yamaha_demo_tour




KTM TNT Pannonia-Ring

Kapitoly článku

KTM Super Duke R

Po třech rundách v sedle superbiku přichází řada na KTM Super Duke R. Říkám si, že už mě dneska nemůže nic překvapit a sportovním radovánkám ve chvíli odevzdání RC8R odzvonilo. Omyl, po několika kolech zjišťuji že může. Super Duke mě fakt bere. S jakou chutí jde od spodu za plynem, brzdí a nebo projíždí zatáčky maďarského okruhu, je naprosto jedinečnou záležitostí. Nemůžu se nabažit jeho suverénním chováním. Nechá si líbit vlítnout do zatáčky ve velkém fofru a při tom intenzivně brzdit, stejně jako ostře akcelerovat při výjezdu z vinglu.
Pekelně tvrdý podvozek jen tak nic nerozhází a nechá vás vykroužit zatáčku, přesně tak jak si přejete. Pokud je něco, co bych mohl tomuto naháči vytknout, je to převodovka s delšími kroky. Každopádně to nemění nic na faktu, že to u mě dneska SuperDuke R vyhrál na celé čáře a musím přiznat, že mi ještě teď v uších zní dunění linoucí se z dvojice Akrapů pod sedlem.


KTM Supermoto R

Do rukou se mi dostává erkové Supermoto 990, kterým dnešní TNT akci zakončím. Už v první zatáčce zjišťuji, že to nebude taková sranda jako u předchozích modelů. Ve vzpřímené jízdní pozici s výše položeným těžištěm je všechno jinak a nezbývá mi než se rychle adaptovat. Několik kol mám za sebou a začínám Supermotardovému erku přicházet na chuť. Když se drží otáčky kolem osmi až devíti tisíc, upaluje tenhle mega motard jak splašenej. Přetáčet ho však nemá cenu a je lepší včas řadit. Jestli se mi u SuperDuka zdály kroky mezi převodovými stupni poněkud dlouhé, tak tady to platí dvojnásob. To však neznamená, že je převodovka nepřesná, naopak. Hodiny na začátku cílovky odpočítávají poslední minutky finální rundy a to jsem si konečně se Supermotem začal pořádně rozumět. Nicméně KTM 990 Supermoto R příjemně zakončilo toto asfaltové oranžové řádění, na které budu asi hodně dlouho vzpomínat.

Závěr

Pokud se rozhodnete vydat na některý TNTéčko, určitě nebudete litovat. Ježdění je během celého dne víc než dost ať už jste v jakékoliv skupině. Registraci můžete provést buď pomocí internetových stránek na adrese www.raceorange.com a nebo existuje ještě jedna, pro vás výhodnější varianta. To když provedete registraci přímo u svého prodejce. Tím ušetříte několik desítek EUR. Tak například jednodenní akce by vás na Pannoniaringu nestála 130 Euro, ale jen 95 Euro. V registračním formuláři vyplníte, který z motocyklů KTM máte chuť na okruhu otestovat.
Pokud podmínky dovolí, je šance přímo na okruhu zaregistrovat ještě druhý stroj. Asi nejblíže hranicím České Republiky bude TNT na německém Sachsenringu 22.-23. 05. 2009 nebo Oscherslebenu 1. 6. 2009. A nutno dodat, KTM TNT je pro všechny s jakýmkoliv motocyklem.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist