pidivýrobce věští záhubu evropský ekonomice, bych rád připomněl, že v Evropě pořád sídlí a vyrábí velkou část modelů top značky současný doby a- BMW, KTM a Ducati.

A co se Moto Morini týče, tak jak to čtu mezi řádkama, tak z toho bude v podstatě druhá Benelli, tj. takovej trojskej kůň pro čínský plečky. U velkejch 1200 modelů dost pochybuju o tom, že by je upgradovali pro Euro V, podle mě skončí s Euro IV a potom už bude značka dělat jen středoobjemový modely. O smysluplnosti paralení výroby dvouválců téměř identických objemů ve dvou různých konfiguracích bych taky celkem pochyboval, kdo ví, jak to dopadne...IMHO skončí u řaďáku, jako témeř všichni ve střední třídě.

PBM2 (114) napsal 01.12.2018 v 18:50+1

Co na to říct... S jistým povzdechnutím snad "Buďme rádi." Důvodem je to, že když si představíte, že v Evropě postupně zanikla a zanikne spousta klasických značek z ekonomických, technických a jiných důvodů a začnou sem proudit těžko definovatelné značky a výrobky ze světa v nejasné kvalitě, tak mi tato cesta přijde ještě jako to menší zlo. Značky, které známe, budeme potkávat dále, se servisním zázemím a prodejní sítí, která je vytvořena, a fakt, že finance drží v rukách Číňan, Japonec nebo Američan, není v takovém případě rozhodující. Rozhodující je, zda v takto vedených firmách budou vznikat dobré, kvalitní, cenově přijatelné a pro nás zajímavé "kousky", u kterých si rádi řekneme "Tak to bych si dokázal klidně u sebe v garáži představit".

JoskaH (444) napsal 01.12.2018 v 16:51

Ten pán z Číny patrně něco tuší o průmyslu obchodování...Nadšení, "srdíčko" a touha dělat "nej" motorky už přivedla do bankrotu nebo na jeho pokraj nejednu značku, italské obzvlášť.
Předpokládám, že tihle budou úspěšnější

papiboy (1260) napsal 01.12.2018 v 13:55

Marex , prekonaná bude, keď čínske motocykle vyhrajú viac pretekov, ako italské.
To si ale ešte chvíľu počkáme...

Marex (2570) napsal 01.12.2018 v 12:09

Ještě před pár lety bych si naliskal, kdyby mne jenom napadlo, že Číňan bude vyrábět nejhezčího naháče a já o něm budu snít.
I když jak tak koukám na ten červený retro kousek, jak mu nelícuje pod nádrží ten plast a to ani na sedlo,ani na nádrž, tak italská kvalita bude zjevně zachována.
Spíše však překonána.

papiboy (1260) napsal 01.12.2018 v 11:59+2

Moto Morini umiera už dlho, meno sa síce zachová, ale to bude asi všetko.
Bude to už iný svet.

Spomenul som si, že Agostini prvé preteky vyhrával na vlastnej Morini 175 Settebello a následne prvú fabrickú zmluvu mal s Moto Motini (od nich potom prešiel k MV Aguste).

To boli iné časy, všetko originál, žiadne klony a makety...

pistapista31 (20) napsal 01.12.2018 v 11:04+3

to je jeden z mnoha ukazovateľov ako perfektne ne/funguje ekonomika v eu, už mi to pripada ako zamer že v eu pracovať nebudeme len si užívať prachy ktore nam budu padať z neba

davidsoon10 (0) napsal 01.12.2018 v 10:51

Tak já nevím, ale článek mi vyzněl tak, jako by nový majitel říkal: "Všechno je špatně, celé to zničte a začněte od znova... a podle nás...". Je mi jasné, že MM se neprodávala jen tak, ale popravdě si moc neumím představit skútr MM...

zdenekp (122) napsal 01.12.2018 v 10:14+6

Dan66 - To, že se ti to nelíbí je tak asi vše co s tím uděláš. Ale je to stav, ke kterému se evropská ekonomika dopracovala vlastní silou. Důsledek chamtivosti, rozežranosti a lenosti celé EU populace. Všechen zisk výrobců čehokoli se prožral a na nutný rozvoj firem už nic nezbylo. Asie se k současné expanzi dopracovala svojí vyhlášenou skromností a pracovitostí.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist