husqvarna_svartpilen_801_2




Představení Bridgestone Battlax S20 v Portugalsku

Myslíte si, že technologie MotoGP jsou výsadou jen pár vyvolených? Kdepak, Bridgestone přichází na trh s novou pneumatikou Battlax Hypersport S20, skrz kterou servíruje technologie nejprestižnějšího motocyklového šampionátu běžným motorkářům.

Kapitoly článku

Před několika dny proběhla mezinárodní prezentace nového „battlaxího“ přírůstku S20 v Portugalsku, a my jsme měli tu čest být při tom. Sériové mašiny obuté do „es dvacítek“ jsme prohnali na sakramentsky náročném okruhu Portimao, ale i úžasných silničkách v jeho okolí. Času v sedle nejrůznějších mašin bylo opravdu hodně a věřte, že to byla čertovská jízda. Na okruhu na nás čekalo nabroušené supersportovní nářadíčko a na vejlet po zakroucených horských klikaticích zase svůdné nahotinky.
Pneumatika Battlax Hypersport S20 si díky své charakteristice našla místo v kategorii Sport. Svým zaměřením se nachází přesně mezi racingovými lepivkami Battlax Racing R10 a BT003 Racing Street a spíše turistickými pryžemi BT023. Poradí si jak s ostrou střelbou na závodním okruhu, tak výlety na zakroucených okreskách, ale i rušnými ulicemi měst. Možná právě proto Battlax S20 obouvá v prvovýrobě třeba Suzuki GSX-R 1000 nebo Honda CBR1000RR Fireblade. Při vývoji sportovní „bridgestonky“ se pozornost věnovala především zlepšení přilnavosti na suchém i mokrém povrchu, maximálnímu výkonu už během zahřívací fáze a zajištění stejných vlastností od samého začátku až do konce životnosti pneumatiky. Proto inženýři sáhli do šanonu MotoGP, kde mají nastřádanou hezkou řádku dat a technologie ze závodních okruhů přenesli do „běžného života“ jedné stopy. Aby nic neponechali náhodě, vzali si k ruce Valeho a pečení fungl nové pryže se sportovním srdíčkem šlo hned lépe. 

S20 dostala novou směs, která obsahuje velké množství siliky a společností Bridgestone patentovaný polymer NanoPro-Tech. To jí zajišťuje velice slušnou přilnavost už během zahřívací fáze za jakýchkoli podmínek a přilnavost na mokru.
Přední i zadní „es dvacítky“ disponují technologií třísekční směsi 3LC (3-Layer Compound) s optimalizovanou segmentací měkkých a tvrdých směsí. To by se mělo podepsat na lepší přilnavosti na suchém povrchu, vyšší stabilitě ve vinglech, zrovna tak celkově lehčí ovladatelnosti a v neposlední řadě delší životnosti pneumatiky se stálými vlastnostmi.
Konstrukce pneumatiky využívá technologie bezešvého ocelového nárazníku MSB (Mono-Spiral Belt) a vysokotažného pogumovaného kordu HTSPC (High Tensile Super Penetrated Cord), což poskytuje optimální styčnou plochu při jakémkoli náklonu a podepisuje se tedy na větší přilnavosti za všech podmínek.
Pochopitelně je nový také dezén pneumatiky, který dostal drážky, jež se uprostřed běhounu narovnávají. Tím se podařilo vylepšit výkon při průjezdu zatáčkou v malém náklonu, zejména na vjezdu do zatáčky. Vpředu zasahují boční drážky až do ramenní části, čímž zlepšují pocit kontaktu s vozovkou při větším náklonu a zvyšují přilnavost na mokrém i suchém povrchu.
Nová sportovní pneumatika S20 se vyrábí v jedenácti rozměrech. Na předky jsou k dispozici čtyři rozměry (130/70ZR16, 120/60ZR17, 120/70ZR17, 110/70ZR17) a na zadky jich je dokonce sedm (150/60ZR17, 160/60ZR17, 170/60ZR17, 180/55ZR17, 190/50ZR17, 190/55ZR17, 200/50ZR17).
Že si je Bridgestone svou „es dvacítkou“ jistý v kramflecích, dokazuje zveřejněním zajímavého nezávislého srovnávacího testu. Uskutečnila ho německá nezávislá zkušební firma Motorrad Test Centrer a účastnilo se ho několik hlavních konkurentů. Testovalo se na evropském testovacím polygonu v Itálii a na suché silnici na BMW S1000RR. Přizváni byli dva různí jezdci, motocykly měly silniční nastavení podvozku, vypnutou kontrolu trakce a pneumatiky byly nahuštěné na 2,5 (předek) a 2,9 (zadek) barů. Pneumatiky pro test se namátkově vybraly z tisíce kusů v hlavním skladu ve Francii. V tabulkách pak můžete sledovat, jaké body si které pneumatiky vysloužily, a jak ve finále test dopadl.
A pro koho je tenhle typ pneumatik určen? Především pro jezdce, kteří toho hodně najezdí na běžných silnicích a zrovna tak rádi zajedou obrousit slidery na závodní okruhy.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist