Redakční podcast: Automatické spojky a zlaté USD vidle
Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Jan Rameš , Dominik Valášek | Zveřejněno: 23.4.2024 | Zobrazeno: 6 860x
Dneska si to s Honzisem uděláme trochu volnější a rozebereme dvě témata. Tím prvním jsou „sexy“ díly na motorkách aneb Opravdu potřebují mít i dvacetikoňové třístovky zlaté USD vidle? Tím druhým pak bude „automatizace“ motorek – Honzis totiž vyzkoušel novou elektronicky ovládanou spojku Hondy a já jsem přesvědčen, že se jedná o geniální nápad. A že sám jeden nápad mám…
První idea dnešního podcastu se zrodila jako potomek testování nových pětistovek Kawasaki ve Španělsku. Když se na japonské motorky „od zelených“ podíváte, nevypadají po stránce komponentů šasi o moc líp, než vypadaly japonské rozpočtové pětistovky už na konci devadesátek. A žádná velká kochačka to tedy není… Na druhou stranu vyladění funguje skvěle a není právě samotná funkce důležitější, než mít zlaté Öhlins-imitující USD vidle a dvojici čtyřpístů na každé třístovce, když to potom nesouzní dohromady?
A pak je tu téma „automatizace“. Protože když se nad tím zamyslíte, právě motocyklové převodovky jsou extrémně dlouho pořád stejné a inovací je v téhle oblasti jenom naprosté minimum. Proto nás hodně zaujala koncepce Hondy – motorka to za vás „odspojčí“, čímž sejme z ovládání motorky kus práce, aniž by vás jakkoliv připravila o velící funkci – řadička je pořád mechanická a pořád jenom vaše. Otevřela Honda dveře pro ostatní výrobce? A hlavně – máme tu pár značek, které nějakou formu automatizovaných převodovek či spojek měli mít už dávno.
Téma automatů je u motorkářů třaskavé, jde ovšem o to, jak se pojme. Přímo v podcastu jsme slíbili anketu, a tak se tedy o kousek níž ptáme – jak to máte vy?
Vedle toho, že si náš podcast můžete pustit přímo tady v přehrávači, najdete ho taky na Spotify, Apple podcastech a platformě Soundcloud.
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)