„Dělat věci správně.“ Velký rozhovor s novým šéfem zachráněného Nortonu
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Norton, archiv | Zveřejněno: 26.3.2021 | Zobrazeno: 8 326x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Norton, archiv | Zveřejněno: 26.3.2021 | Zobrazeno: 8 326x
koukám kecy od Nortonu,jak budou porážet Ducati jsou už pryč...bohužel Evropa neví už kudy kam..jsme závislý na Číně..a vypadá to,že teď už i Indii...kam ten svět spěje...
Chlapci, treba sa na to pozriet optikou majitela Nortonu. Nie cloveka, co si za tie prachy kupi 2 hondy s rovnakym vykonom ale vacsim plexi. Nas ani tak nezaujima koncova cena, ale skor
a) exkluzivita
b) spolahlivost
c) kvalita
Skusim vysvetlit na priklade z praxe. Horex sa vyrabal za ceny prevysujuce Norton a kedze tie ceny boli zle nastavene, krachol. Teraz sa vyraba znovu, ale ceny su o 1/2 vacsie, a vsetko slape ako ma.
Moje Nortony odjazdili uz okolo 6000 km. A okrem fatalnej poruchy prevodovky hned prvy tyzden, ziaden velky problem. Ale dnes mi po nastartovani z neho striekal benzin. No a co, pritiahni srobik na palivovej hadicke, ako minule, ze? No lenze ono to striekalo z vyfuku...a to je problem, ktory je dost tazko pochopitelny. Taketo veci treba zastavit, lebo my majitelia tychto skvostov ich sice milujeme, ale len velmi tazko ich mozme doporucit dalej. Beznym ludom. Pretoze existuju miliony bohatsich ludi, ako my, co Nortony doma mame, ale nikto z nich si ho nekupi, lebo na to nema... srdce, zaludok. Vyberte si, co sa hodi.
Ad kvalita- Norton je kvalitna a krasna motorka. Kym sa nepozries na cenu. Potom dost tazko pozeras na frezovany skvost ako MOTO MORINI, co je rovnako exkluzivna znacka s lepsim...vsetkym (okrem marketingu) za mensiu cenu.
Ked sa toto vyriesi, a dam na to krk, ze Indovia to zvladnu, rast Nortonu bude isty.
A prosim Vas, chlapci- ZABUDNITE na moje Commando. Buducnost rozhodne nepatri 2-valcovym 2- ventilovym vzduchacom. Ak kupili Norton, tak nie len kvoli 961-ke
Bez moderních linek se nikdy nedostanou na rozumnou cenu za motorku. Jsou Indové ready tam nalít dalšíxh x-desítek mega liber?
Uvidíme..
Já jsem teda hodně skeptický.
Hodne je toho v mentalite lidi. Podle jednoho pruzkumu by vetsina evropanu to rada dotahla vysoko v nejake korporaci. Naopak vetsina asiatu by chtela vybudovat velkou vlastni firmu...
Tá V4 vypadá famózne
"Ano, aktuálně máme 7000 m2 zastavěné plochy, a když budeme potřebovat, můžeme získat další. Máme nejmodernější výrobní prostory s kapacitou až 8000 motocyklů ročně. "
To jako v Číně nebo mají velkorysé plány jako nejmenovaná tuzemská značka?
Vyrábíme desítky a najednou totok :)
S ohledem na podobné články začínám nabývat dojmu, že se nám ten zaostalý východ, přesouvá mílovými kroky na západ..
Asi bych dnešní mladé generaci doporučil začít se učit čínsky.. Času teď máte dost..
Když ještě jezdily MS jednoválcové Nortony - to byla krásná doba. I když později nemohly konkurovat víceválcovým strojům,tak jezdci Dickie Dale,Gerold Klinger nebo Ginger Moloy a další byli pojmy. Dnes je všechno jinak,svět jde strašně rychle kupředu,technika je úžasná,ale pro mnoho lidí absolutně cenové nedostupná.
Norton je moje srdeční záležitost a zaplaťpánbůh, že to dopadlo alespoň takhle.
A pár roků ať to ještě vydrží - sice mě sere ,když pidlovocí kupují tradiční evropské značky, ale to jsme si posrali sami. Asiati pouze využili příležitost.
Snad anglickým motorkám pomůže brexit a nebudou jim svazovat ruce debility z Bruselu.
Long live Norton !
2 reakce
Tak teď už mě napadá jen jediné: kdy vstane z mrtvých BSA.
Tyhle reinkarnace jsou hezké v tom, že legendy "žijí", ale nevěřím jejich vesměs východním finálovým vlastníkům ani slovo o tom, že jde o jejich rodinné stříbro. Svět se veze na retro vlně, ale jakmile se ukáže, že v sešítku u kasičky vzniklo na Silvestra červené mínus, prodají to jako veku chleba, a nic je nebude zajímat. A to se stane, protože vyvinout a vyrobit je důležité, leč naprosto hlavní je PRODAT. A to v krizi, která se neodvratně blíží a bude drtivá, vůbec nebude sranda.
2 reakce
O znovuzrození BSA jsme psali už několikrát, naposledy koncem minulého roku zde: https://motorkari.cz/a/rcc
Proste Čína a Indiie jede...nabouchají prachy na skutrech a mopedech, kterých se tam prodávají mraky a pak si můžou kupovat krachující značky. Nemyslím, ze Norton se bude extra rozvíjet v Anglii. Bude se tam možná držet jen kvůli značce. Svým k tomu všemu přispěla a přispívá i politika EU. To nás potopí..nejen v motorkách.
Nabízí se (aspoň tedy mně) takový srovnání :
to, že "češi" dokázali ZLIKVIDOVAT tradici závodního okruhu
1930 - a motocyklových závodů 1950 - , VČETNĚ TRADICE
motocyklového mistrovství SVĚTA 1965 - ,
není vlastně "nic" proti tomu, jestli se nakonec britům podaří
zlikvidovat tradiční značku NORTON , která existuje ještě
o hodně déle než Masarykův okruh .
Takže SekáčMagor má vlastně pravdu .
Evropani si fakt zaslouží tu imigrantskou vlnu a totální likvidaci.Vždyť už posrali vše co šlo.Pak se do toho vloží firma z Ázie (úplně jedno jaká země) a všechno začne fungovat.....
1 reakce