KTM TNT Pannonia-Ring
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Foto: Cacao | Zveřejněno: 8.4.2009 | Zobrazeno: 15 450x
KTM TNT? Že by se v Mattinghofenu dali na výrobu trhavin? Kdepak, žádné pyrotechnické hrátky s oranžovou krystalickou látkou se pod tímto názvem neskrývají. TNT je totiž zkratkou pro oranžové asfaltové dejchánky nazvané Track ´N´ Test. Tyto specializované jezdecké tréninky probíhají na exkluzivních závodních okruzích po celé Evropě a otevřené dveře mají úplně všichni, bez rozdílu jakou mašinu sedlají.
Kapitoly článku
Důležitým faktorem pro úspěch akce bylo počasí a to vyšlo na sto procent. Ostré jarní sluníčko zatápělo pod kotlem a pěkně ohřívalo asfalt okruhu ležícího nedaleko městečka Sárvár. Depo se plnilo každou minutou. Z dodávek a vleků vyjížděly mašiny všech možných značek i kubatur a všude okolo panovala skvělá nálada.
Ještě než začal mítink s jezdci, kde se řeklo vše o zásadách jízdy na okruhu a něco málo teorie, zaběhl jsem omrknout oranžové dračice nervózně postávající na pit line. Ve smečce nemohly chybět superbiky RC8, RC8R, Super Duky R nebo 990 Supermota R.
Tak jako na všech ostatních akcích TNT, je možnost registrace do třech různých skupin, podle jezdeckých zkušeností. Pro vyježděné střelce je tu skupina „Expert“, pro ty, co už se na okruhu párkrát svezli skupina „pokročilý“ a ti co s broušením slajdů teprve začínají „začátečník“. Celý den jezdí jedna skupina za druhou ve dvacetiminutových rundách.
KTM RC8
Abych pravdu řekl, měl jsem obavy z nepřítomnosti antihopingové spojky, ale jak se ukázalo, i při tvrdším podřazování zůstává RC8 v klidu a zadní kolo se jen tak nezablokuje. Podvozek na mě velice zapůsobil. Prostě když se rozhodnete RC osmu položit do zatáčky, tak tam bez řečí padne a stejně tak ochotně ze zatáčky vypochoduje. Opravdu silná stránka tohoto vůbec prvního novodobého rakouského superbiku. První dvacítka vzala za své a už mě traťmaršálové ženou do boxů. A jak tedy RC8? Dvacet minutek není příliš, ale první dojem je takový, že se jedná o mašinu s výbornými jízdními vlastnostmi, parádními brzdami a sametovým motorem, který by ale klidně mohl dostat více temperamentu v nejvyšších otáčkách.
KTM RC8 R

Co se týče výkonu, nedokázal jsem rozdíl mezi RC8 a RC8R nějak zásadně postřehnout. Možná by pro lepší rozpoznání pomohla další jízda na „obyčejné“ RC8… Brzdy jsou opět kapitolou samou o sobě - není jim co vytknout.
Užívám si Pannonie na plný pecky a vychutnávám si ve společnosti erkové RC8 jeho nejrůznější vinglíky i rovinky s padákem, kde se při akceleraci odlepuje přední kolo. Najíždím do čtvrtého kola, po dlouhé cílovce podřazuju a brzdím do ostré pravé, po které přichází ještě utaženější pravá. Na výjezdu otevírám plyn a rovnám mašinu. Z ničeho nic mi ustřeluje zadek tak, že mám plný ruce práce udržet se v sedle černé dračice. Vůbec netuším, co bylo špatně, protože plynu jsem nedal víc než kola předtím a najednou takovej kopanec? Chlapi od KTM mi říkají, že trať není prohřátá jako za letních dnů, gumy tolik nelepí a pak se takovéhle taškařice prostě stávají.